Kalendarium

15-18.03.2018 · Lipskie Targi Książki, Lipsk

19-24.03.2018 · IPEX, Londyn

27.02-02.03.2018 · Embax, Brno

7-9.02.2018. · RemaDays, Nadarzyn

27-30.01.2018 · Paperworld, Frankturt n/Menem

Pionierzy ze Styrii. Pierwszy Jet Press 720 w Europie.

Data publikacji: maj 2013

W drukarni Arian w Gleisdorf, w południowo-wschodniej Austrii, zainstalowano pierwszy w Europie egzemplarz Fujifilm Jet Press 720. Urządzenie wzbogaciło park maszynowy firmy, który obejmuje wiele systemów cyfrowych i sitodrukowych.

 

Maszyna Fujifilm Jet Press 720 drukuje w czterech kolorach na arkuszach formatu B2. Jest to cyfrowa maszyna atramentowa, którą drukarnia Arian wykorzystuje do produkcji POS-ów i POP-ów. 

Jet Press 720 to flagowe urządzenie marki Fujifilm, drukujące w technologii atramentowej, w czterech kolorach, na arkuszach B2. Maszyna osiąga prędkość 2,7 tys. ark./godz. przy zadruku jednostronnym. Zastosowana tu technologia głowic drukujących Samba pozwala uzyskać rozdzielczość 1200 x 1200 dpi z czterema rozmiarami punktu rastra. Wszystko to sprawia, że Jet Press 720 wyznawcza de facto nowy standard jakości w druku cyfrowym. Co ważne, maszyna Fujifilm może zadrukowywać zarówno standardowy papier offsetowy, jak i niektóre rodzaje papieru niepowlekanego (przy zastosowaniu powłoki podkładowej).

 

Rodzinnie i światowo

Drukarnia Arian to rodzinne przedsiębiorstwo, które działa w branży poligraficznej już od ponad 35 lat. Obecnie zatrudnia 220 pracowników i specjalizuje się w druku produktów POP, POS, naklejek i reklam zewnętrznych. Arian działa nie tylko na rynku austriackim, lecz także międzynarodowym. Realizuje zlecenia na druk cyfrowy, offsetowy oraz sitodruk, posiadając imponujący park maszynowy.

Siedziba drukarni ma powierzchnię 21 tys. m2, z czego 5 tys. m2 przeznaczono na logistykę.

 „Nasza firma zajmuje czołową w skali światowej pozycję w branży sitodruku i druku cyfrowego” – mówi Stephan Kollegger, dyrektor generalny Arian. „Satysfakcja klienta jest dla nas priorytetem – jesteśmy zaangażowani w udzielanie wsparcia naszym klientom, umożliwiając realizację ich pomysłów i wizji”.

 

Realizacja w mgnieniu oka

Inwestycja w Jet Press 720 pozwala firmie Arian oferować nie tylko wysoką jakość, ale i krótki czas realizacji zleceń na produkty typu POP i POS – od 3 do 5 dni. „Mamy teraz możliwość realizacji produkcji wszelkich typów materiałów POS zlecanych przez klientów, od małych po ekstremalnie duże formaty” – kontynuuje Stephan Kollegger. „Ponieważ obecnym trendem branżowym jest produkcja niskonakładowa, możemy aktualnie wykonywać w naszym zakładzie małe partie ulotek i broszur. Z tego względu maszyna Jet Press 720 jest idealnym wyborem dla naszej działalności”.

Bernd Büchel, dyrektor techniczny w firmie Arian, dodaje: „Przewidujemy, że optymalny poziom wydajności w maszynie Jet Press 720 jest zawarty w zakresie 200-500 arkuszy, ale wartość ta może ulec zmianie wraz z nabyciem praktycznego doświadczenia. Jesteśmy również bardzo zadowoleni z możliwości korzystania z funkcji personalizacji i pracy z różnymi wersjami, które są teraz dostępne dzięki niedawno zainstalowanemu modułowi danych zmiennych XMF. Ponad 80 proc. wykonywanych przez nas produktów jest eksportowane i mamy dużo zleceń wielojęzycznych, wymagających zróżnicowania wersji”.

Stephan Kollegger, zapytany o plany na niedaleką przyszłość związane z Jet Press 720, odpowiedział: „W okresie wiosenno-letnim przewidujemy zwiększenie stopnia wykorzystania maszyny poprzez pracę dwuzmianową. Często inwestujemy w maszyny cyfrowe, ostatecznie wykorzystując je w o wiele szerszym zakresie, niż było to początkowo zakładane.  Oczekujemy, że w przypadku Jet Press 720 będzie podobnie”.

 

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Automatyzacja również na fali

Przed nami targi Fespa. W tym roku jeszcze większe niż w poprzednich latach. Daje to wszystkim do myślenia. Skoro około 700 wystawców na targach w Berlinie pokaże nowości i innowacyjne rozwiązania, oznacza to duży rozwój branży reklamowej i poligraficznej albowiem bez druku nie ma reklamy i bez reklamy nie ma druku. Wiele firm przyjedzie aby przyjrzeć się nowym technologiom i ich zastosowaniom w celu podjęcia decyzji inwestycyjnych. Nie ma nawet najmniejszych wątpliwości, że branża druku reklamowego proponuje wiele świetnych rozwiązań, które dają firmom usługowym możliwości rozwoju.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty