Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Ekologia

Środowisko w centrum uwagi. EcoPrint 2012 w Berlinie.

listopad 2012

Informacje, wsparcie i inspiracja w kwestii zrównoważonej środowiskowo produkcji poligraficznej – tak można krótko podsumować premierową edycję targów EcoPrint, która odbyła się w dniach 26-27 września w Berlinie. Było to pierwsze wydarzenie poruszające problem ekologii w poligrafii zorganizowane na tak dużą skalę. 

więcej »

Podstawy „zielonej” produkcji poligraficznej.

październik 2012

Zrównoważenie środowiskowe otwiera nowe perspektywy na przyszłość i pełni funkcję stabilizatora w niepewnych dla gospodarki czasach. Zrównoważona działalność poligraficzna zwiększa również wiarygodność przedsiębiorstwa w oczach jego rynkowych partnerów oraz jest instrumentem pozwalającym pozyskać i utrzymać przy sobie klientów. Stanowi ona także ważne kryterium różnicowania się rynku. 

więcej »

Ekologiczne pranie mózgu. Konkretnie o ekologii.

wrzesień 2012

O ekologii mówi się dużo i często. Poświęca się jej uwagę we wszystkich publikacjach, gazety i czasopisma dedykują jej dodatki specjalne, kongresy i seminaria na temat ochrony środowiska wyrastają jak grzyby po deszczu, a przemysł zachowuje się tak, jakby ekologia była jego wynalazkiem. 

więcej »

Verdigris: Stop zwrotom książek.

lipiec 2012

Firma HP opublikowała jakiś czas temu wyniki swojego studium porównawczego „The Environmental Case for Digitally Printed Books”, które miało na celu analizę różnych technik druku książek w miękkiej oprawie i odmiennych modeli dystrybucji nakładu. Badania koncentrują się co prawda na rynku amerykańskim, ale sama ich koncepcja, jak również płynące z nich wnioski mogą stanowić punkt odniesienia dla całego rynku książki. 

więcej »

Zielono w Berlinie. EcoPrint Europe Live 2012.

maj 2012

Już za kilka miesięcy, 26 i 27 września, odbędą się w Berlinie pierwsze targi EcoPrint Europe Live, organizowane przez firmę FM Brooks i prowadzone przez Frazera Chestermana i Marcusa Timsona. Impreza jest pierwszym wydarzeniem w branży poligraficznej, które kładzie nacisk na zrównoważony rozwój i zagadnienia ekologiczne.

 

więcej »

Precz z mitomanią, cz. II

kwiecień 2012

Opracowywanie strategii marketingowych, które uwzględniają przyjazne dla środowiska rozwiązania w branży poligraficznej w zasadzie wiele nie różni się od proekologicznych działań w innych sektorach rynku. Jednak w przemyśle poligraficznym pojawia się szczególnie dużo błędnych przekonań i mitów, z którymi starają się walczyć specjaliści z branży, skupieni wokół inicjatywy badawczej Verdigris. W ostatnim numerze magazynu „PRINT & PUBLISHING” przyglądaliśmy się ośmiu najczęściej powtarzanym w branży poligraficznej mitom – dziś kolej na rewizję kolejnych błędnych przekonań. 

więcej »

Precz z mitomanią, cz. I.

marzec 2012

W ramach inicjatywy badawczej Verdigris przeprowadzono badania na temat agresywnych strategii marketingowych, które nie uwzględniają przyjaznych dla środowiska rozwiązań. Właściciele wielu firm twierdzą, że ekologiczne znaczy kosztowne i trudne do wdrożenia. Ze strachu przed zmianami i przed nieznanym powstają liczne błędne przekonania, które specjaliści pracujący w ramach Verdigris postanowili zweryfikować – poniżej pierwsza z dwóch części artykułu, zawierająca sześć najczęściej spotykanych w branży mitów. 

więcej »

Ekologiczna świadomość poligrafii. Prepress z Fujifilm.

styczeń 2012

W dzisiejszych czasach trzeba budować przewagę konkurencyjną, a każdy element, który może przeważyć szalę zwycięstwa, jest na wagę złota. Coraz więcej koncernów oprócz ceny zwraca uwagę nie tylko na filozofię, ale i na konkretne działania, które są poparte wynikami. Kluczowym tematem w budowaniu przewagi konkurencyjnej staje się ekologia, która coraz mocniej zakorzenia się w naszych przepisach prawnych i świadomości ludzi. 

więcej »

Równowaga się opłaca. Heidelberg ECO Printing Award.

wrzesień 2011

W 2008 roku odbyła się pierwsza edycja Heidelberg ECO Printing Award. Konkurs zainicjowała firma Heidelberg, której bliska jest tematyka zrównoważonego rozwoju w przemyśle poligraficznym oraz druku przyjaznego środowisku. Na początku lipca bieżącego roku poznaliśmy zwycięzców drugiej edycji konkursu, w której wzięli udział również drukarze z Polski. W konkursie uczestniczyło tym razem 45 przedsiębiorstw z dziewiętnastu krajów i czterech kontynentów. Po raz pierwszy w gronie zgłoszonych firm znalazły się drukarnie z Brazylii, Indonezji i Filipin.

 

więcej »

Wygrana dla ciebie i środowiska. Ekologiczne CtP.

lipiec 2011

Wszyscy doskonale wiemy, jaki postęp miał miejsce w przygotowalni w ciągu ostatnich piętnastu lat. Przejście z systemów analogowych na cyfrowe było dla jednych firm wyzwaniem, dla innych złem koniecznym, gdyż przyzwyczajenia nie pozwalały na zmiany. Rzeczywistość jednak szybko zweryfikowała opornych i, jak można było przewidzieć, zwyciężyła automatyzacja, wyższa jakość, wygoda procesu i po chwili systemy CtP wyrosły jak grzyby po deszczu.

więcej »

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty