Wkładki i okładki. Nowe produkty Ferag.Data publikacji: październik 2012
Firma Ferag, specjalizująca się w produkcji systemów do obróbki po druku, wykańczania oraz ekspedycji gazet i czasopism, wprowadziła na rynek swoje najnowsze urządzenia do wkładkowania (MiniSert) i podawania okładek (UniCover 40). Obie maszyny, jeszcze w wersji beta, były prezentowane na majowych targach drupa. Dziś są już dostępne w wersji komercyjnej, a na początku 2013 roku rozpoczną się ich dostawy do odbiorców z całego świata.
Linia do automatycznego wkładkowania MiniSert jest nie tylko najmłodszym, ale i najbardziej kompaktowym rozwiązaniem z całej rodziny linii wkładkujących produkowanych przez Ferag. Oferuje wydajność 20 tys. egz./godz. i jest przeznaczona dla drukarń prasowych specjalizujących się w małych i średnich nakładach, wyposażonych z reguły w maszyny zwojowe o pojedynczym obwodzie, realizujących gazety o małej objętości. Linia ma budowę modułową i składa się z następujących zespołów: ręcznych nakładaków (można ich zainstalować dwa, cztery lub sześć), modułu wkładkującego i urządzenia do formowania stosu (stackera). Obsługuje produkty o formatach A4 i A3, maksymalna wysokość pakietów formowanych w stackerze wynosi 125 mm. Co ciekawe, dostawa, montaż i rozruch całej linii zajmuje zaledwie od pięciu do siedmiu dni.
Podaj okładkę! Dla rynków wschodzących Jürg Möckli, prezes zarządu Ferag AG, podkreślił, że oba nowe rozwiązania – MiniSert i UniCover 40 – są przeznaczone na rynki wschodzące i szybko rozwijające się, takie jak Ameryka Południowa, Afryka czy kraje regionu Azja-Pacyfik. Firma Ferag widzi w nich duży potencjał, zwracając uwagę na fakt, że tamtejsze drukarnie prasowe coraz częściej korzystają z zaawansowanych i zautomatyzowanych rozwiązań w zakresie obróbki końcowej.
Firma WRH Marketing, która podobnie jak Ferag wchodzi w skład holdingu WRH, ogłosiła zmiany w swoich strukturach. Po wielu latach pracy na stanowisku dyrektora wykonawczego Guido Steffen obejmie funkcję prezesa zarządu WRH Marketing. Zastąpi na niej Susanne Rau, właścicielkę holdingu. Z kolei nowym dyrektorem wykonawczym (CEO) firmy WRH Marketing mianowano Thomasa Klumppa, do niedawna dyrektora zarządzającego Ferag Australia.
|