Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Spadek optymizmu? Ipex 2014.

Data publikacji: lipiec 2012
Podczas majowych targów drupa organizatorzy wystawy Ipex 2014, która po raz pierwszy gościć będzie w Londynie, zapowiedzieli, że około 70 proc. ze 100 tys. m2 powierzchni centrum wystawienniczego ExCeL zostało już zarezerwowane. Jednakże ogłoszona niedawno informacja o wycofaniu się firm HP i Agfa Graphics z udziału w targach rzuca cień na prognozowany sukces londyńskiego wydarzenia.
 
Tekst: Izabela E. Kwiatkowska
 
 

„Wystawcy pozytywnie postrzegają zarówno przeniesienie targów Ipex do Londynu, jak i nową, bardziej przyjazną uczestnikom formułę imprezy. Również dostawcy są nastawieni bardzo optymistycznie, ponieważ wybór nowego miejsca organizacji wystawy zwiększy jej atrakcyjność na polu międzynarodowym i pozwoli dotrzeć do nowych grup docelowych z branży poligraficznej” – zapewnia Trevor Crawford, dyrektor firmy Informa Print & Media Group. Tymczasem jednak wielu wystawców – wśród nich również firmy brytyjskie – potwierdza, że nie konsultowano z nimi relokacji targów. Z kolei organizatorzy Ipex ogłosili po drupie, że kilka firm znacznie zwiększyło zarezerwowaną powierzchnię wystawienniczą. Ekstremalnym przykładem jest firma EFI, której stoisko będzie o 740 proc. większe.

„Jesteśmy przekonani, że z uwagi na zmianę lokalizacji targi Ipex 2014 przyciągną więcej odwiedzających niż poprzednie edycje tej imprezy, zwłaszcza w przypadku Europy kontynentalnej, Azji i Ameryki Południowej” – twierdzi Frank Tueckmantel, VP Corporate Marketing w firmie EFI. „Biorąc pod uwagę obecny rozwój naszej firmy oraz sukcesy naszych klientów, zdecydowaliśmy się zaprezentować na kolejnej edycji targów Ipex całą paletę oferowanych przez nas produktów. Obok oprogramowania i technologii Fiery pokażemy również różnorodne rozwiązania w zakresie druku inkjetowego. Dla EFI targi Ipex znajdują się w czołówce europejskich imprez branżowych na 2014 rok. Dlatego też nasze stoisko będzie niemal osiem razy większe niż to, które zajmowaliśmy podczas Ipex 2010. Dzięki temu przyciągniemy więcej potencjalnych klientów, którzy będą mieli okazję przekonać się o możliwościach naszych rozwiązań”.  Nie tylko EFI planuje znacznie powiększyć swoje stoisko. W gronie entuzjastów znalazły się również takie firmy, jak: JMD Machinery (o 240 proc. większe stoisko), UP Group (233 proc.), Impika (108 proc.), Konica Minolta (95 proc.) i Canon (31 proc.). Swoje stoiska powiększą także (już z mniejszym rozmachem): Ricoh Europe, Epson, Hans Grohni/Printers Superstore, Screen, Xeikon, Fujifilm, Horizon/IFS oraz Duplo.

 

Koncentracja Agfa Graphics

W gronie wystawców jeszcze do połowy czerwca znajdowała się także firma Agfa Graphics, która postanowiła jednak ostatecznie zrezygnować z udziału w kolejnej edycji targów Ipex. Przedsiębiorstwo tłumaczy, że chce skoncentrować się na jednej – jego zdaniem najistotniejszej – imprezie branżowej dla każdego regionu, w którym jest aktywne. Z tego względu Agfa Graphics będzie brała udział wyłącznie w targach drupa (Europa), Print (Ameryka Północna), IGAS (Japonia), China Print i All Print China (Chiny i Azja Południowo-Wschodnia) oraz ExpoPrint Brasil (Brazylia).  

 
Strategia HP

Z udziału w targach Ipex 2014 wycofało się również HP. Podczas poprzedniej edycji wydarzenia firma znajdowała się w gronie największych wystawców, a na drupie plasowała się pod względem wielkości stoiska tuż za zajmującym pierwsze miejsce Heidelbergiem. Ronen Zioni, European Marketing Direktor Graphic Solution Business firmy HP powiedział PRINT & PUBLISHING: „Przyjrzeliśmy się dokładnie wynikom, jakie przyniosły targi Ipex 2010, i nie zadowala nas w tym przypadku zwrot z inwestycji”. W dodatku HP – podobnie zresztą jak Agfa Graphics – chce skupić się bardziej na rynkach wertykalnych i zwiększyć swoją aktywność na wydarzeniach regionalnych. Takiej strategii odpowiada udział między innymi w targach: Interpack (opakowania), Labelexpo (etykiety), Fespa (Sign & Display) czy Photokina (fotografia). Na liście nie ma już zatem miejsca dla takich imprez, jak Ipex. HP ceni sobie również imprezy, które są w większym stopniu zorientowane na klienta, jak chociażby EMEA Dscoop, która w tym roku ma zgromadzić w Barcelonie około 300 odbiorców rozwiązań HP. „Stawiamy sobie za cel, aby przybliżyć klientom nasze rozwiązania. Chcemy to robić za pomocą rożnych kanałów” – komentuje Ronen Zioni. Przedstawiciel HP zapewnia, że taka decyzja nie ma związku z dyskusją o obecności firmy na rynkach nasyconych i rozwijających się. Chodzi wyłącznie o to – twierdzi Zioni – żeby HP angażowało się wyłącznie w targi, które przynoszą jej sukces.

Trevor Crawford, który odpowiada w Informa Group za targi Ipex, wyraził w swojej oficjalnej wypowiedzi ubolewanie nad rezygnacją Agfa Graphics i HP z udziału w wystawie. Zapewnił jednocześnie, że wszyscy wystawcy, którzy zdecydowali się przyjechać na Ipex 2014, zrobili to z uwagi na przekonujący poziom zwrotu z inwestycji. Mimo to (albo właśnie dlatego) organizatorzy targów nie zmienią swoich planów związanych z relokacją imprezy, co cieszy przecież wielu (jeżeli nie większość) wystawców. Zapewne niektórym konkurentom Agfa Graphics i HP nieobecność tych firma na londyńskiej wystawie jest bardzo na rękę.

 
Promocja trwa

Najważniejszym zadaniem organizatorów targów Ipex podczas tegorocznej drupy było pozytywne nastawienie zarówno wystawców, jak i gości do nowej lokalizacji imprezy. Zaprezentowano zatem zupełnie nowy branding Ipex 2014. Kompas ma symbolizować to, w jaki sposób Ipex pomaga dostawcom druku odnaleźć swoją drogę we wciąż zmieniającym się świecie komunikacji i mediów. Nowy wizerunek imprezy podkreśla rolę, jaką odgrywa druk w XXI wieku, jak również wskazuje na Ipex jako pioniera innowacji.

Najbliższa edycja targów Ipex odbędzie się w dniach 26 marca – 2 kwietnia 2014 roku w londyńskim centrum wystawienniczym i konferencyjnym ExCeL. Dwie główne hale – każda o powierzchni 50 tys. m2 – podzielone są alejami o łącznej długości około 600 m. Budynek jest znakomicie skonstruowany – w głównej alei zlokalizowano 24 wejścia, a w samych halach nie ma żadnych filarów ani innych elementów konstrukcyjnych, które utrudniałyby zagospodarowanie powierzchni wystawienniczej. Centrum wystawiennicze oferuje również najlepszą infrastrukturę informatyczną i darmową sieć WLAN.

Wystawcy i goście będą mieli okazję skorzystać z infrastruktury, w którą miasto zainwestowało przy okazji organizacji tegorocznych Igrzysk Olimpijskich. Usprawniony transport publiczny i nowe hotele to tylko dwa spośród wielu przykładów. Pojawiają się głosy, że Londyn jest znacznie droższy niż Birmingham, gdzie dotychczas odbywały się targi Ipex. Organizatorzy uspokajają jednak, że stolica Wielkiej Brytanii posiada tak dużą bazę noclegową, że windowanie cen przy okazji organizacji wystawy raczej nie będzie miało miejsca. Nie trzeba też chyba nikogo przekonywać, że organizacja Ipex 2014 w europejskiej i światowej metropolii ułatwi uczestnikom zza granicy dotarcie na targi. Więcej informacji na stronach: www.excel–london.co.uk, www.ipex.org. 

 

 

Ipex Brasil

Targowa nowość

W zgodzie z tendencją branży poligraficznej do upatrywania szans na sukces w krajach rozwijających się, postanowiono zorganizować w przyszłym roku zupełnie nową edycję targów Ipex – Ipex Digital Brasil – przeznaczoną dla rynku Ameryki Południowej. Impreza odbędzie się w dniach 2-5 października w São Paulo. Jest to strategiczna decyzja, która z jednej strony daje szanse na dotarcie do południowoamerykańskich klientów, a z drugiej stanowi pewnego rodzaju zabezpieczenie na wypadek słabnącego zainteresowania europejską edycją targów Ipex. 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pozytywne fluidy

Producenci maszyn drukujących informują o pozytywnych widokach na przyszłość. Dodatkowo dwie największe firmy Heidelberg i KBA podają do publicznej wiadomości lepsze wyniki finansowe aniżeli w poprzednich kwartałach i latach. Obie firmy w tym tygodniu opublikowały swoje dane finansowe. Podczas gdy Heidelberg skupia się na urządzeniach cyfrowych, tegoroczny 200 letni jubilat KBA kładzie nacisk na szerokie spektrum urządzeń od offsetu, przez druk cyfrowy po maszyny do druku opakowań.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty