Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Zakup udziałów w Zollikofer

Dzięki przejściu na energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych, elektrownia firmy Koehler Renewable Energy zredukuje emisję dwutlenku węgla o ponad 150 000 ton rocznie.

© Koehler Group

Od lipca 2021 roku Koehler Renewable Energy, będący częścią grupy Koehler, przejmie 60 procent udziałów w grupie Zollikofer w celu zapewnienia długoterminowych dostaw surowców na biomasę dla swoich elektrowni. Grupa Koehler postawiła sobie za cel, aby do 2030 roku wykorzystywać więcej energii ze źródeł odnawialnych do produkcji papieru, a ten zakup ma zapewnić firmie długoterminowe dostawy biomasy dla istniejących i przyszłych elektrowni. Zollikofer jest międzynarodową firmą logistyczno-handlową z siedzibą w Bad Wurzach w Niemczech, dostarczającą usługi w zakresie przetwarzania, obróbki, handlu i logistyki drewna i produktów drewnianych - w szczególności produktów ubocznych z tartaków, produktów z kory, drewna odzyskanego oraz biomasy wykorzystywanej do recyklingu i energii cieplnej.

Grupa Koehler od 2012 roku stawia na zrównoważoną energię, tworząc Koehler Renewable Energy (KRE). Od tego czasu zrealizowała w całej Europie liczne projekty z zakresu energii wiatrowej, fotowoltaiki, energetyki wodnej i kogeneracji. W ramach strategii zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwo zamierza zmienić źródło energii w swojej elektrowni w Oberkirch na biomasę. Zastosowanie biomasy zamiast węgla pozwoli firmie na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o ponad 150 000 ton rocznie. Grupa posiada już wiele tartaków do produkcji wiórków na biomateriały i energię cieplną, aby zapewnić swoim elektrowniom zasilanym biomasą regionalne paliwo.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty