Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Zielono w Berlinie. EcoPrint Europe Live 2012.

Data publikacji: maj 2012

Już za kilka miesięcy, 26 i 27 września, odbędą się w Berlinie pierwsze targi EcoPrint Europe Live, organizowane przez firmę FM Brooks i prowadzone przez Frazera Chestermana i Marcusa Timsona. Impreza jest pierwszym wydarzeniem w branży poligraficznej, które kładzie nacisk na zrównoważony rozwój i zagadnienia ekologiczne.

 

Pierwszą edycję targów EcoPrint Europe Live poprowadzą Frazer Chesterman (z lewej) i Marcus Timson.

Wsparcie i inspiracja w temacie ochrony środowiska dla specjalistów z branży poligraficznej – tak można w skrócie opisać nową formułę targów stworzoną przez FM Brooks. EcoPrint Europe Live ma w zamierzeniu twórców wypełnić lukę w ofercie międzynarodowych targów specjalistycznych, w której brak imprezy skupiającej się na ekologicznej produkcji poligraficznej.

EcoPrint Europe Live ma być miejscem spotkań liderów technologicznych, innowatorów oraz pionierów w stosowaniu nowoczesnych rozwiązań, którzy doceniają wartość zrównoważonej produkcji druku i chcą doprowadzić do postępu w tej dziedzinie, dając dostawcom druku szansę na poprawę swoich przyszłych wyników, rentowności i pozycji na rynku. „Obecnie najbardziej mylnym przekonaniem pokutującym w branży poligraficznej jest to, że podjęcie przez drukarnie ekologicznych inicjatyw wiąże się z wysokimi kosztami i koniecznością wprowadzenia gruntownych, czasochłonnych zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa” - mówi Frazer Chesterman. „Jednak najczęściej rzeczywistość wygląda dokładnie odwrotnie – firmy poligraficzne, które nie korzystają z ekologicznych rozwiązań, tracą olbrzymie szanse na powiększenie swoich zysków”.

Organizatorzy wierzą zatem, że nowe wydarzenie pomoże raz na zawsze rozprawić się z nieporozumieniami i mitami związanymi z ekologią i skłoni do zastanowienia się nad wdrożeniem lepszych dla środowiska rozwiązań. „Skupiamy się na zrównoważonej działalności gospodarczej” - podkreśla Chesterman. „Jesteśmy zdania, że można ją osiągnąć jedynie dzięki odpowiedniej poprawie wydajności, zmniejszeniu ilości odpadów, w tym makulatury, właściwemu zarządzaniu procesem produkcji oraz dynamicznych kampaniach marketingowych. Nasze badania pokazują, że strategiczne inwestycje w optymalizację produkcji pod kątem ochrony środowiska prowadzą do zwiększenia zysków i umocnienia pozycji firmy na rynku”.

 
Nieocenione wsparcie

Podobno już teraz, na kilka miesięcy przed targami EcoPrint Europe Live, zainteresowanie potencjalnych wystawców i gości przekracza wcześniejsze oczekiwania organizatorów. Wydaje się pewnym, że branża poligraficzna jest gotowa na nową formułę targów i dorosła już do tego, by dyskutować o ekologii na wysokim poziomie.

Zaufanie do nowego spotkania branżowego wzmacnia dodatkowo zaangażowanie w to przedsięwzięcie firmy HP, która zgodziła się objąć patronat nad berlińską wystawą. Wsparcia udzieliła też firma Mimaki, która – jako jeden z pierwszych wystawców – jest nie tylko mecenasem targów, ale i członkiem EcoPrint Development Group – zespołu, który pracował nad stworzeniem koncepcji wydarzenia. „EcoPrint Europe Live 2012 położy podwaliny pod nową stworzenie nowej wspólnoty, która skupi się na promowaniu jednego z najważniejszych haseł przemysłu poligraficznego – zrównoważonego rozwoju pod względem nie tylko ekologicznym, ale i ekonomicznym” - podsumowuje Chesterman. 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty