Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Interesy w dobrym nastroju

Data publikacji: kwiecień 2011

 

© Messe Düsseldorf

Na przełomie lutego i marca Targi Wyposażenia Sklepów, Sprzedaży i Reklamy EuroShop 2011 – największa tego typu impreza na świecie – przyciągnęły do Düsseldorfu rzesze zainteresowanych. Ponad 2 tys. wystawców z 53 krajów świata miało okazję wziąć udział w emocjonującym wydarzeniu, które stało się okazją do prezentacji najnowszych produktów, technologii i rozwiązań oraz wymiany doświadczeń. Cieszy fakt, że w tym roku na liście wystawców pojawiło się znacznie więcej producentów maszyn do druku cyfrowego oraz liczni przedstawiciele drukarń wielkoformatowych. Organizatorzy mają nadzieję, że pozytywne nastroje, jakie towarzyszyły tegorocznej edycji imprezy, przełożą się także na liczbę podpisanych po targach kontraktów.

 

Ponad 106 tys. gości przybyło nad Ren, gdzie w nowoczesnym centrum wystawienniczym przygotowano dla nich – na powierzchni 107 tys. m2 – szerokie spektrum interesujących produktów i rozwiązań dla sektorów reklamy, komunikacji wizualnej i wyposażenia sklepów. Uczestnicy targów nadali imprezie wymiar iście międzynarodowy – ponad 60 proc. gości przyjechało zza granicy, z ponad 90 krajów świata. Zanotowano wzrost zainteresowania wydarzeniem ze strony Włochów, Brazylijczyków i Amerykanów. „Duże zainteresowanie ze strony zagranicznych gości wyraźnie potwierdza dynamikę światowego handlu detalicznego i określa EuroShop jako siłę napędową tego sektora rynku” – stwierdza prof. dr Bernd Hallier, przewodniczący komitetu organizacyjnego Targów i prezes EHI Retail Institute w Kolonii. – „Na EuroShop spotykają się najważniejsze osobistości światowego handlu, a publiczności takiego kalibru nie sposób spotkać na innych targach handlowych”.

 

© EMG

Mutoh zaprezentował ploter Viper Textile.

© EMG

W designie sklepowym karton jest tworzywem konkurencyjnym, dającym wiele możliwości.

Jasny podział

Podział targów EuroShop na cztery tematyczne segmenty: EuroConcept, EuroSales, EuroCIS i EuroExpo sprawdził się także w tym roku. Zagadnieniem, które połączyło wszystkie sektory, był zrównoważony rozwój: od energooszczędnych szaf chłodniczych, poprzez zastosowanie ekologicznych materiałów w budowie systemów lad oraz produkcji manekinów sklepowych, aż po nowoczesną technologię oświetlenia, która jest nieszkodliwa dla środowiska. Po raz pierwszy zorganizowano podczas targów ECOpark, który spotkał się z pozytywną reakcją wystawców i gości.

W sektorze EuroConcept wyróżniała się branża reklamy świetlnej stanowiąca jeden z najbardziej rozwojowych rynków komunikacji wizualnej. Reprezentowało ją ponad 150 wystawców z całego świata. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się reklamy LED-owe, co podkreśla Nicole Borngesser, marketing manager na Europę Centralną węgierskiej firmy GE Lighting: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu targów EuroShop. Technologia LED wzbudziła bez wątpienia olbrzymie zainteresowanie odwiedzających. To z całą pewnością technologia przyszłości”. Sektor EuroSales zdominowali producenci wysokiej klasy manekinów sklepowych, którzy zaprezentowali wiele ciekawych koncepcji. Wśród nich nie brakowało eleganckich manekinów w klasycznych kolorach, jak również przyciągających uwagę kolorowych figur oraz bardzo designerskich propozycji, które nasuwały skojarzenia ze współczesnymi rzeźbami. W sektorze EuroSales można było spotkać również dostawców maszyn do druku cyfrowego proponujących rozwiązania dla druku na tekstyliach oraz produkcji POS-ów. Wśród nich nie zabrakło największych graczy, jak: Canon, Mutoh, HP czy Epson. W sektorze EuroCIS można było zapoznać się m.in. z najnowszymi urządzeniami mobilnymi oraz oprogramowaniem. W centrum uwagi były aplikacje na smartfony oraz systemy do tzw. self-scanning, czyli samodzielnego skanowania produktów przez klientów. Z kolei proces budowy stoisk reklamowych czy wystawienniczych można było zobaczyć w sektorze EuroExpo. „Na EuroShop po prostu trzeba przyjechać. To obowiązkowe spotkanie branżowe” – konkluduje Elfie Adler, dyrektor zarządzająca FAMAB, Związku Bezpośredniej Komunikacji Marketingowej. Także Hans Bruder, dyrektor zarządzający firmy Octanorm, wyraża się o targach w samych superlatywach: „Nastroje wśród klientów były bardzo pozytywne, a chęć do inwestowania – ogromna”. Kolejna edycja targów EuroShop planowana jest na 15-19 lutego 2014 r.

 

 


 

 

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pozytywne fluidy

Producenci maszyn drukujących informują o pozytywnych widokach na przyszłość. Dodatkowo dwie największe firmy Heidelberg i KBA podają do publicznej wiadomości lepsze wyniki finansowe aniżeli w poprzednich kwartałach i latach. Obie firmy w tym tygodniu opublikowały swoje dane finansowe. Podczas gdy Heidelberg skupia się na urządzeniach cyfrowych, tegoroczny 200 letni jubilat KBA kładzie nacisk na szerokie spektrum urządzeń od offsetu, przez druk cyfrowy po maszyny do druku opakowań.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty