H1 w jasnych barwach

Data publikacji: październik 2010

 

Pierwsze półrocze roku finansowego 2010 okazało się szczególnie pozytywne dla firmy EskoArtwork. Producent systemów dla druku opakowań oraz sign & display osiągnął zysk skonsolidowany na poziomie 84,9 mln euro, czyli o 25 proc. większy niż rok temu.

 

© EskoArtwork
Wprowadzenie na rynek nowych i ulepszonych produktów miało wyraźne przełożenie na rosnące wyniki sprzedaży.

 

Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) dla pierwszej połowy 2010 roku ukształtował się na poziomie 17 mln euro, co stanowi wzrost o 149 proc. względem poprzedniego roku oraz o 42 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2008. Większy niż w zeszłym roku – o całe 27 proc. – jest również zysk wygenerowany przez segment druku opakowań. W stosunku do roku 2008 zyski w tym sektorze wzrosły o 8 proc. Zyski z działań na obszarze obsługi klientów dla całego biznesu zwiększyły się z kolei o 18 proc. w stosunku do 2009 roku oraz 15 proc. w porównaniu z 2008 rokiem. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku, wprowadzenie na rynek nowych i ulepszonych produktów, spotkało się ze sporym zainteresowaniem klientów, co miało wyraźne przełożenie na wyniki sprzedaży. Wyjątkowym sukcesem okazała się technologia HD Flexo, która zapewniła EskoArtwork wzrost w segmencie maszyn fleksograficznych o ponad 30 proc. Z równie pozytywnym odzewem spotkał się stół Kongsberg XP, który w swoim sektorze zagwarantował firmie wzrost o 50 proc. Jeśli chodzi o oprogramowanie, 18-procentowy wzrost zanotowano dzięki rozwiązaniu Suite 10 dla sektora druku opakowań. Każdy region, w którym operuje EskoArtwork, przedstawia pozytywny obraz: w Europie producent uzyskał 26-procentowy wzrost, w przypadku regionu Azja-Pacyfik było to 16 proc., a Ameryki Północnej – 16 proc., nie uwzględniając wpływu zmiany kursów walutowych.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Gallus z nowym cyfrowym systemem do druku etykiet dla początkujących

Przed dwoma laty ponad 800 odwiedzających przybyło z całego świata do St. Gallen na „Gallus Innovation Days 2016”. W tym roku Gallus, jako część grupy Heidelberg, rozwinął tę koncepcję na jeszcze większej przestrzeni wystawowej. W ramach „Gallus Innovation Days 2018” eksperci poligraficzni z firm Gallus i Heidelberg pokazali, jak cyfryzacja zmienia biznes etykietowy i jak można wspierać tę drastyczną przemysłową zmianę paradygmatu. Pod hasłem „Solutions for Printing Champions” Gallus zaprezentował rozmaite innowacje produktowe.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty