20-23.04.2021 · drupa on-line
18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf
22-24.06.2021 · InPrint, Monachium
12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam
21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela
-
CONTENT
-
Biznes
- Nowy CEO w Siegwerk
- Fujifilm inwestuje w nową fabrykę
- Początki nowej współpracy
- „Mistrz Wielkiego Formatu”
- Powrót do AB
- Zmiany w zarządzie Durst
- Pełne wznowienie produkcji
- Integart przejmuje DS-Laser
- Wzmocniony dział innowacji
- Yulian Grigorow dyrektorem
- Benpac kupuje OMV
- Nowy prezes na EMEA
- Heidelberg sprzedaje PMA
- Zmiany w organizacji Xerox
- Razem dla branży druku
- Partnerstwo Highcon i EFI
- Pleßke nowym CEO
- Digiprint uzupełnia portfolio
- Chespa i Hesse współpracują
- Alon Bar-Shany w Highcon
- Nowy dyrektor sprzedaży
- Be Brilliant!
- Nowa inwestycja Druck Chemie
- Targi ICE, CCE i InPrint w nowej dacie
- Orlen przejmuje Polska Press
- Reprograf-Grafikus przedstawicielem MPS
- Współpraca Kodak i Microsoft
- Joint venture z Masterwork
- Targi drupa i interpack odwołane!
- Współpraca Komori i MBO
- Tecnau Experience Center
- Nicolas Wiedmann nowym dyrektorem
- Wspólny przełom Asahi i Esko
- Do zobaczenia w 2021!
- Ricoh Business Booster
- DuPont rezygnuje z drupy
- Współpraca z QIPC-EAE
- Drupa bez wystawców
- Performance 2024
- Drupa bez EFI
- Nowy początek
- Targi InPrint odwołane
- Targi bez firmy Kodak
- HP rezygnuje z drupy
- Jacek Hamerliński nowym prezesem
- Capgemini przejmuje obowiązki
- Kolejne firmy podejmują decyzje
- UPM zamyka fabryki
- SCA przekształca produkcję
- Nowy dyrektor Mimaki
- Nowy, większy magazyn Igepa
- Nowa fabryka Progroup
- Kodak po drugim kwartale
- Markem-Imaje przejmuje Solaris
- Pierwszy Tauro H3300 w Polsce
- Domino przejmuje Lake Image
- Kurz potwierdza drupę
- Spadek 71% w reklamie zewnętrznej
- Gallus zdaje egzamin
- Kornit przejmuje Custom Gateaway
- Heidelberg wykupuje obligacje
- Goebel kupuje społkę MM
- Cerm uzyskuje niezależność
- Regeneracja branży druku
- Lito wzmacnia Miller Graphics
- Rezygnacje i potwierdzenia
- Zakończenie przejęcia Antalis
- Stephen McCartney na EAMER
- Heidelberg sprzedaje Gallusa do holdingu benpac
- Pierwszy e-sąd w Polsce
- Usługi z jednego źródła
- Kama potwierdza udział w drupie
- Komori i Manroland rezygnują z drupy
- Reorganizacja w Saueressig
- AR Packaging - Nowa marka pod nową nazwą
- Müller Martini zamyka biuro
- Dla lepszego workflow
- Idera dla tektury falistej
- Przyszłość HP Indigo
- Mondi mianuje przewodniczącego
- Arik Gordon nowym CEO
- Niepopularne decyzje
- Bobst rezygnuje z drupy
- Mutoh w Drukmanii
- Pogorszenie sytuacji w 90% firm poligraficznych w Polsce!
- „Klient nasz Pan”
- Amagraf wspiera klientów
- Kokusai kupił Antalis
- Nie budujemy firmy, budujemy kulturę!
- Pismo Polskiej Izby Druku
- Nowa struktura zarządzania
- Canon odtwarza dzieła sztuki
- Oferta maszyn regenerowanych
- Będzie drożej
- Wysokonakładowy druk atramentowy
- Karl Knauer z Subskrypcją Heidelberga
- Czas niepewności
- Trudny rok Heidelberga
- Zdecydowane nie
- Epson chroni środowisko
- Feldmuehle kończy restrukturyzację
- Wrogie przejęcie?
- Przejęcie MBO zablokowane
- Heidelberg na nowym kursie
- Sukces Onlineprinters
- Ricoh nowym członkiem koalicji
- Nowy dyrektor finansowy
- Oficjalne połączenie
- EFI i Siris LLC
- Centrum badań
- Wyniki finansowe za I kwartał
- Joint venture z dowodzeniem
- Nowy prezes zarządu
- Nowa strona internetowa
- Packaging Design Center
- Crispy Mountain wcielone
- Nowa siedziba Durst
- Zmiany w strukturach Xerox
- Biznesowa dojrzałość, czyli finansowanie maszyn
- Znowu na plus. Roczny bilans Heidelberga.
- Cyfrowy filar. Heidelberg rozbudowuje dział Digital.
- Nowa strategia KBA
- Nowy początek. Kodak otwiera centralę w Szwajcarii.
- Zwycięstwo wymaga odwagi. Przyszłościowe rynki.
- Przebudować piramidę. Rynek komunikacji.
- Dobra mina do złej gry. Ipex 2014.
- Ból przemian. Druk 2050.
- Szansa na sukces. Świat komunikacji wizualnej.
- W dążeniu do większej spójności. Strategia KBA CEE.
- Wrzuć monetę. Dyskusja wokół Piano Media.
- Na zyski trzeba zaczekać. Heidelberg podsumowuje rok.
- Drupa krzepi. Walne zgromadzenie KBA.
- Spadek optymizmu? Ipex 2014.
- Stać cię na więcej! ABC leasingu.
- 90 lat ciągłości. Rocznica istnienia Hunkeler.
- Początek nowej ery? Zmiany w manroland.
- Punkt przecięcia. Współpraca Heidelberg i Ricoh.
- Całe Chiny drukują. Heidelberg buduje fabrykę.
- Pogodna jesień. Aktualne dotacje unijne.
- Rok na podbicie świata
- Pomarańcz w biznesie
- Polska, Czechy, Słowacja
- Korzystne pół roku
- Decyzje strategiczne
- Agfa Graphics po 2. kwartale
- H1 w jasnych barwach
- Branża poligraficzna po kryzysie
- Proces trwa
- Czy zerowy VAT zostanie?
- „Niemieckie” euro drukowane za granicą.
- Półrocze lepsze niż rok temu
- Zaciskając pasa
- Widoczna poprawa sytuacji
- Zakład Zanders Reflex zmienia właściciela
- Licencja na papier
- Nowa spółka dystrybucyjna
- Transakcja sfinalizowana
- InfoPrint Solutions własnością Ricoh
- Zmiana organizacji pracy Edipresse Polska
- Nowe możliwości finansowania inwestycji
- Nowy image. Dalim Software
- Przejęcie „Pulsu Medycyny” i „Pulsu Farmacji”
- 75 lat na rynku. Avery Dennison.
- Agora. 25 mln euro w biznes kinowy.
- Cezar sprzedany. Polska drukarnia zmienia właściciela.
- PWPW. Żarnotal ponownie wybrany.
- Kolejny prestiżowy partner. QuadTech w ofercie Equipo.
- Mayr-Melnhof. Szwajcarska fabryka zamknięta.
- CGS i Roland DG Benelux. Współpraca technologiczna.
- Heidelberg. Kolejnych 400 zwolnień.
- Agfa przejmuje Gandinnovations. :Jeti wchodzi do rodziny.
- BASF. Dobre prognozy na 2010.
- Ringier i Axel Springer. Fuzja w Europie Wschodniej.
- Przeprowadzka ACCHSH. Więcej przestrzeni dla innowacji.
- Idea Leasing. Nowa giełda internetowa.
-
Ludzie i wydarzenia
- “Razem sięgniemy po złoto”
- Nowa oferta opakowaniowa
- Siła doznań sensorycznych
- Siła “Connected Packaging”
- Potwierdzona jakość Canon
- ICE, CCE oraz InPrint przesunięte
- Rolls-Royce poligrafii
- Maksymalizacja wydajności
- Opakowania z nadrukiem HP
- Showroom Xeikon
- Modelowanie z NX CAD
- „Poznaj bestię”
- Pakiety medyczne od Amagraf
- Nowy zakład w Dobroszycach
- Rozwój wielokolorowej produkcji
- Neonowe webinarium
- Labelexpo w 2022 roku
- Agfa’s Studio 4D48
- „Uwolnij potęgę personalizacji”
- Heidelberg HD4You
- Premiera Digital Series iQ
- Targi na wiosnę?
- Gallus High Performance Day
- Epson na liście „A”
- Dni Otwarte w Opolu
- Canon i podwójne „A”
- Sun Chemical nagrodzony
- Koniec wolnych mediów?
- Okładka w technologii 3D
- RemaDays Warsaw odwołane
- Barwy siły i nadziei
- Let’s pack w wersji świątecznej!
- Polska z lotu ptaka
- Targi Fespa przełożone
- Ikea rezygnuje z katalogów
- E-Sympozjum Poligraficzne 2020
- Etykieta - czas na RFID
- 70 lat wspólnej historii
- Cyfryzacja miarą jakości
- Business Agility Pack
- UL Ecologo dla Koenig & Bauer
- Analiza danych z Business Intelligence
- Polish Prinect User Day II
- Sun Chemical i HolyGrail 2.0
- Viscom Italia Hyper Reality
- Epson nagrodzony
- Szansa dla młodych
- Wspomnienie o Tadeuszu Chęsym
- Jednostka flekso dla AccurioLabel
- Pierwsi w Europie
- Drupa preview
- Print on dispa!
- Laureaci Złotego Gryfa
- ROQprint Oval w Api.pl
- Analityka wydajności
- Podwójna moc Teckwin Shark
- Nowoczesne uszlachetnianie
- Z arkuszy na zwoje
- Złoty Gryf 2020
- Projekt: eko-opakowania
- Oprawa zeszytowa z Duplo
- Versafire na czele digitalizacji
- Setna instalacja Tau
- Oferta prosto z targów
- Tysiące wydruków dziennie
- Artystyczne zwierciadło
- Wyjątkowa siła druku
- Fujifilm rezygnuje z targów
- „Atak na wolność prasy”
- Art of Color zaprasza
- Mellow inwestuje w Koenig & Bauer
- Fespa Eurasia w 2021 roku
- Pierwsza w Polsce maszyna AccurioPress
- LabelStream wyróżniony
- Złoty Gryf 2020
- Pierwszy klient w UK
- CGS spotyka Oris
- Nagrodzony CoBo-Stack
- Robin Food
- Pierwsza Rapida 106 w Polsce
- 30-lecie ESMA
- Beta testy i zastrzyk finansowy
- Garaż innowacji
- Art of Color 2020
- Duda i Trzaskowski w mediach
- Fespa odwołana
- 25 lat Igepa Polska!
- Mewa w TOP 100
- Mimaki Live Series
- Fespa wraca na jesień
- Współpraca ponad podziały
- InPrint Munich 2021
- Hunkeler Innovationdays
- Targi Fespa
- Packaging Innovations 2020 - zmiana terminu
- Sun Chemical i koronawirus
- Druk w Smithsonian Institution
- Papier w centrum Frankfurtu
- Dzień otwarty w MDM-Druk
- EFI z nowym CTO
- Bobst i partnerzy
- Konica Minolta z nowym szefem
- Nowy dyrektor w OKI
- Europapier Polska wspiera krwiodawstwo
- Golden Pixel Award 2019
- Global Graphics mianuje nowego CEO
- XLIIII Poligraficzne Konfrontacje
- Nowa prezeska i CEO w Stora Enso
- Manga w druku 3D
- Printology 2019
- InPrint 2019
- RemaDays 2020
- Świat nauki Avery Dennison
- Nowości na Labelexpo
- Targi pełne atrakcji
- Oferta na stulecie
- Wyróżnienia i maszyny
- FINAT Recycling & Sustainability 2019
- Najważniejsi na rynku książki
- Meet Kodak już za nami
- Jubileuszowa edycja Konkursu ART of PACKAGING
- Nowy wiceprezes i dyrektor handlowy w Reprograf
- Cyfrowy przepływ
- Rywalizacja i współpraca. Meet Kodak Polska 2014.
- Premiera z bonusem. Dzień otwarty Mueller Martini.
- Viva Las Vegas. EFI Connect 2014.
- Obchody rozpoczęte. 650 lat w służbie książki.
- Branża ściąga do Poznania. Podsumowanie targów Poligrafia i Euro-Reklama.
- Po raz szesnasty w Łodzi. Film Video Foto 2013.
- W zasięgu ręki. 10. edycja Hunkeler Innovationdays.
- UdaneDays. RemaDays Warsaw 2013.
- Najlepsi z najlepszych. Golden Pixel Award 2012.
- Z prepressem po Polsce. Podsumowanie X-Rite Innovation Days.
- Szkoła zaawansowanej poligrafii. Mimaki Innovation Day w Bydgoszczy.
- Rendez-vous z poligrafią. Meet Kodak Polska 2012.
- Spotkanie dwóch światów. Mailingtage 2012.
- And the winners are… EDP Awards 2012.
- Edukacja poligraficzna: Pozytywny wybór
- Kraj kwitnącej poligrafii. Targi IGAS.
- Mają talent. WorldSkills 2011.
- Nauka & przemysł
- Znamy laureatów
- Ostatni dzwonek
- Get Prinected!
- Żwawa staruszka
- Głos czytelnika
- Wychować poligrafa
- Polacy najlepsi w piłkarzyki
- Wsparcie dla edukacji
- Interesy w dobrym nastroju
- Pewnego razu w Lucernie
- Made in Turkey
- Golden Pixel Award 2010
- Wiele nowości na pokładzie
- Nagrody dla młodych poligrafów. Zakończenie roku w Lelewelu.
- Gyorgy Kovacs u steru. Prezes Fespy wybrany.
- Digital Label Summit 2010. Etykiety na szczycie.
- Eksploracja innowacji. Nagroda Xplor dla GMC.
- Sappi European Printers of the Year. Polska drukarnia w finale.
- Antalis czyta dzieciom. Wyróżnienie dla papiernika.
- Meet Kodak Polska. Spotkanie z technologią.
- Adobe przez Internet. Creative Roadshow Online.
- Projekt artystyczny Heidelberga. Smak Japonii.
- Océ otwiera drzwi. Prezentacja w nowym salonie.
- Szkolenie DNT. Wydawcy w Pradze.
- Najlepsi nagrodzeni. Bertl’s Best dla Konica Minolta, Canona i Xeroxa.
- Urodziny ACCHSH. Krok w kolejną dekadę sukcesu.
- Nagroda dla Dursta. Produkt Roku.
- Open house w firmie Mellow. Po pierwsze klient.
- Dni Otwarte Duplo Polska. Spotkanie z technologią.
- HP Indigo Digital Labels & Packaging Contest. Najlepsi wśród etykiet i opakowań.
- Kreatywność nagrodzona. Finał I edycji Adobe Creative Search 4 Ideas.
- Print Media Seminar firmy Heidelberg. Dla młodych poligrafów.
- Poligrafowie wspierają edukację. Spotkanie w Pomorskiej Szkole Rzemiosł.
- Dziewięciu wspaniałych. InterTech Technology Awards rozdane.
- Kolejne instalacje Kodaka. Motto w działaniu.
- Rozwiązanie Mondi nagrodzone. Bariera dla powietrza.
- FINAT Recycling & Sustainability 2019
-
Prepress i software
- Wdrażanie z Enfocus BoardingPass
- Redukcja podawania o 90%
- Innowacyjna platforma
- Pełna kontrola projektowania
- Ochrona urządzeń bizhub
- Sposób na spójność kolorów
- Coldset i druk metalu
- The Design Hub
- Impozycja sztucznej inteligencji
- Optymalizacja impozycji
- Rewolucja kolorystyczna
- Stół do cięcia Kongsberg X Edge
- Drukowane narzędzia
- Półtora tysiąca instalacji
- W imię oprogramowania
- Elastyczne połączenie
- Oprogramowanie Sendys Explorer
- Fleksografia przyszłością druku
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- Powtarzalna precyzja
- Narzędzia pod ręką. CorelDRAW Graphics Suite X7.
- Pasja i technologia. Kodak Flexcel NX w DigiFlex Group.
- Łatwa edycja PDF-ów. Enfocus PitStop 12.
- Pobić własny rekord. Kodak Magnus Q800.
- Raz a dobrze. Rozwiązania Fujifilm.
- Monitoring monitorów. Nowości na rynku.
- Ciało doskonale czarne. Pomiar światła w kontroli barwy.
- Wszystko w pakiecie. Nowość marki EFI.
- Produkcja bez ryzyka. Linia Pressmax od Fujifilm.
- Świt lustrzanek. 25-lecie Canon EOS.
- Chiny w natarciu. CtP na drupie 2012.
- Fioletowa rewolucja Fujifilm. Produkcja płyt offsetowych.
- Kosmiczna technologia. Rozwiązania GL Optic.
- Treść dobrze opakowana. Nowe funkcje Adobe DPS.
- Przyszłość to prostota. Technologia Fujifilm.
- Zielone światło dla płyt. Nowości Agfa Graphics.
- Tworzenie i przetwarzanie. GMC Software Technology.
- Program na dziś. Nowości Four Pees.
- Większy kaliber
- Rzuca się w oczy
- Spec od optymalizacji
- Przygotowalnia pod kontrolą
- Program myśli za ciebie
- Pewny PDF
- Paleta możliwości
- Małe firmy, wielkie potrzeby
- Łatwe poprawki
- Interaktywne aplikacje
- Impozycja bez zakłóceń
- Dla druku i WWW
- CtP z powodzeniem
- W pełni zintegrowana
- Spróbuj sam!
- Prepress na odległość
- Bujna trzydziestka
- W ślad za klientem
- Pierwsze kroki
- Wyczaruj półkę
- Zapanują nad kolorem
- Impozycja bez impasu
- Jeszcze lepsza komunikacja
- Podkręcony przepływ pracy
- Drukuj prosto z iPhone’a
- Druk bez wpadek
- Proofing w druku opakowań
- Aby praca sprawiała przyjemność
- APPE w akcji
- Nowe wotum dla 3D
- Workflow w ryzach
- Obrazy w zasięgu myszki
- Specjalnie dla cyfry. Domino i EskoArtwork.
- Projektowanie piątej generacji. CorelDRAW Graphics Suite X5.
- Nowy numer już... na ekranie. Adobe.
- Adobe Creative Suite 4 cz. 3. Illustrator Krzywo, też prosto…
- Adobe Creative Suite 5. Treść bez ograniczeń.
-
Druk cyfrowy
- Możliwości AccurioJet KM-1
- Digital Pro 3 w PrintPoint
- Produktywność w jednym przebiegu
- MGI Jetvarnish 3D One
- Xeikon przedstawia SX20000
- Pierwsza Landa w Irlandii
- Inkjetowo z AccurioJet
- Maksymalny poziom OEE
- Cyfryzacja Faber Print
- Elastycznie na tekstyliach
- Indigo z drugiej ręki
- Druga inwestycja w Indigo
- Nowy rok, nowa technologia
- Mark II Series
- Produkcja etykiet i tagów RFID
- Digital Series iQ
- Premiera HP Latex
- AccurioPress C4080
- Visual PressSupport
- Dalszy rozwój RotaJET
- Rozwój z AccurioPress C12000
- Epson do druku na tekstyliach
- Mimaki 3DUJ-2207
- Ekologicznie u Flexolabels
- Inwestycja w druk cyfrowy
- Szybsza, cyfrowa Panthera
- Nowe plotery DesignJet
- Szwajcarska precyzja
- Drukowana ryba
- Drukowana elektronika
- Drukowanie na wysokości
- Game changer
- Japońska jakość Mutoh
- Inwestycja w złociarkę
- Drukowanie odzieży
- Respirator 3D
- Rozszerzone portfolio
- RotaJet 225 do drukowania dekorów
- Heidelberg na liście życzeń
- Gardners inwestuje w EFI
- Druk 3D szkodzi zdrowiu
- Instalacja Accurio Label 190
- Fogra ma znaczenie
- Współpraca Highcon i Digiprint
- Standardy HP
- Rozwój swissQprint
- Konica Minolta instaluje
- Dla różnych potrzeb
- Nowy Screen Truepress Jet520HD
- Graficznie i technicznie. Epson SureColor SC-T.
- Bogatsze portfolio. Konica Minolta na targach Ipex.
- Do plakatów i POS-ów
- Etykieta uczuciowa. HP Indigo dla Coca-Cola.
- Pionierzy ze Styrii. Pierwszy Jet Press 720 w Europie.
- Postaw na żel. Ricoh Aficio MP CW2200SP.
- Osiem i pół. Rozwiązanie HP do druku gazet.
- Przełom w schematach. HP Indigo 10000.
- Noce i dnie. Rozwiązanie Océ i manroland.
- Dane dobrze podane. Druk zmiennych danych.
- Na początku była pasja. ArtSigma – usługi od A do Z.
- Nowa era w druku cyfrowym? OWN_X WideStar2000.
- W rytmie nano. Druk cyfrowy na drupie.
- Ich czworo. Nowe urządzenia Xerox.
- Wpisuje się w krajobraz. Océ dla geodezji i kartografii.
- Podwójna premiera. Wspólny produkt Canon i Océ.
- Druk cyfrowy i potęga offsetu
- Z chmury do druku
- Weź zebrę do ręki
- Zastrzyk energii
- Wydajna produkcja
- Czas patchworku
- Dotknij i drukuj
- Niepozorni specjaliści
- Podnoszą na druku
- Precyzja w każdym calu
- Wspólne dziecko
- Zdjęcie jak marzenie
- Nowa konstelacja
- Bestseller w druku etykiet
- Nowa rzeczywistość
- ES jak same zalety
- Cyfrowa próba ognia
- Ciche asystentki
- Drukują za dwóch
- Złoto za efektywność
- Mały zaskakuje
- Najmłodszy brat
- Ricoh i Managed Print Services
- Canon EXPO 2010 w Paryżu
- Kodak nagrodzony
- Akcja integracja
- Xeikon poszerza serię 3000
- 60 lat katalogu IKEA
- Urządzenia po regeneracji
- Jakość jak w kolorze
- Mali następcy
- Sposób na A3
- Kompaktowo od Canona
-
Druk wielkoformatowy
- Agfa w Ameryce Północnej
- Solidbox z Rapidą 164-5+L ALV2
- Jakość nadruku na wyrobach skórzanych
- Ultra-szybka Jeti Tauro
- Dekoracje na szkle
- Epson do druku żywicznego
- Nowy EXPERT RS 6003
- Anapurna H1650i LED w Kandela Lighting
- Nowa maszyna flekso Vision CI od Bobst
- Urządzenia na pokładzie
- Nowy Roland SOLJET EJ-640 do druku wielkoformatowego
- Przegląd dystrybutorów maszyn LFP 2016
- Sternal International - Nawilżanie tworzy klimat
- Najlepsze przed nami
- Pokaz cyfrowej siły. Nowości Mimaki.
- Nie do zatrzymania. Nowości firmy HP.
- Transfer w ekstraklasie. Epson SureColor SC-F7100.
- Zmiana wedle potrzeb. Inca Digital Scaleable Architecture.
- Zbawienna próżnia. Fujifilm i produkcja POP-ów.
- Uzależnieni od jakości. Drukarnia Drukpoznan.pl.
- Poczuć barwę. Druk na tekstyliach.
- Ściana z pomysłem. Design z HP.
- Metaliczny smak luksusu. Kolejny model z serii Epson SureColor S.
- Atramentowi sprinterzy. Mimaki JFX500-2131 i UJF-6042.
- Płaski ideał. Océ Arizona 360 GT w Center Print.
- Zegarki, sery i plotery. Innowacje w Christinger Partner.
- W innym świetle. Utwardzanie lampami LED.
- Poprzeczka wyżej. Kolejne plotery Mimaki.
- Pomnażanie zastosowań. HP Designjet.
- Tekstylni wychodzą z krzaków. Druk cyfrowy na tkaninach.
- Od razu na ubraniu
- Udany debiut
- Płynne utrwalanie
- Klejnot w koronie
- Pozytywny odbiór
- Zabierz go ze sobą
- Pole do popisu
- Zintegrowane rozwiązania
- Z perforacją
- Wirtualny druk
- Szybkie otwieranie
- Sztywna biel
- Szczęśliwa ósemka
- Siła modułu
- Seiko i d.gen w ofercie
- Przenośne zgrzewanie
- Pod lupą
- Płynna biel
- Oprogramowanie do cięcia
- Oczko wyżej
- Nowszy model
- Najlepsi w oklejaniu
- Na wybiegu
- Migracja limitowana
- Licz na papier
- Lew wśród UV
- Kurs na laminowanie
- Kolory w standardzie
- Kolor zwycięstwa
- Ile eko w eko?
- Grunt do podłoże
- Efekty specjalne
- Do wizytówek
- Do pobrania
- Dla wymagających
- Dla kurczliwych
- Plotery nie bez kozery
- Caffè Latex
- Więcej niż druk
- Urodzinowe niespodzianki
- Poprzeczka wyżej
-
Druk offsetowy
- Komori H-UV L (LED)
- Gry przyjazne środowisku
- Chroma szybciej
- Proszę drukować
- Maszyna dla biznesu
- Zmywacz regenerujący
- Nowa płyta bezprocesowa
- Akademia Heidelberga. MultiDot
- Przełomowa inwestycja
- Technologia od ponad czterdziestu lat
- Zmywacze nowej generacji - Böttcherin Ventana i Aquilo
- Dobre uzbrojenie. KBA Rapida w Granpak.
- Wejście w większy format. Speedmaster XL 75 Anicolor.
- Przyszłość należy do UV. Utwardzanie farb offsetowych.
- Na podbój rynku. System suszenia UV Komori H-UV.
- Druk z efektami 3D. Wprowadzenie do druku soczewkowego.
- Perfecting w Perfekcie. Speedmaster XL 106 w warszawskiej drukarni.
- Pionierski duch. Speedmaster XL 145 w Hammer Poznań.
- Przykład zza miedzy. KBA Rapida 106 w Model Obaly z Opawy.
- Rozmowa z Krzysztofem Raczkowskim.
- Hybrydowe zaskoczenie. Innowacje KBA.
- Nowy statek we flocie. Poszerzone portfolio Heidelberga.
- Bezwodny – niezawodny. Presstek 34DI.
- Potęga obciągu. ContiTech prezentuje nowe produkty.
- Kompaktowy kompan. Najnowsza rotacja KBA.
- manroland. Rozszerzona oferta printcom.
- Sztuka łączenia
- Wszystkie maszyny drukują tak samo
- Niech żyje druk!
- Szybka zmiana miejsc
- Przyjacielskie olbrzymy
- W centrum zainteresowania
- Karton nadaje ton
- Maszyna, która dojrzewa
- Unikat na własność
- W pakiecie
- Wałkujemy temat
- Szersza oferta
- Na dopalaczach
- Offsetowy kwartet
- Kiedy DD poznał IML
- Napęd na cztery koła
- Rapida po raz piąty
- Taniec ze wstęgą
- Jesienne Speedmastery
- Eizo Pin-Up 2010
- U nas to standard
- Spektakularna rotacja
- Nawet 4,32 mln stron na godzinę!
- Hasło przewodnie: kompaktowość
- Neutralny Speedmaster
- Futureproof firmy manroland
- Precyzja w ustawieniu wałków. System DigiNip.
- W kierunku opakowań. Speedmaster i Suprasetter w Wieluniu.
- Sleeve. Shrink sleeve. Nowa wersja maszyny drukującej VSOP z technologią sleeve.
- Najwyższa technologia w każdym formacie. Kolejne instalacje sprawdzonych Rapid.
- Rozmiar uniwersalny? Półformatowe maszyny offsetowe.
- Podwójny milioner. Pierwsze sukcesy nowego Rolanda 900 XXL.
- Oryginał czy podróbka? Lekarstwa bezpiecznie zapakowane.
- Rapida na fali. Instalacja w TFP krokiem milowym w dziedzinie offsetu.
- Rozwój pod prąd. Drukarnia Kern z Bexbach.
-
Druk opakowań
- Ponad milion etykiet dziennie
- Pełna automatyzacja z MPS
- Miliard opakowań w rok!
- Więcej możliwości, więcej zleceń
- Nowa linia produkcyjna
- Modernizacja Delty SPC 130
- Heidelberg w Karl Knauer
- Dystrybucja w chmurze
- Granpak inwestuje w maszynę Koenig & Bauer
- Inkcups wprowadza rewolucję
- LabelExpo 2019
- Nowa jakość cięcia i bigowania
- Pierwsze rozwiązanie w Polsce
- Imponująca prędkość
- Demograficzne wyzwanie
- Bezpośrednie podejście. DecoType od Krones.
- Wyższy standard druku. System Pan4C w MWV Manufacturing.
- Na zdrowie. Systemy EyeC Proofiler.
- Hot or cold? Porównanie druku hot- i cold-stampingowego.
- Jeszcze lepiej. Technologia Full HD Flexo od Esko.
- Rewolucja wysokiej rozdzielczości. Printpack Poland łączy flekso z rotograwiurą.
- Nowy wymiar jakości. Technologia HD Flexo.
- Co wybrać? Status quo form fleksograficznych.
- Obrona terytorium. Fleksografia na drupie.
- Forma w dobrej formie. Produkcja płyt z DuPont.
- Zdobywamy rynek jakością. Technologia HD Flexo.
- Wystarczą cztery. System Spotless od Kodaka.
- Mała firma, duże wyzwania
- Czas na automat
- Fleksograficzna debiutantka
- Tuleje na nowo
- Trzeci muszkieter
- Cyrel wkracza do Stanów
- Flekso robi różnicę
- Królowa jest tylko jedna!
- Flekso po włosku
- Tuleje pod ochroną
- Płyta potraktowana laserem
- Mariaż inkjetu i flekso
- Rewolucja w wymiarze HD
- Więcej niż maszyna
- Duża precyzja małego urządzenia
- Etykiety magnetyczne
- Tryumf fleksografii. DuPont i 35-lecie technologii Cyrel.
- Targi Ipex: Atlantic Zeiser. Alfabet druku.
- Rynek etykiet - Raport. Samoprzylepna jakość.
- Flekso a etykieta. Wyróżnić się.
- Etykieta w niszy. Wywiad z Garym Flavellem z Madico.
- Sun Chemical. Bezpieczny kontakt.
- Rozwiązania dla druku od A do Z. Pozytywne imPRESSje.
- Precyzyjny druk flexo i typo. Większa rozdzielczość – lepsze efekty.
- Ruszyła produkcja smartGPS. Nowy flekso standard?
- EskoArtwork. W technologii HD.
- Trelleborg. Obciągi dla opakowań.
-
Introligatornia
- Duplo w Drukexpress.pl
- Nowe maszyny pokazowe
- Jubileuszowa edycja falcerki
- Oferta nie tylko dla poligrafii
- Ploter tnąco-bigujący w ZTP
- Większa moc przerobowa
- Modułowe iSaddle
- Valiani w firmie Kram
- Różnorodność cięcia
- Czas krótszy o połowę
- Perfekcyjne cięcie
- Pierwsza sztanca RDC 106 w Polsce
- Cięcie bez wykrojników
- Dwukrotnie szybszy Docucutter
- Duplo usprawnia produkcję
- CNCtechnika - Złoty plan
- Samodzielna maszyna
- Od pierwszego wejrzenia. 3D Evolution od MMP Neupack Polska.
- Stawiamy na cyfrę. Ploter Kongsberg w drukarni Quad/Graphics.
- Ludzie i maszyny. ERBI instaluje system Diana X80.
- Brawurowe broszurowanie. Nowe linie broszurujące Duplo.
- Ramię w ramię. Introligatornia dla maszyn cyfrowych.
- Rozwój w zwoju. Nowość manroland web systems.
- Papiery wartościowe. Uszlachetnianie laserem.
- Karty na stół. Premierowa instalacja Kongsberg i-XE10 Auto.
- Druk na finiszu. Trendy w wykańczaniu.
- Efekt lakierowany. Uszlachetnianie opakowań.
- Stawka większa niż szycie. Heidelberg prezentuje Stitchmaster ST 500.
- Wkładki i okładki. Nowe produkty Ferag.
- Na linii frontu. Hunkeler na drupie.
- Zszywanie w siodle. System broszurujący Duplo DBMi.
- Marnotrawstwo czy konieczność? Naddatek na obróbkę.
- Jakość to reguła. Duplo w drukarni Hetman.
- Ulga dla operatora. Automatyzacja z Feragiem.
- Wykończenie po białostocku. Drukarnia Arka-Druk.
- Oceniaj po okładce. Systemy Schmedt w firmie Iguana.
- Dookoła Polski. Zadowoleni użytkownicy Duplo.
- Otwarta na współpracę
- Intensywnie w Rzeszowie
- Wkładka jak z płatka
- Cięty na fotoksiążki
- Made in Switzerland
- Taniec złamywaniec
- Pierwsza w Polsce
- Wisienka na torcie
- Nowości Hunkelera
- Oko do detali
- Co za tempo!
- Księstwo Postpressu
- Syrius, gwiazda laminacji
- Rzutem na taśmę
- Zapraszamy do stołu
- EuroGraf w ofercie ITTP
- Wkładkowanie dookoła świata
- Żadnych kompromisów
- Tolek stawia na… rozwój
- Karton kaszeruje tekturę
- Nowe propozycje firmy Ferag
- Generacja „huncolor ready”. System tnący CS6-II.
- Pracownia kształtów ostatecznych. Najnowsze trendy w introligatorni.
- Oceniaj po okładce. Müller Martini.
- Targi Ipex: Rima. Podaj dalej!
- Targi Ipex: Kama. Hologram i spółka.
- Targi Ipex: Hunkeler. Trzy światowe premiery.
- Autobond. Licencja na laminowanie.
- Polar. Targowe cięcie.
- Zechini. W dobrej oprawie.
- System Duplo 3500. Broszurowanie bez opóźnień.
- Linia Entrance w drukarni Wrochna. Entrée nowej jakości.
- Ostatnie szlify. WRH Marketing i Ferag na Ipex.
- Introinnowacje. Duplo na targach Ipex.
- Idzie jak po taśmie. Primera E140 w drukarni Berger.
- Esko-Artworks. Kongsberg dla małych nakładów.
- Polar. Bezpieczeństwo w introligatorni.
-
Papier i materiały
- SunWave Lumina LED UV
- Bufor All Star Fount
- Nowy katalog od Mewy
- Mactac przypomina o dystansie
- PureZone na koronawirusa
- Zamknięcie fabryki Chapelle
- Inżynieria 3D od HP
- Metsä Board dla gastronomii
- Czyściwa wielokrotnego użytku
- AR Metallizing przejmuje Eurofoil
- Karton z celulozą mikrofibrylowaną
- Nowy produkt Metsä Board
- Rezygnacja z paliw kopalnych
- Kontynuacja produkcji
- Dominacja podróbek
- Jeszcze bardziej ekologicznie
- Pankaboard OY - Różne oblicza kartonu
- Włoskie randez-vous - Sposób na szlachetne wykończenie
- MEWATEX ULTRA, czyściwo do wrażliwych powierzchni
- Życzenia pomyślności
- Strategiczna przebudowa. Sappi otwiera PM 2 w Alfeld.
- Karton rośnie w siłę. ECMA w Polsce.
- Cudowna lekkość kartonu. Ulepszone produkty Metsa Board.
- Mniej znaczy więcej. Wyniki konkursu Chromolux.
- Kalendarz z pudełka. Design z kartonem Sappi.
- Alternatywa dla PVC. Nowe produkty Sihl.
- Zmierzch prześwitów. Innowacja Gmund.
- Genialny materiał. W skrócie o papierze.
- Karton pokazuje wnętrze. „Made to Fit your Style” od Sappi.
- Wspólny język. Publikacja Arctic Paper.
- Zielona masa. Papiery ekologiczne.
- Prywatna tęcza
- Kremowa nowość
- Respekt dla podłoża
- Papier na papier
- Wszystko zostaje w rodzinie
- Produkcja wstrzymana
- Na wyłączność
- Większe moce
- Papierowe błyskotki
- Dla smakoszy
- Zielony papier
- Dla HP Indigo i nie tylko
- Liner dla opakowań
- Makulatura wyższych lotów
- Dla opakowań i POS-ów
- Papierowa plastelina
- Inspirująca kostka
- Kolekcja oryginałów
- Recyklizacja papieru
- Paperworld 2011
- Karton chroni żywność
- W poszukiwaniu papieru
- Pierwszy papier nowej serii
- Nowości w ofercie Arctic Paper
- Z nosem w czasopiśmie. Zapach druku a nasze zdrowie.
- Wielkie wejście kartonów. Nowości Stora Enso.
- Munken Shop. Papier online.
- Arctic Paper. Papierowe nowości.
- Map Polska. Certyfikaty FSC i PEFC.
- Zanders Zeta. Kreatywne powierzchnie.
- Internetowy butik Gmunda. Papierowe hout couture.
- Mondi Jülich rozbudowuje park maszynowy. Strategiczna inwestycja.
- Dalsza restrukturyzacja M-Real. Przebudowa trwa.
- UPM kupuje Botnię. Inwestycje fińskiego papiernika.
- Kampania Green Range Mondi. Wyższy stopień zieloności.
- Nowy papier Burgo. Na miarę rotograwiury.
- Papiery Post-2-Cure Sihla. Dobre medium dla lateksu.
- Zawrotna produkcja Mondi. Rekord czterdziestolecia.
- Smurfit Kappa. Dla szlachetnych opakowań.
- Papiery Mohawk. Kolejne papierowe opcje.
- Żyć bez papieru? Kampania marketingowa Grycksbo Paper.
- Bielsza biel. Ulepszone kartony Cascades Djupafors.
- Równowaga w papiernictwie. 4. Raport Zrównoważonego Rozwoju.
- „Podstawowy” papier Core. Nie musisz go lubić!
- Papiery Hide od LakePaper. Lekko i stabilnie.
- Rozszerzone portfolio
-
Biznes
- PRENUMERATA
- ARCHIWUM
- PATRONUJEMY
- KARIERA
- PRESS
Tekstylni wychodzą z krzaków. Druk cyfrowy na tkaninach.
Druk na tekstyliach techniką cyfrową stanowi obecnie szybko rozwijający się rynek. Gwarancją sukcesu tego sektora jest przede wszystkim ekologiczność zadruku tkanin i duża różnorodność potencjalnych zastosowań m.in. w reklamie, modzie i designie. Zadruk różnego typu tekstyliów to niezwykle interesujący segment druku wielkoformatowego, będący w fazie dynamicznego rozwoju napędzanego kolejnymi innowacjami technologicznymi. Możliwości zastosowania tej stosunkowo nowej techniki druku zwiększają się w szybkim tempie i nic nie wskazuje na to, by sektor ten miał wkrótce wyczerpać bogate zasoby swojej kreatywności.
![]() |
Kreacja z kolekcji projektantki mody Kathariny Kubiak. Cyfrowo zadrukowane tkaniny to idealny materiał do tworzenia pojedynczych modeli i limitowanych serii ubrań.
|
Wprawdzie przy dużych nakładach przewagę cenową w dalszym ciągu ma sitodruk, tradycyjnie stosowany do zadruku tekstyliów, ale w przypadku krótkich, personalizowanych serii, pierwsze miejsce należy już do druku techniką cyfrową. Paleta zastosowań druku na tekstyliach obejmuje druk bannerów, flag, elementów dekoracji wnętrz, jak zasłony, dywany i tapicerka, a także scenografii teatralnej i ubrań. Zadruk tkanin jest przy tym względnie prostą, szybką i opłacalną techniką – nic więc dziwnego, że zyskuje coraz większe grono zwolenników.
Zwłaszcza w sektorze soft signage wielu dostawców oczekuje rosnącego popytu na tego typu aplikacje. Bannery wykonane z tekstyliów są dużo bardziej przyjazne środowisku zarówno jeśli chodzi o produkcję, jak i o utylizację – tkaniny można bowiem z łatwością poddać recyklingowi. Do tego dochodzą aspekty praktyczne. Tekstylia są dużo lżejsze w porównaniu z powszechnie stosowanymi podłożami bannerowymi, dzięki czemu ich instalacja i demontaż są łatwiejsze.
Nawet w tradycyjnie ukierunkowanym przemyśle modowym wzrosło zapotrzebowanie na materiały zadrukowane w technologii cyfrowej, które można produkować w małych nakładach, szybko i opłacalnie. Druk na tekstyliach zyskał wiernych fanów wśród projektantów, którzy mogą niemal do woli testować swoje kreatywne pomysły, drukując krótkie serie nowych wzorów tkanin.
Istotnym aspektem, który przyczynił się do sukcesu druku na tekstyliach, był ekologiczny charakter tej technologii. Do zadruku tkanin stosuje się z reguły bezzapachowe tusze wodne, które uchodzą za nieinwazyjne dla środowiska naturalnego. Pod względem technicznym druk na tekstyliach, który odbywa się na maszynach inkjetowych, przy wykorzystaniu głowic piezo, jest dość skomplikowanym procesem. Każdy rodzaj podłoża wymaga bowiem stosowania odpowiedniego tuszu i metody zadruku, różne są także techniki wstępnego przygotowania medium do druku.
Przygotowanie tkanin do zadruku techniką inkjetową obejmuje szereg etapów, jak: czyszczenie podłoża, podklejanie delikatnego materiału trwalszym nośnikiem (kaszerowanie), usuwanie pozostałych luźnych włókien (które mogą spowodować zapchanie głowic drukujących) czy – w zależności od rodzaju podłoża i typu aplikacji – pokrycie tkaniny dodatkową warstwą.
Proces obróbki wstępnej leży zazwyczaj w gestii producenta podłoża i ma wpływ na wiele cech tkaniny, głównie na to, jak będzie „zachowywała się” podczas zadruku. Przygotowanie podłoża warunkuje na przykład trwałość materiału, odporność na promieniowanie UV, możliwą do zastosowania gamę kolorystyczną czy ostrość zadruku. Każda tkanina – w zależności od tego, w jaki sposób została przygotowana – niesie ze sobą pewne ograniczenia, które muszą zostać wzięte pod uwagę przy dobieraniu podłoża do konkretnego zlecenia.
Działa to również w drugą stronę – sposób przygotowania podłoża zależy od tego, w jaki sposób będzie użytkowana aplikacja. Jeśli tkanina ma zawisnąć jako dekoracja podczas imprezy masowej, muszą zostać spełnione wymagania dotyczące ochrony przeciwpożarowej. Tkanina do produkcji flag czy kurtyn powinna zostać przygotowana tak, aby uzyskać odporność na rozrywanie czy zginanie. Tekstylia, które mają zostać umieszczone na zewnątrz muszą być odporne na warunki atmosferyczne, a te służące dekoracji – łatwo poddawać się regularnemu czyszczeniu i konserwacji. Ważne jest, by uwzględnić to, co będzie działo się z tkaniną na kolejnych etapach produkcji – czy będzie szyta, obrębiana, sklejana lub oczkowana.
![]() |
Podłoże HEYblue marki Heytex nadaje się do zastosowań zewnętrznych z uwagi na swoją wytrzymałość. |
Na rynku dostępnych jest wiele maszyn do druku na tekstyliach, dostosowanych do różnych typów podłoży. Druk odbywa się zazwyczaj albo metodą transferu sublimacyjnego, albo bezpośrednio na tkaninie. Również stosowane tusze różnią się w zależności od maszyny i typu materiału. Tkaniny syntetyczne, takie jak poliester, poliamid, trójoctany i materiały mieszane z co najmniej 60-proc. domieszką włókien sztucznych są łatwe zarówno w druku sublimacyjnym, jak i zadruku bezpośrednim. Niektórych podłoży, jak na przykład dywanów czy filcu, w ogóle nie da się zadrukować metodą bezpośrednią – można jedynie poddać je drukowi sublimacyjnemu.
Przy transferze sublimacyjnym tusz zostaje najpierw nadrukowany na papierze przedrukowym. Następnie papier poddawany jest obróbce w maszynie transferowej w temperaturze od 190 do 200º C, dzięki czemu cząsteczki tuszu zostają uwolnione z powierzchni papieru przedrukowego i wiążą się z tkaniną. Z uwagi na wysoką temperaturę, w jakiej następuje sublimacja, metody tej nie można stosować w przypadku wrażliwych tkanin, jak na przykład jedwab.
Transfer sublimacyjny pozwala na wyprodukowanie trwałych, odpornych na uszkodzenia chemiczne i mechaniczne aplikacji, które cechuje nawet sześciomiesięczna trwałość w zastosowaniach zewnętrznych. Zaletą tej techniki druku jest możliwość uzyskania wyrazistych kolorów i ostrego tekstu. Problemy mogą sprawiać jedynie podłoża o ciemnym kolorze.
Metodą druku bezpośredniego produkowane są aplikacje na materiałach syntetycznych i tkaninach mieszanych, zadrukowywane za pomocą tuszy sublimacyjnych i dyspersyjnych. Technika ta jest popularna zwłaszcza wśród producentów flag, ponieważ daje możliwość nadrukowania obrazu, który będzie widoczny na obu stronach tkaniny. Aplikacje wydrukowane metodą bezpośrednią trzeba utwardzić za pomocą kalandra. Wstępne przygotowanie materiału nie jest konieczne, ale zalecane – dzięki temu można uzyskać dużo lepsze efekty w druku – zwłaszcza przy wykorzystaniu tuszy dyspersyjnych. Druk bezpośredni ma nad transferem sublimacyjnym tę przewagę, że pozwala zaoszczędzić tusz, a w efekcie daje bardziej nasycone kolory nawet na ciemnych podłożach.
Tkaniny z włókien naturalnych zadrukowuje się zazwyczaj metodą bezpośrednią, przy użyciu odpowiednich tuszy wodnych, które najlepiej wiążą się z tekstyliami. W druku na bawełnie, wiskozie, lnie i jedwabiu najlepiej sprawdzają się tusze reakcyjne, z kolei do zadruku wełny stosowane są przede wszystkim tusze kwasowe.
Zadruk bezpośredni na maszynach inkjetowych wymaga zastosowania dodatkowego powlekania, aby uzyskać lepszą reprodukcję barw i większą trwałość wydruku. Po zadrukowaniu tkaniny tusz utwardza się za pomocą gorącej pary wodnej, dzięki czemu cząsteczki tuszu wiążą się trwale z włóknami podłoża. Jeśli do zadruku stosuje się tusze kwasowe, tkanina musi trafić dodatkowo do zimnej kąpieli alkalicznej.
Uniwersalne zastosowanie
![]() |
Tkaniny do użytku domowego można zadrukowywać wedle upodobań konsumentów. Paleta wzorów jest niemal nieograniczona. |
Wodne tusze pigmentowe nowej generacji są uniwersalne – nadają się do bezpośredniego zadruku wielu rodzajów tkanin, od bawełny, poprzez materiały mieszane, aż po podłoża syntetyczne. Producenci tuszy oferują coraz większą paletę możliwości – korzystanie z dwunastu różnych kolorów nie jest już niczym niezwykłym. W większości maszyn można drukować nie tylko barwami CMYK, lecz także kolorami dodatkowymi, jak light magenta czy light cyan. Często stosowanym kolorem jest również biel, która służy jako poddruk w przypadku ciemnych tkanin.
W obliczu takiej różnorodności zastosowań oraz bogatej oferty tkanin do zadruku, nie dziwi fakt, że branża już od wielu lat pracuje nad stworzeniem możliwie jak najbardziej uniwersalnego tuszu wodnego. Tusze pigmentowe do druku na tekstyliach to przyszłościowy produkt, dlatego stale trwają badania nad opracowaniem receptury pozwalającej na zwiększenie skali ich zastosowania. Ponieważ tusze pigmentowe nie wsiąkają w materiał, ale tworzą na jego powierzchni jednolitą warstwę, problemem pozostaje kwestia faktury zadrukowanego podłoża.
Dużym zainteresowaniem branży cieszą się innowacyjne tusze sublimacyjne na bazie wody Sawgrass M, którymi można zadrukowywać każdy rodzaj tekstyliów, a także inne podłoża, jak: PET, skórę, papier, winyl, płótno czy papier syntetyczny. Ponadto tusze te są postrzegane jako bardzo trwałe i dlatego stosuje się je przede wszystkim w druku aplikacji zewnętrznych.
Najnowsze systemy drukujące
Rosnącą popularność druku na tekstyliach potwierdza również szereg nowych maszyn drukujących przeznaczonych specjalnie dla tego rynku. W ramach tegorocznych targów Fespa swoje rozwiązania do zadruku tkanin przedstawiły takie firmy, jak: Agfa Graphics, AzonGermany, Durst, EFI, Mimaki, Multiplot, Mutoh czy Stork.
Dla firmy Durst rynek druku na tekstyliach stanowi jeszcze nieznany teren – stosunkowo niedawno producent wprowadził swoją pierwszą maszynę do zadruku tkanin, model Kappa 180. Urządzenie, które posiada wbudowany system myjący i suszący, zadrukowuje różne rodzaje podłoży z prędkością do 320 m2/godz., wykorzystując tusze reakcyjne, kwasowe i dyspersyjne. Tę samą klasę prędkości reprezentuje najszybszy na rynku ploter tekstylny Spehene firmy Stork, który drukuje do 550 m2/godz. Urządzenie posiada wbudowany moduł suszący; drukuje tyszami reakcyjnymi Nebula marki Stork. W portfolio firmy Multiplot znajduje się maszyna Teleios Grande 3.2M, który drukuje do 120 m2/godz. techniką bezpośrednią. Ploter korzysta z tuszy pigmentowych i dyspersyjnych, wykonując bezpośredni zadruk na tkaninach. Moduł utwardzający znajduje się na zewnątrz maszyny, jest z nią jednak zintegrowany. Nieco mniej wydajny jest ploter proponowany przez firmę AzonGermany – IQ G4 – który drukuje w technologii sublimacyjnej z maksymalną prędkością 91 m2/godz. Zaletą urządzenia jest wbudowany kalander. Do realizacji mniejszych zleceń wystarczy ploter Viper TX Professional 65”/90” marki Mutoh, który drukuje 32 m2/godz. Urządzenie posiada wbudowany moduł myjący oraz system suszenia wydruków. Korzysta z tuszy dyspersyjnych. Interesująco przedstawia się także propozycja Mimak. Maszyna drukuje tuszami wodnymi, solwentowymi i sublimacyjnymi. Produkuje aplikacje o szerokości do 2,6 m, pracując z maksymalną prędkością 30 m2/godz.
« poprzedni | następny » | « wróć |
Reklama
Ankieta
Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?
Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.