|
ãTygodnik „Nie”
|
Na początku października w wieku 68 lat zmarła Małgorzata Daniszewska, właścicielka spółki Urma wydającej tygodnik „Nie”. Była wdową po Jerzym Urbanie, twórcy i redaktorze naczelnym pisma, który odszedł równo rok przed żoną. Jak jednak przekonuje prezeska Urmy i córka Daniszewskiej Marta Miecińska, pomimo przeszkód i niekorzystnej sytuacji, „Nie” będzie w dalszym ciągu ukazywać się na rynku.
W ubiegłym roku strata netto spółki Urma pogłębiła się z 619,2 do 675 tysięcy złotych. Wpływy nieznacznie wzrosły, ponieważ firma zarobiła także na sprzedaży dzieł sztuki. Nakład „Nie” w roku ubiegłym wynosił w sumie 2,95 miliona egzemplarzy, a sprzedaż w ujęciu rocznym - 1,11 miliona egzemplarzy. Firma w ostatnim czasie borykała się także z innymi problemami. W marcu jedno z wydań tygodnika zostało wycofane ze sprzedaży w placówkach Poczty Polskiej i na stacjach Orlen. Na okładce numeru widniał Jan Paweł II z krucyfiksem i przybitą do niego lalką. Po tej sytuacji, wydawnictwo złożyło do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zawiadomienie „o podejrzeniu stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przez Orlen i Pocztę Polską”. Urma powiadomiła też prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstw tłumienia krytyki prasowej oraz ograniczenia kolportażu prasy. Śledczy stwierdzili jednak, że działania koncernu i poczty nie nosiły znamion czynu zabronionego.