Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Rynek etykiet - Raport. Samoprzylepna jakość.

Według badań, przeprowadzonych przez międzynarodowe zrzeszenie producentów etykiet samoprzylepnych FINAT, rynek napojów był trzecim co do wielkości odbiorcą etykiet w Europie w 2008 roku. Łączną liczbę 430 mln m2 zużyto do oznakowania samych tylko szklanych butelek. Ponadto z badań wynika, że w latach 2005 – 2008 segment napojów był jednym z najszybciej rozwijających się rynków dla etykiet, co w dużej mierze miało związek ze znacznym wzrostem sprzedaży eksportowej piwa.

 

W wyniku przeprowadzonych, etykiety samoprzylepne stanowiły w 2008 roku 33 proc. globalnej produkcji etykiet. Około 45 proc. wszystkich materiałów wykorzystanych do produkcji etykiet stanowiły etykiety samoprzylepne, podczas gdy udział etykiet mocowanych na klej wyniósł 41 proc., etykiet shrink sleeve – 7 proc., a etykiet in-mold – 3 proc. W tym samym roku sektor napojów uplasował się na trzecim miejscu pod względem stosowania etykiet samoprzylepnych, które wyniosło w tym segmencie ok. 10 proc.

„W czasach prosperity, design stał się kluczowy dla budowania i utrzymania wartości marki” – mówi Jules Lejeune, dyrektor zarządzający FINAT. – „Jest to prawdą zwłaszcza w przypadku produktów klasy premium. Technologia produkcji aplikacji samoprzylepnych oferuje nam obecnie szeroki wybór kształtów etykiet i sposobów wykończenia, co staje się źródłem wartości dodanej i pozwala wyróżnić butelkę na tle innych opakowań. Łącząc różne techniki druku i uszlachetniania, producenci napojów mogą znacznie zwiększyć atrakcyjność swoich produktów”.

 
Nie tylko piwo

Segment browarniczy nie był jedynym, który skorzystał na współpracy z rynkiem etykiet samoprzylepnych. Sektor FAB(żywność i napoje)ogółemzanotował w ciągu ostatnich pięciu lat ponad dwukrotny wzrost, a stopień penetracji etykiet w tej gałęzi rynku opakowań jest obecnie na wysokim poziomie i ciągle wzrasta.

Etykiety samoprzylepne zdominowały również rynek opakowań szklanych klasy premium dla wody mineralnej, choć jednocześnie wzrost w tym segmencie jest obecnie spowolniony, czego powodem może być kwestionowanie ekologicznej wartości szklanych butelek.

Duże możliwości dla rynku etykiet leżą także w sektorze opakowań dla wysokiej jakości napojów alkoholowych, przede wszystkim w przypadku opakowania wtórnego. Także różnorodne zabezpieczenia, takie jak hologramy, mogą stać się elementem etykiety, podnosząc jej wartość marketingową.

 
 

Poziom penetracji etykiet samoprzylepnych w odniesieniu do różnych rodzajów opakowań

 
Subsektor

Rodzaj opakowania

Dominujący rodzaj etykiety

Poziom penetracji etykiet samoprzylepnych

Napoje bezalkoholowe

Puszka, butelka PET

Wraparound, shrink sleeve

~ 2%
Piwo

Puszka, butelka szklana

Na klej, nadruk bezpośredni

< 15%
Woda

Butelka szklana/plastikowa

Na klej, wraparound

5-10%

Soki owocowe

Butelka szklana/plastikowa, karton

Na klej, wraparound, shrink sleeve

< 5%
Spirytualia
Butelka szklana, butelka PET (miniaturowa)
Na klej
< 10%
Wino

Butelka szklana

Na klej
~ 40%
 
Data publikacji: kwiecień 2010

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pozytywne fluidy

Producenci maszyn drukujących informują o pozytywnych widokach na przyszłość. Dodatkowo dwie największe firmy Heidelberg i KBA podają do publicznej wiadomości lepsze wyniki finansowe aniżeli w poprzednich kwartałach i latach. Obie firmy w tym tygodniu opublikowały swoje dane finansowe. Podczas gdy Heidelberg skupia się na urządzeniach cyfrowych, tegoroczny 200 letni jubilat KBA kładzie nacisk na szerokie spektrum urządzeń od offsetu, przez druk cyfrowy po maszyny do druku opakowań.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty