Kalendarium

15-18.03.2018 · Lipskie Targi Książki, Lipsk

19-24.03.2018 · IPEX, Londyn

27.02-02.03.2018 · Embax, Brno

7-9.02.2018. · RemaDays, Nadarzyn

27-30.01.2018 · Paperworld, Frankturt n/Menem

Nowa rzeczywistość

Data publikacji: marzec 2011

 

W firmie Fotonet od niedawna pracuje system kolorowego druku cyfrowego firmy Xerox, model DCP700. Inwestycja w ten produkt umożliwiła przedsiębiorstwu zwiększenie wydajności w druku fotoksiążek, kalendarzy i wielu innych gadżetów fotograficznych.

 
© PAI PrintinPoland.com

„Widzę coraz wyraźniej, że nowa technologia zaczyna dorównywać tej starej. Oczywiście nigdy jej nie zastąpi, ale jest jej znakomitym uzupełnieniem” - mówi Marek Karch, właściciel firmy Fotonet.

Firma Fotonet funkcjonuje na rynku fotograficznym od połowy lat 80. Marek Karch – jej właściciel – jest fotografem i posiada w tym zakresie bogate doświadczenie. Obecnie nadal zajmuje się fotografowaniem, ale również stroną laboratoryjną dla tego procesu. Jego firma obsługuje zarówno klientów indywidualnych – amatorów, jak również profesjonalnych fotografów i punkty usługowe związane z fotografią. 

„Fotografia cyfrowa wyznacza nowe trendy w naszej rzeczywistości” – mówi Marek Karch. – „Obecnie zdjęcia wykonuje się tak samo, ale zapisuje się je i wykorzystuje już zupełnie inaczej. Materiał, jakim był kiedyś negatyw, umarł, a szkoda, bo wielka magia, jaka towarzyszyła wcześniej fotografii była czymś wyjątkowym. Nowa rzeczywistość proponuje nam jednak również ciekawe rzeczy. Takimi jest chociażby możliwość projektowania we własnym zakresie i następnie drukowania własnej fotoksiążki, kalendarza, kartki świątecznej, personalizowanego zaproszenia, broszury, ulotki, okładki na płytę CD czy DVD”.

W tym celu w firmie Fotonet już pięć lat temu pojawił się system Xeroksa, umożliwiający drukowanie tego rodzaju aplikacji. „Było to doskonałe urządzenie” – mówi Marek Karch – „które pozwoliło nam nauczyć się bardzo wiele na temat drukowania. Okazało się jednak w ostatnim czasie za mało wydajne dla naszych potrzeb. Bardzo powoli, ale zachodzi w naszej świadomości zmiana podejścia do fotografii. Jesteśmy wciąż przyzwyczajeni – w takiej domowej, amatorskiej fotografii – do tego, że mamy negatyw i musimy z niego wydrukować zdjęcia, które następnie trafiają do klasycznego albumu. Tymczasem dzieje się tak, że korzystając z aparatów cyfrowych robimy coraz więcej zdjęć – czasami 1000 i więcej. Drukowanie takich ilości i umieszczanie ich w albumach staje się trudne”.

Dlatego Fotonet proponuje nowe produkty, które zdejmują z klientów ten problem. Mogą oni wydrukować zdjęcia np. przesyłając je przez Internet, ale mogą również skorzystać z ciekawych propozycji, jakie daje druk cyfrowy. We własnym zakresie mogą opracować fotoksiążkę z wakacji z wybranymi przez nich zdjęciami, zaproszenie na ślub, chrzciny, komunię czy inną rodzinną uroczystość, mogą też swojemu dziecku podarować fotoalbum, który będzie zawierał zdjęcia z jego całego życia. Warto też pamiętać, że sposoby archiwizacji zdjęć wykonywanych aparatem cyfrowym bywają zawodne (producenci płyt, na których gromadzimy nasze zdjęcia dają gwarancję około 10 lat na przechowywanie na nich danych, a dyski twarde naszych domowych komputerów mogą ulec zniszczeniu, co zresztą często się dzieje). Dlatego oferując klientom nowe produkty, Fotonet zachęca do drukowania zdjęć i korzystania z nowych możliwości, jakie daje właśnie druk cyfrowy.

„Temu zadaniu znakomicie odpowiada maszyna drukująca Xerox DCP700” - podkreśla Marek Karch. - „Moje postrzeganie jakości jest bowiem zawsze fotograficzne i jakość drukowanego obrazu również musi taka właśnie być. Widzę coraz wyraźniej, że nowa technologia zaczyna dorównywać tej starej. Oczywiście nigdy jej nie zastąpi, ale jest jej znakomitym uzupełnieniem”.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Automatyzacja również na fali

Przed nami targi Fespa. W tym roku jeszcze większe niż w poprzednich latach. Daje to wszystkim do myślenia. Skoro około 700 wystawców na targach w Berlinie pokaże nowości i innowacyjne rozwiązania, oznacza to duży rozwój branży reklamowej i poligraficznej albowiem bez druku nie ma reklamy i bez reklamy nie ma druku. Wiele firm przyjedzie aby przyjrzeć się nowym technologiom i ich zastosowaniom w celu podjęcia decyzji inwestycyjnych. Nie ma nawet najmniejszych wątpliwości, że branża druku reklamowego proponuje wiele świetnych rozwiązań, które dają firmom usługowym możliwości rozwoju.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty