|
Prezes Inter IKEA Systems, Konrad Gruss zapewnił, że firma planuje znaleźć nowe sposoby komunikacji z klientem poprzez media społecznościowe, aplikacje i stronę internetową.
|
Po 70 latach szwedzki koncern Ikea podjął decyzję o rezygnacji z wydawania katalogu ze swoją ofertą produktów i aranżacją wnętrz. Producent przyznaje, że decyzję przyspieszyła sytuacja związana z pandemią i zapewnia, że ma plan na zastąpienie tradycyjnej wersji katalogu specjalną aplikacją, większą aktywnością w mediach społecznościowych, a także na stronie internetowej.
„Zachowania klientów zmieniły się diametralnie, więc katalog, który ukazał się w sierpniu tego roku, będzie ostatnim. To jest bardzo racjonalna, ale też emocjonalna decyzja”- poinformował w oświadczeniu Konrad Gruss, prezes Inter IKEA Systems.
Pierwszy katalog firmy został stworzony przez jej założyciela Ingvara Kamprada w 1951 roku. Jeszcze w 2016 roku producent poinformował o rekordowym nakładzie 200 milionów egzemplarzy, wydanych w 69 wersjach, w 32 językach i dystrybuowanych na ponad 50 rynkach. Trwało to przez kilka kolejnych lat, dzięki czemu sieć decydowała się na poszerzanie krajów, do których trafiała papierowa wersja katalogu. Aby upamiętnić jego 70-letnią historię, marka zapowiedziała specjalną książkę, która zadebiutuje na rynku jesienią 2021 roku.