Kalendarium

15-18.03.2018 · Lipskie Targi Książki, Lipsk

19-24.03.2018 · IPEX, Londyn

27.02-02.03.2018 · Embax, Brno

7-9.02.2018. · RemaDays, Nadarzyn

27-30.01.2018 · Paperworld, Frankturt n/Menem

H1 w jasnych barwach

Data publikacji: październik 2010

 

Pierwsze półrocze roku finansowego 2010 okazało się szczególnie pozytywne dla firmy EskoArtwork. Producent systemów dla druku opakowań oraz sign & display osiągnął zysk skonsolidowany na poziomie 84,9 mln euro, czyli o 25 proc. większy niż rok temu.

 

© EskoArtwork
Wprowadzenie na rynek nowych i ulepszonych produktów miało wyraźne przełożenie na rosnące wyniki sprzedaży.

 

Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) dla pierwszej połowy 2010 roku ukształtował się na poziomie 17 mln euro, co stanowi wzrost o 149 proc. względem poprzedniego roku oraz o 42 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2008. Większy niż w zeszłym roku – o całe 27 proc. – jest również zysk wygenerowany przez segment druku opakowań. W stosunku do roku 2008 zyski w tym sektorze wzrosły o 8 proc. Zyski z działań na obszarze obsługi klientów dla całego biznesu zwiększyły się z kolei o 18 proc. w stosunku do 2009 roku oraz 15 proc. w porównaniu z 2008 rokiem. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku, wprowadzenie na rynek nowych i ulepszonych produktów, spotkało się ze sporym zainteresowaniem klientów, co miało wyraźne przełożenie na wyniki sprzedaży. Wyjątkowym sukcesem okazała się technologia HD Flexo, która zapewniła EskoArtwork wzrost w segmencie maszyn fleksograficznych o ponad 30 proc. Z równie pozytywnym odzewem spotkał się stół Kongsberg XP, który w swoim sektorze zagwarantował firmie wzrost o 50 proc. Jeśli chodzi o oprogramowanie, 18-procentowy wzrost zanotowano dzięki rozwiązaniu Suite 10 dla sektora druku opakowań. Każdy region, w którym operuje EskoArtwork, przedstawia pozytywny obraz: w Europie producent uzyskał 26-procentowy wzrost, w przypadku regionu Azja-Pacyfik było to 16 proc., a Ameryki Północnej – 16 proc., nie uwzględniając wpływu zmiany kursów walutowych.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Automatyzacja również na fali

Przed nami targi Fespa. W tym roku jeszcze większe niż w poprzednich latach. Daje to wszystkim do myślenia. Skoro około 700 wystawców na targach w Berlinie pokaże nowości i innowacyjne rozwiązania, oznacza to duży rozwój branży reklamowej i poligraficznej albowiem bez druku nie ma reklamy i bez reklamy nie ma druku. Wiele firm przyjedzie aby przyjrzeć się nowym technologiom i ich zastosowaniom w celu podjęcia decyzji inwestycyjnych. Nie ma nawet najmniejszych wątpliwości, że branża druku reklamowego proponuje wiele świetnych rozwiązań, które dają firmom usługowym możliwości rozwoju.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty