Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Czym jest projektowanie publikacji?

Składająca się z trzech części książka Bhaskaran stanowi bliższe przyjrzenie się projektowaniu publikacji poprzez przedstawienie wszystkich aspektów działalności designera. Autorka wskazuje na ogromną różnorodność ich form, budujących w ostatecznym rozrachunku cały proces tworzenia – od projektu, po gotową publikację. Stąd też porusza wiele tematów, m.in. problematykę samej kreacji czy znajomości materiałów wykorzystywanych w procesie produkcji. Wskazuje na istotną rolę wiedzy dotyczącą poszczególnych typów publikacji oraz komercyjną rolę okładki, a nawet na finansowy aspekt produkcji. Z zagadnień typowo projektowych pojawiają się tu kwestie siatki, typografii czy layoutu, a bardziej poligraficznych – formatu i oprawy.
Autorka przygląda się także czynnikom wpływającym na projektowanie publikacji, czyli: cyklowi jej życia, globalnemu konsumpcjonizmowi, wymogom dystrybucji, prezentacji oraz ochrony środowiska naturalnego. Pokazuje jak dociera się do czytelnika na poziomie estetycznym i emocjonalnym przez odpowiednią prezentację treści oraz wygląd i kształt wydawnictwa.
Ostatnia część, zwierająca przykłady twórczości znanych designerów, ma ukazywać szeroki wachlarz możliwości spoczywających w ręku projektanta. Mają one stanowić przegląd, a zarazem źródło inspiracji.
Wiele tu i niewiele wiedzy zarazem. Mnóstwo aspektów zostało poruszonych pokazując złożoność zjawiska projektowania, jednakże ze względów objętościowych, każde z nich potraktowano ogólnikowo, powierzchownie. Nie jest to zatem podręcznik, ile bardziej przegląd zagadnień. Ważny i pouczający, ale w niewielkiej mierze nie odpowie na pytania typowo narzędziowe, stawiane w codziennej praktyce designera.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty