Kalendarium

24-26.11.2020 · InPrint Munich, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

25.02-03.03.2021 · Interpack, Düsseldorf

20-30.04.2021 · drupa, Düsseldorf

Decyzje strategiczne

Data publikacji: październik 2010

 

Manroland opracował nową strategię rozwoju, co oznaczać będzie gruntowne zmiany strukturalne, obejmujące trzy niemieckie zakłady produkcyjne. Koncern chce skupić swoją uwagę na rynkach wschodzących oraz sektorze usług serwisowych.

 

© manroland
Wdrażanie nowej strategii ma zakończyć się w połowie 2012 roku. Oczekuje się, że zmiany strukturalne przyniosą oszczędności rzędu 50 mln euro rocznie, począwszy od 2013 roku.

Podstawowa struktura firmy pozostanie nienaruszona, manroland zamierza kontynuować produkcję systemów arkuszowych i rolowych w trzech niemieckich fabrykach. Każdej z nich przypisane jednak zostaną konkretne kompetencje. Zakłady w Augsburgu (maszyny rolowe) oraz w Offenbach (maszyny arkuszowe) skoncentrują się w przyszłości wyłącznie na produkcji kompleksowych części oraz na montażu. Z kolei zakład w Plauen ma stać się miejscem produkcji przemysłowej, gdzie będą powstawały produkty dla manrolanda oraz klientów zewnętrznych. Kolejnym krokiem ma być integracja produkcji. W Augsburgu skonsolidowane zostaną linie produkcyjne dla małych maszyn gazetowych (do tej pory działające w Plauen) oraz dużych systemów dla tego sektora. Odlewnia w Offenbach ma zaopatrywać dział maszyn rolowych i arkuszowych w części zamienne. Utworzony zostanie również sektor Serwisu Technicznego i Przemysłowego, w którego strukturach będzie pracowało ponad 300 osób. Wdrażanie nowej strategii ma zakończyć się w połowie 2012 roku. Oczekuje się, że zmiany strukturalne przyniosą oszczędności rzędu 50 mln euro rocznie, począwszy od 2013 roku. Zaplanowane działania poskutkują równocześnie redukcją zatrudnienia szacowaną na 500 miejsc pracy, głównie w administracji. W rezultacie, liczba pracowników spadnie do końca 2012 roku do ok. 6 tys. osób. Manroland zamierza w dalszym ciągu koncentrować swoją uwagę na rynkach wschodzących. Od ponad roku firma prowadzi dystrybucję oraz serwis za pomocą własnych kanałów w Indiach, Ameryce Łacińskiej, RPA, regionie Azja-Pacyfik oraz Azji Południowo-Wschodniej.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

List do Covid-19

Szanowny Panie,

 

od jakiegoś czasu szaleje Pan w całej Polsce i na Świecie. Zaatakował Pan wprawdzie tylko niespełna 1 procent populacji, ale aż 99,9 procent nagłówków w gazetach. Założę się, że z pewnością wolałby Pan, by sytuacja była odwrotna. Wkradł się Pan bowiem na każdy możliwy obszar, na stronach gazet znaleźć można nagłówki z tak postawionymi pytaniami: „Co koronawirus oznacza dla organizacji Mistrzostw Świata w 2021 roku w Salt Lake City?”, a także „Czy dozwolone jest przytulanie się w snach?” – co tylko dowodzi najgorszego…

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty