Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Digital Pro 3 w PrintPoint

Instalacja maszyny Digital Pro 3 pomogła drukarni PrintPoint przebranżowić się w trudnych czasach epidemii na efektywną produkcję etykiet i opakowań kartonowych.

© PrintPoint

Cyfrowa drukarnia PrintPoint z Czech zainstalowała nową, hybrydową maszynę rolową firmy Mark Andy - Digital Pro 3. Inwestycja w rozwiązanie bazujące na technologii tonerowej związana była z wprowadzeniem do oferty etykiet oraz opakowań kartonowych jako zupełnie nowego rodzaju asortymentu tej drukarni.

 

Firma PrintPoint funkcjonuje jako drukarnia cyfrowa od początku swojej działalności. Główne obszary jej działalności to szeroko rozumiane materiały reklamowe, w tym wykorzystywane w przestrzeni sklepowej. Jak podkreśla Jan Svejda, CEO w firmie PrintPoint, produkcja etykiet rozpoczęła się wraz z sytuacją związaną z pandemią, która obniżyła popyt na materiały reklamowe, a w efekcie spowodowała spadek sprzedaży w tym segmencie. Siłą rzeczy producent zaczął poszukiwać nowych źródeł przychodu, które zapewniłyby większą stabilność i zneutralizowałyby negatywne efekty wciąż utrzymującej się sytuacji na rynku. Tak właśnie podjęto decyzję o produkcji etykiet oraz opakowań kartonowych.

 

Etykieta – nowy kierunek rozwoju

Jan Svejda zakłada, że udział etykiet w całych obrotach drukarni wyniesie ok. 5 procent po pierwszym roku użytkowania nowej maszyny. Zakup przyczyni się jednocześnie do wzrostu o 8 procent zamówień na inne produkty poligraficzne, zlecane zarówno przez nowych, jak i obecnych klientów. Obecnie etykiety drukowane przez PrintPoint zamawiane są głównie przez dotychczasowych klientów drukarni. „Z ich punktu widzenia jest to rozszerzenie naszego portfolio, więc zlecenia te pozyskujemy dość sprawnie. Technologia cyfrowego druku etykiet otwiera bowiem dla nas nową przestrzeń i możliwości” - dodaje Jan Svejda.

Podkreśla również, że przewagą kierowanego przez niego przedsiębiorstwa nad drukarniami fleksograficznymi jest możliwość zaoferowania kompleksowej, wszechstronnej obsługi: „Poza etykietami, wykonanymi z kartonu opakowaniami pudełkowymi czy ulotkami, jesteśmy w stanie przygotować dla klienta całą kampanię, w tym opracowanie graficzne wszystkich wykorzystywanych w niej materiałów”.

 

Digital Pro 3

Rozważając inwestycję w maszynę do produkcji etykiet, firma poszukiwała rozwiązania bazującego na technologii cyfrowej, a przy tym - kompaktowego, kompleksowego, łatwego w obsłudze, do którego można by dedykować tylko jedną osobę. Kolejnym kryterium były ograniczenia budżetowe.

Maszyna Digital Pro 3 to kolejne w portfolio Mark Andy rozwiązanie hybrydowe, bazujące na technologii tonerowej, a jednocześnie umożliwiające rozbudowę o dodatkowe moduły do uszlachetniania i wykańczania. Urządzenie pracuje z prędkością maksymalną 23,4 metrów na minutę i drukuje w trybie CMYK. Wśród dodatkowych opcji jego wyposażenia Mark Andy wymienia m.in. wielofunkcyjny zespół fleksograficzny oraz dwa rodzaje modułów sztancujących: pojedynczy bądź semirotacyjny (z myślą o wykańczaniu etykiet w trybie inline). Wśród mediów, jakie można wykorzystywać w nowych maszynach, producent wymienia m.in. folię winylową czy PVC.

„Zakup ten oceniamy bardzo pozytywnie w kontekście naszej konkurencyjności na rynku. Pozwolił nam rozszerzyć portfolio oferowanych produktów, jak też poprawił obraz całej firmy jako innowacyjnego przedsiębiorstwa działającego na rynku druku cyfrowego. Z uwagi na rozszerzenie oferty planujemy szereg działań promocyjnych, m.in. z wykorzystaniem mediów społecznościowych, portali internetowych, a także kampanii direct mail, skierowanej zarówno z obecnych, jak i potencjalnych klientów” - podsumowuje Jan Svejda.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty