Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Płaski ideał. Océ Arizona 360 GT w Center Print.

Data publikacji: wrzesień 2012

Sześć lat temu offsetowa drukarnia Foldruk – Folion z Warszawy zdecydowała się na śmiały krok. Zakupiła swój pierwszy ploter. Wielkoformatowy druk cyfrowy okazał się prawdziwym hitem. Właśnie wtedy powstała firma-córka Center Print, pod której szyldem realizowana jest dziś produkcja dla sektora LFP. Niedawno odwiedziliśmy tę drukarnię, by usłyszeć o jej doświadczeniach z drukiem UV.

 

Tekst: Marta Szczegóła i Jacek Golicz

 
Patryk Morawiecki, współwłaściciel Center Print, chwali ploter Océ Arizona 360 GT, dzięki któremu drukarnia może drukować na niemal wszystkich rodzajach sztywnych podłoży. Dzięki temu firma realizuje nawet najśmielsze pomysły swoich klientów.

Firma Center Print wyrosła z działającej już od 30 lat rodzinnej drukarni offsetowej Foldruk – Folion.Sześć lat temu właściciele kupili pierwszy ploter, aby wspomóc offset inną technologią. W bardzo krótkim czasie zorientowali się, że rynek wielkoformatowy jest bardzo chłonny, a możliwości druku na folii czy produkcja banerów pomagają zdobyć nowych klientów. Stąd decyzja o kontynuowaniu tej działalności pod szyldem Center Print. W krótkim czasie do parku maszynowego dołączył kolejny ploter i maszyny laminujące, a ostatnio urządzenie Océ Arizona 360 GT do druku UV na płasko, które stanowi teraz trzon parku maszynowego Center Print. Dziś właściciele nie mogą już sobie wyobrazić produkcji bez tego systemu. „Model Océ Arizona 360 GT kupiliśmy po to, by wspomóc produkcję na maszynach rolowych. Nie chcieliśmy już dłużej wyklejać powierzchni zadrukowaną folią, tylko drukować bezpośrednio na nośnikach. Technologia druku UV przekonała naszych odbiorców, otrzymywaliśmy coraz więcej zleceń. Obecnie pracujemy przede wszystkim z agencjami lub dużymi firmami sieciowymi” – mówi Patryk Morawiecki, współwłaściciel drukarni. „Rozwijamy się teraz bardzo szybko i planujemy zakup kolejnych urządzeń do druku wielkoformatowego. W tej chwili nie ma praktycznie zleceń, których nie moglibyśmy wykonać”.

 
Skok na głęboką wodę

Decyzja o zakupie pierwszej maszyny do druku wielkoformatowego była śmiałym przedsięwzięciem, ale jeszcze większej odwagi do podjęcia ryzyka wymagał zakup plotera Océ Arizona 360 GT – drukarnia Center Print jest bowiem pierwszym polskim użytkownikiem tego urządzenia. Firma nie mogła czerpać z niczyich doświadczeń, ale – jak podkreśla Patryk Morawiecki – ekskluzywność instalacji okazała się być magnesem przyciągającym klientów. Inwestycja opłaciła się – dzięki nowemu ploterowi Center Print może bez ograniczeń drukować na każdej powierzchni.

Dla tych, którzy chcieliby przekonać się o szerokich możliwościach aplikacyjnych plotera Océ Arizona 360 GT, producent przygotował materiały informacyjne i galerię przykładowych realizacji na stroniewww.ploteryuvarizona.pl.

 
Odpowiada potrzebom

Na rynku jest wielu producentów ploterów UV oferujących różne systemy do druku, ale renoma firmy Océ i sztandarowy produkt w jej portfolio – ploter Océ Arizona 360 GT – sprawiły, że dla Center Print wybór był oczywisty. „Braliśmy pod uwagę maszyny czterech producentów. Z dostępnych ploterów UV ten wydał nam się najlepszy, dokładnie dopasowany dla naszych potrzeb” – wyjaśnia Patryk Morawiecki. „Maszyna pracuje praktycznie bezawaryjnie. Szczególnie ważne jest to, że program obsługowy Océ Arizona 360 GT ustawia się przy niewielkiej ingerencji operatora. Ponadto, na zakup tego modelu miała wpływ wcześniejsza owocna współpraca z firmą Océ, od której kupiliśmy maszynę przeznaczoną do druku cyfrowego”.

 
Atrakcyjny druk UV

Ploter Océ Arizona 360 GT drukuje tuszami UV, dlatego jego zakup oznaczał dla firmy Center Print konieczność zmierzenia się z nową dla niej technologią. Głównym argumentem, który przekonał drukarnię do inwestycji w druk UV, był krótki czas druku i możliwość obróbki materiału zaraz po wyjściu aplikacji z maszyny. Dzięki temu Center Print może realizować zlecenia znacznie szybciej, co ma niebagatelne znaczenie na rynku druku wielkoformatowego.

Właściciele nie mieli kłopotów z przekonaniem klientów o korzyściach płynących z druku UV – ploter Océ Arizona 360 GT obronił się sam. „Wystarczyło zaprezentować zleceniodawcom olbrzymie możliwości tej maszyny: wysoką jakość druku i dużą prędkość realizacji zleceń. Podkreślaliśmy różnice pomiędzy dotychczasową a nową technologią druku. Zaczynało się zwykle od realizacji jednego próbnego zlecenia na Océ Arizona 360 GT. Klient przekonywał się, że maszyna drukuje szybciej, taniej i – przede wszystkim – lepiej i decydował się na dłuższą współpracę z nami” – tłumaczy Patryk Morawiecki.

Wydajność, opłacalność i jakość to nie wszystko. Równie ważnym punktem dla drukarni Center Print i jej klientów jest druk bezpieczny dla środowiska i pracowników. „Tusze, którymi drukuje Océ Arizona 360 GT, nie zawierają szkodliwych lotnych związków organicznych. Dzięki temu druk UV jest bezpieczny – nasi pracownicy i klienci nie są narażeni na działanie szkodliwych substancji. Niewątpliwie był to aspekt, który rozważyliśmy, decydując się na zakup tego plotera” – podkreśla Patryk Morawiecki.

 
Znak rozpoznawczy

Rynek druku wielkoformatowego jest bardzo konkurencyjny i firmom poligraficznym trudno się na nim wyróżnić. Bogata oferta i wydajny park maszynowy stanowią kartę przetargową w walce o klienta. Niewątpliwą korzyścią, jaką przyniosła drukarni Center Print instalacja plotera Océ Arizona 360 GT, jest elastyczność obsługi. „Jesteśmy w stanie wykonać każde zlecenie, zarówno standardowe, jak i nietypowe. Jakość, elastyczność realizacji prac i niewygórowana cena są dla nas najważniejsze. Zawsze staramy się służyć naszym klientom pomocą i spełniać ich potrzeby” – podsumowuje Patryk Morawiecki.

Technologia UV wciąga. Kto raz przekonał się o jej możliwościach, chce dalej w nią inwestować. Center Print ma w planach zakup kolejnego plotera UV – tym razem z jeszcze większym zakresem drukowania. Do parku maszynowego drukarni mają dołączyć także frezarki, plotery tnące i inne urządzenia do obróbki powierzchni zadrukowanych na płasko.

 
Nieograniczone możliwości z Océ
Ploter Océ Arizona 360 GT umożliwia bezpośredni druk UV na płaskich podłożach, m.in.: materiałach podświetlanych, piance, PVC, pleksi, tekturze, drewnie, kafelkach, metalu, szkle, blejtramach czy płytach meblowych. Wydruki mogą być stosowane we wnętrzach, ponieważ stosowane do ich produkcji tusze nie zawierają lotnych związków organicznych. Jednocześnie wydruki są odporne na wodę, wilgoć i słońce, co pozwala na ich wykorzystanie w reklamie outdoorowej. Aplikacje nie wymagają suszenia i zaraz po wydrukowaniu mogą być poddane dalszej obróbce. Lista zastosowań plotera Océ Arizona 360 GT praktycznie nie ma końca. Warto wymienić choć kilka przykładowych aplikacji: etykiety przemysłowe, reklamy do podświetleń, witraże, reklamy 3D drukowane na soczewkach, grafiki na elementach meblowych, elementy architektury wnętrz, elementy ekspozycji targowych, opakowania, ekspozytory sklepowe, banery i materiały samoprzylepne, personalizowany druk na drobnych i dużych elementach i uszlachetnianie różnorakich powierzchni. Ploter korzysta z technologii Océ VariaDot – zmienna wielkość kropli (od 6 do 42 pikolitrów) daje fotograficzną jakość obrazu i doskonałą wyrazistość drobnego tekstu, łagodniejsze gradienty w obszarach pierwszoplanowych, jak również ostrzejsze kolory i nasycenie w obszarach zacienionych i o jednolitym kolorze. Maksymalna prędkość w trybie ekspresowym wynosi 35m2/godz., w trybie produkcyjnym 22,2 m2/godz., a w trybie wysokiej jakości 15,3 m2/godz. Maksymalny obszar zadruku to 125 x 250 cm. Ploter obsługuje media o grubości do 48 mm. Inspiracje i szczegółowe informacje dotyczące druku na ploterach UV Océ Arizona można znaleźć na stronie www.ploteryuvarizona.pl. 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pozytywne fluidy

Producenci maszyn drukujących informują o pozytywnych widokach na przyszłość. Dodatkowo dwie największe firmy Heidelberg i KBA podają do publicznej wiadomości lepsze wyniki finansowe aniżeli w poprzednich kwartałach i latach. Obie firmy w tym tygodniu opublikowały swoje dane finansowe. Podczas gdy Heidelberg skupia się na urządzeniach cyfrowych, tegoroczny 200 letni jubilat KBA kładzie nacisk na szerokie spektrum urządzeń od offsetu, przez druk cyfrowy po maszyny do druku opakowań.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty