Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Meet Kodak Polska. Spotkanie z technologią.

Na początku grudnia Kodak już po raz trzeci zaprosił swoich klientów na spotkanie Meet Kodak Polska. Także tym razem firma zaproponowała uczestnikom konferencji sporą dawkę wiedzy, oferując wykłady z różnych obszarów poligrafii dedykowane dla przedstawicieli drukarń cyfrowych, offsetowych i fleksograficznych oraz agencji reklamowych.

 

Zorganizowano szereg wykładów, podczas których aktualni użytkownicy rozwiązań Kodaka dzielili się swoimi doświadczeniami. Wystąpienia prelegentów podzielone zostały na trzy bloki tematyczne, które wiązały się z nowoczesną i efektywną pracą agencji reklamowej, skuteczną komunikacją z klientem biznesowym i indywidualnym oraz trendami i nowościami na rynku opakowań.

 
Druk cyfrowy 

Pierwszy z bloków tematycznych dotyczył druku cyfrowego. Uczestnicy mogli zapoznać się z systemami druku inkjetowego Prosper. Piotr Derlacz, dyrektor ds. produkcji w drukarni Samindruk, podzielił się swoim doświadczeniem związanym z drukiem hybrydowym. Który – co podkreślał prelegent – stanowi połączenie najlepszych elementów z obu technologii i gwarantuje offsetową jakość koloru w połączeniu z personalizacją atramentową. Umożliwia również pełną personalizację przy szybkości do 300 m/min i niski koszt druku danych zmiennych, co przekłada się na wysoką wydajność przy stosunkowo niskim koszcie materiałów eksploatacyjnych.

O swoich doświadczeniach związanych z wdrażaniem TransPromo na polskim rynku mówił Michał Czeredys, prezes firmy Inforsys SA. Omówił on zalety tego rozwiązania na przykładzie wdrożenia dla Deutsche Banku, gdzie TransPromo stało się sposobem podwyższenia jakości materiałów wysyłanych do jego klientów.

Praktyczne aspekty druku cyfrowego i zalety tej technologii przedstawił Hubert Padalak z drukarni Interak. W codziennej produkcji wykorzystuje ona zalety technologii cyfrowej urządzenia NexPress. Prelegent zaprezentował w swoim wystąpieniu konkretne aplikacje, z wykorzystaniem przełomowej technologii druku 3D – Dimensional Printing. Toner wypukły, zastosowany w tej technologii, pozwala uzyskać wyróżniający się efekt wizualny i dotykowy, a cały proces odbywa się w trybie inline.
Tematem drugiego dnia konferencji w bloku poświęconym technologii cyfrowej były fotoalbumy. Piotr Krzych, prezes zarządu drukarni Comgraph przedstawił system produkcji fotoalbumów oparty o cyfrową maszynę drukującą NexPress. Blok tematyczny poświęcony drukowi cyfrowemu zakończyło wystąpienie Wojciecha Czapnika, KA Managera Retail w Kodak Polska, który przedstawił nowe rozwiązania w sieci partnerskiej Kodak Express Digital Solutions.

 
Oprogramowania i rozwiązania portalowe

Drugi blok tematyczny poświęcony był oprogramowaniu i rozwiązaniom portalowym. Tu swoje wystąpienia mieli również przedstawiciele firmy Infosystems SA, która od niedawna jest partnerem Kodaka. Obie Firmy, w październiku br., podpisały list intencyjny, dotyczący wzajemnej współpracy. Zapoczątkował on strategiczne partnerstwo technologiczne i handlowe w zakresie innowacyjnych rozwiązań z dziedziny oprogramowania sterującego cyfrowymi systemami prepress między obiema firmami.

Pierwszy dzień konferencji rozpoczęło wystąpienie Tomasza Gogacza, Digital Solutions Consultanta w Kodak Polska na temat pakietu Unified Workflow Solutions. O praktycznych zaletach InSite Prepress Portal System, które umożliwiają nowoczesną komunikację z klientem, opowiedział Łukasz Pudełko – specjalista ds. systemów prepress w Olsztyńskich Zakładach Graficznych OZGraf, które są użytkownikiem tego oprogramowania. Pierwszy dzień konferencji w tym bloku tematycznym kończyło wystąpienie Szymona Symonowicza, Graphic Systems Managera w Drukarni Interak, która jest użytkownikiem rozwiązań Kodaka, poświęcone optymalizacji procesów proofingu.

Drugi dzień konferencji poświęcony był tematyce związanej z zarządzaniem produkcją w drukarni, a rozpoczęło go wystąpienie Mariusza Gerasa dotyczące rozwiązań Web-To-Print, które znajdują się w ofercie Kodaka. W tej części swoje wystąpienie miała również firma Infosystems SA. Mariusz Sosnowski, jej prezes, zaprezentował innowacyjny system pozwalający na pełen kontroling procesów i kosztów w drukarni – Printmanager.JDF. O bezpośrednich korzyściach wynikających z jego wdrożenia opowiadał kolejny prelegent – Piotr Dębicki, dyrektor drukarni Formika, która specjalizuje się w produkcji wieczek aluminiowych dla przemysłu spożywczego oraz saszetek kosmetycznych z wykorzystaniem technologii UV.

 
Druk offsetowy i fleksograficzny

Pierwszy dzień konferencji w tym bloku tematycznym rozpoczęło wystąpienie Jakuba Parola, dyrektora działu konsultingu w firmie Infosystems SA. Prelegent omówił wpływ zoptymalizowanego planowania produkcji na skuteczne skracanie czasów przyrządów maszyn i efektywne wykorzystanie zasobów przy zastosowaniu systemu Printmanager.JDF w drukarni fleksograficznej. Nowości w zakresie fleksografii przedstawili Mariusz Geras z firmy Kodak Polska oraz Jacek Galiński, kierownik działu flekso firmy Ref-Graf. Niewątpliwie największymi z nich były innowacyjne rozwiązania przeznaczone dla sektora opakowań – system do wykonywania odbitek próbnych Approval oraz przełomowy na rynku system produkcji płyt fleksograficznych Flexcel NX. Ten drugi – zdaniem producenta – oferuje zupełnie nowy sposób wytwarzania płyt fleksograficznych, czego rezultatem jest wyższa jakość i wydajność druku. O swoich doświadczeniach z systemem opowiadał Roman Ostrzycki, dyrektor ds. produkcji w firmie Reproserwis.

Drugi dzień konferencji w tym bloku tematycznym rozpoczęła prezentacja nowości w zakresie CtP i płyt offsetowych, jakie znajdują się w ofercie Kodaka. Prelegentami tej części spotkania byli: Agnieszka Poczekaj, Teritory Sales Manager oraz Sławomir Iwanowski, Solution Sales Manager w Kodak Polska, którzy omówili szereg produktów dla rynku poligraficznego w tym nowości w zakresie systemów CtP. Z kolei o płytach Elektra XD, opowiadał Szymon Polkowski, dyrektor handlowy w Toruńskich Zakładach Graficznych Zapolex.

 
Foto: Kodak Polska

Grudniowe spotkanie Meet Kodak Polska było już trzecią edycją tego wydarzenia. Także tym razem firma zaproponowała uczestnikom konferencji sporą dawkę wiedzy, oferując wykłady z różnych obszarów poligrafii dedykowane dla przedstawicieli drukarń cyfrowych, offsetowych i fleksograficznych oraz agencji reklamowych.

 
Data publikacji: 01/2010

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pozytywne fluidy

Producenci maszyn drukujących informują o pozytywnych widokach na przyszłość. Dodatkowo dwie największe firmy Heidelberg i KBA podają do publicznej wiadomości lepsze wyniki finansowe aniżeli w poprzednich kwartałach i latach. Obie firmy w tym tygodniu opublikowały swoje dane finansowe. Podczas gdy Heidelberg skupia się na urządzeniach cyfrowych, tegoroczny 200 letni jubilat KBA kładzie nacisk na szerokie spektrum urządzeń od offsetu, przez druk cyfrowy po maszyny do druku opakowań.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty