Kalendarium

15-18.03.2018 · Lipskie Targi Książki, Lipsk

19-24.03.2018 · IPEX, Londyn

27.02-02.03.2018 · Embax, Brno

7-9.02.2018. · RemaDays, Nadarzyn

27-30.01.2018 · Paperworld, Frankturt n/Menem

W dążeniu do większej spójności. Strategia KBA CEE.

Data publikacji: grudzień 2012

Przypomnijmy: 1 listopada bieżącego roku funkcję tę przejął z rąk Olivera Beckera Jan Korenc, który dotychczas zarządzał przedstawicielstwem firmy w Pradze, obejmującym swoim zasięgiem Czechy i Słowację. Takie posunięcie jest zapowiedzią większej integracji spółki.

 

Tekst: Jacek Golicz

 

„Chcemy być przewidywalnym, stabilnym i wzbudzającym zaufanie partnerem dla branży poligraficznej” – powiedział Jan Korenc, nowy prezes zarządu firmy KBA CEE. 

Podczas konferencji prasowej, którą firma KBA CEE zorganizowała w połowie grudnia, Jan Korenc opowiadał o zmianach mających zajść w przedsiębiorstwie. KBA CEE działa w obecnym kształcie od marca 2011 roku i obejmuje trzy kraje: Polskę, Czechy i Słowację. Polski rynek obsługiwany przez KBA CEE jest podzielony na pięć regionów. Struktury serwisowe składają się z trzech oddziałów oraz sieci autoryzowanych firm partnerskich. „W sumie mamy na tym obszarze imponującą bazę prawie 300 maszyn małoformatowych i ponad 100 maszyn w formacie B1 i większym” – powiedział Jan Korenc. „Klienci z tego regionu obsługiwani są przez dwa zespoły, zlokalizowane w Warszawie i w Pradze, które przechodzą ciągły proces integracji. Od stycznia 2013 roku obejmie on także struktury serwisowe, dzięki czemu wszyscy klienci będący pod opieką KBA CEE będą obsługiwani w ramach wspólnej platformy usług posprzedażowych. Już dziś zdarza się, że – choćby ze względów logistycznych czy z uwagi na specjalizację – serwisanci z Polski zajmują się klientami z Czech i odwrotnie. Ten proces integracji i synergii działań z pewnością będzie się pogłębiał”.

 

Rozwojowy region

Od lutego 2011 roku KBA CEE sprzedała w obsługiwanym przez siebie regionie ponad 90 zespołów drukujących w formacie B3 i B2 oraz ponad 140 zespołów w formacie B1 i większym. Według założeń kierownictwa spółki jej udziały rynkowe w sprzedaży nowych maszyn w Polsce mają osiągnąć w 2013 roku 35 proc. Firmie zależy szczególnie na zwiększeniu sprzedaży maszyn B2, ale nie zamierza rezygnować ze swojej pozycji w obszarze maszyn wielkoformatowych.

Kierownictwo KBA CEE zapowiedziało również, że w nadchodzącym roku nie weźmie udziału w targach Poligrafia (Poznań) i Embax Print (Brno, Czechy). W planach jest za to zorganizowanie w pierwszym kwartale 2013 roku dni otwartych w Radebeul (Niemcy), do udziału w których zostaną zaproszeni klienci KBA CEE z Polski, Czech i Słowacji. Takie posunięcie jest zgodne z coraz powszechniejszym w branży poligraficznej przekonaniem, że wykorzystanie własnej infrastruktury bardziej sprzyja nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z klientami z konkretnych regionów niż udział w targach branżowych.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Automatyzacja również na fali

Przed nami targi Fespa. W tym roku jeszcze większe niż w poprzednich latach. Daje to wszystkim do myślenia. Skoro około 700 wystawców na targach w Berlinie pokaże nowości i innowacyjne rozwiązania, oznacza to duży rozwój branży reklamowej i poligraficznej albowiem bez druku nie ma reklamy i bez reklamy nie ma druku. Wiele firm przyjedzie aby przyjrzeć się nowym technologiom i ich zastosowaniom w celu podjęcia decyzji inwestycyjnych. Nie ma nawet najmniejszych wątpliwości, że branża druku reklamowego proponuje wiele świetnych rozwiązań, które dają firmom usługowym możliwości rozwoju.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty