Agfa Graphics po 2. kwartale

Data publikacji: październik 2010

 

Koncern Agfa-Gevaert opublikował wyniki finansowe za 2. kwartał 2010 roku. W porównaniu z poprzednim rokiem, przychody grupy zwiększyły się o 8,7 proc., co wpłynęło na niemal dwukrotny wzrost zysku operacyjnego z działalności podstawowej do kwoty 84 mln euro. Znaczący w tym udział ma Agfa Graphics, której przychody zwiększyły się o prawie 20 proc., zaś zysk operacyjny z działalności podstawowej wzrósł niemal trzykrotnie.

 
© Agfa Graphics

Przychody Agfa Graphics w 2. kwartale zwiększyły się o prawie 20 proc., zaś zysk operacyjny z działalności podstawowej wzrósł niemal trzykrotnie.

W porównaniu z 2. kwartałem 2009 roku, przychody Agfa Graphics zwiększyły się o 19,9 proc. (15,2 proc. przy wyłączeniu różnic kursowych). Wzrost ten wynika przede wszystkim ze wzmożonego popytu odnotowanego w segmencie CtP, jak też na rynku analogowych filmów stosowanych w urządzeniach CtF. Agfa Graphics odnotowała też dalszy wzrost w segmencie przemysłowego druku inkjetowego. Jeśli chodzi o poszczególne regiony świata, wzrost przychodów ze sprzedaży jest przede wszystkim zasługą bardzo dobrych wyników osiągniętych przez Agfa Graphics w Stanach Zjednoczonych oraz na rynkach wschodzących. Marża zysku brutto Agfa Graphics wzrosła z 27 proc. w 2. kwartale ub.r. do 33,2 proc. w analogicznym okresie br. Podobnie jak to miało miejsce w ubiegłych dwóch latach, dalszej redukcji uległy koszty związane z obsługą sprzedaży i administracją – z 20,6 proc. przychodów w 2. kwartale 2009 do 19,4 proc. w 2. kwartale br. Zysk operacyjny z działalności podstawowej Agfa Graphics, nieuwzględniający kosztów restrukturyzacji i jednorazowych wydatków (EBITDA), wyniósł w omawianym okresie 56,6 mln euro (14,5 proc. przychodów). Z kolei zysk operacyjny (EBIT) z działalności podstawowej wzrósł z 12,2 mln euro (3,7 proc. przychodów) w 2. kwartale ub.r. do 46,1 mln euro (11,8 proc. przychodów) w analogicznym okresie br.

Znaczącymi wydarzeniami dla Agfa Graphics w 2. kwartale 2010 roku były targi Fespa oraz Ipex. Na drugiej z wymienionych wystaw firma przekroczyła swoje założenia w zakresie sprzedaży zarówno rozwiązań dla prepressu, jak i przemysłowych systemów inkjetowych. Targi te przyniosły też szereg nowości w ofercie Agfa Graphics. W sierpniu firma poinformowała o zakończeniu działań związanych z przejęciem udziałów w Harold M. Pitman Company, amerykańskim dostawcy systemów prepress, urządzeń do przemysłowego druku inkjetowego, chemii drukarskiej oraz systemów znajdujących zastosowanie przy produkcji opakowań.

 
Agfa Graphics po 1. półroczu
Pozytywne wyniki odnotowane w 2. kwartale br. znalazły odzwierciedlenie w rezultatach podsumowujących całe 1. półrocze 2010. Przychody Agfa Graphics w pierwszych sześciu miesiącach 2010 wyniosły 736 mln euro (wzrost o 14,8 proc.). Jej zysk operacyjny z działalności podstawowej nieuwzględniający kosztów restrukturyzacji i jednorazowych wydatków (EBITDA) wyniósł w 1. półroczu tego roku 91,7mln euro (wzrost o 145,2 proc.), zaś zysk operacyjny z działalności podstawowej (EBIT) 70,7 mln euro (wzrost o 427,6 proc.).

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Gallus z nowym cyfrowym systemem do druku etykiet dla początkujących

Przed dwoma laty ponad 800 odwiedzających przybyło z całego świata do St. Gallen na „Gallus Innovation Days 2016”. W tym roku Gallus, jako część grupy Heidelberg, rozwinął tę koncepcję na jeszcze większej przestrzeni wystawowej. W ramach „Gallus Innovation Days 2018” eksperci poligraficzni z firm Gallus i Heidelberg pokazali, jak cyfryzacja zmienia biznes etykietowy i jak można wspierać tę drastyczną przemysłową zmianę paradygmatu. Pod hasłem „Solutions for Printing Champions” Gallus zaprezentował rozmaite innowacje produktowe.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty