Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Przejęcie MBO zablokowane

Pojawiły się wiadomości, że niemiecki urząd ochrony konkurencji zablokował planowane przejęcie MBO przez Heidelberg, w związku z czym umowa nie dojdzie do skutku. Heidelberg ogłosił chęć zakupu producenta w październiku ubiegłego roku. Transakcja miała zostać sfinalizowana do końca 2018 r., po uzyskaniu zgody od odpowiednich władz, ale po dość długim dochodzeniu prowadzonym przez niemiecki Federalny Urząd Antymonopolowy ogłoszono, że przejęcie musi zostać zablokowane, ponieważ dałoby Heidelbergowi dominującą pozycja rynkowa. Po ogłoszeniu Heidelberg opublikował wstępne wyniki za rok obrotowy kończący się 31 marca i wyraził się na temat perspektyw nowego roku budżetowego. Wskazano na niepewność na rynkach światowych i skutki Brexitu, a także zmniejszenie oczekiwanej sprzedaży druku z powodu anulowania umowy z MBO.

Sprzedaż w sezonie 2018/2019 wzrosła o 3 proc. do 2,49 mld euro, podczas gdy wskaźnik EBITDa, z wyłączeniem opłat restrukturyzacyjnych, oscylował w granicach 7,2 proc. Zyski przed opodatkowaniem wzrosły z 14 mln euro do 21 mln euro. Heidelberg dostrzegł też rosnące zapotrzebowanie na swój model Subskrypcji – do tej pory podpisano „około 30” umów. Jako producent maszyn falcujących i rozwiązań w zakresie uszlachetniania druku cyfrowego, firma systematycznie dostosowuje swoją działalność w ostatnich latach, aby aktywnie wyznaczać nowe trendy w branży poligraficznej. Obejmuje to inwestycje w oprogramowanie Finishing 4.0 do planowania i analizy produkcji.

Cena akcji Heidelberga spadła o 2,34 proc. do 1,63 € po ogłoszeniu blokady transakcji na zakup MBO.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty