Kalendarium

25-29.09.2018 · Polagra-Tech

1.10.2018 · Art of Color

1-4.10.2018 · Taropak, Poznań

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Widoczna poprawa sytuacji

Data publikacji: lipiec/sierpień 2010

W wynikach finansowych Domino, obejmujących półrocze zakończone 30 kwietnia 2010 roku, widać wyraźne polepszenie sytuacji firmy na rynku w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2009. Klienci zwiększyli swoje nakłady inwestycyjne, co zaowocowało większym popytem na urządzenia oraz części zamienne Domino.

 

Wartość sprzedaży w omawianym okresie wzrosła o 17 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. 2-procentowy wkład we wzrost sprzedaży miały konsolidacje, przeprowadzone w drugiej połowie 2009 roku. Jak podaje producent, tendencja wzrostowa dała się zaobserwować w przypadku całego portfolio produktów, oferowanych przez Domino, także jeśli chodzi o najnowsze technologie wprowadzone na rynek stosunkowo niedawno. Zysk bazowy przed opodatkowaniem wyniósł w omawianym okresie 25,1 mln funtów brytyjskich, co przekłada się na wzrost w wysokości 65 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Z kolei wysokość dywidendy zaliczkowej wzrosła o 20 proc.

Firma zwiększyła swoje nakłady na badania i rozwój technologiczny o 20 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2009 roku. Planuje się w tym zakresie kolejne inwestycje w drugiej połowie tego roku. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy producent zamierza wprowadzić na rynek serię nowych rozwiązań. Pierwsze z planowanych premier już się odbyły: nowa cyfrowa maszyna drukująca N600 dedykowana rynkowi etykiet oraz kolejny system inkjetowy serii K.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Przyszłość druku

We wrześniu zebrał się zespół ekspertów drupy, składający się z osobistości świata poligrafii: właścicieli firm, naukowców i analityków. Centralnym punktem rozmów było zagadnienie „PRINT 2030 – 2.0”. Określono dziesięć trendów, które będą miały wpływ na branżę. Analizowano również jak wdrożyć te zdefiniowane i precyzyjnie określone procesy w życie drukarń, tak aby firmy podążały drogą druku przyszłości.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty