Kalendarium

25-27.04.2023 · LogiMat, Stuttgart

04-10.05.2023 · InterPack, Düsseldorf

23-26.05.2023 · Fespa, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

11-14.09.2023 · Labelexpo, Bruksela

Spotkanie dwóch światów. Mailingtage 2012.

Data publikacji: lipiec 2012

Tegoroczna wystawa mailingtage 2012, zorganizowana przez NürnbergMesse (Norymberskie Centrum Wystawiennicze), była wydarzeniem, które dało wyraźny impuls do dalszego dialogu pomiędzy branżą poligraficzną a rynkiem mediów elektronicznych. Impreza, której hasłem jest crossmedialność, wiąże się z takimi zagadnieniami, jak tworzenie, druk i wysyłka mailingu.

 
Tekst: Michael Seidl
 

Spotkanie druku i mediów elektronicznych rodzi wiele napięć, ale i skutkuje innowacyjnymi rozwiązaniami. 

Na początku lata wystawa mailingtage przyciągnęła do Norymbergi ponad 7 tys. odwiedzających, którzy chcieli zapoznać się z bogatą ofertą 354 wystawców. Organizatorzy przeprowadzili wśród gości ankietę, z której wynika, że aż 92 proc. z nich było bardzo zadowolonych z organizacji, formuły i przebiegu tej fachowej imprezy. Również wystawcy zdają się w pełni podzielać tę opinię. Cieszy ich przede wszystkim to, że mailingtage odwiedzili głównie fachowcy i osoby decyzyjne, co przekładało się na konkretne rozmowy z wystawcami i poskutkowało nawiązaniem licznych, cennych kontaktów. „Rynek marketingu dialogowego staje się w coraz większym stopniu wieloaspektowy, dochodzi do jego wewnętrznego zróżnicowania i wyspecjalizowania”, stwierdził Claus Rättich, członek kadry zarządzającej NürnbergMesse. „Targi mailingtage pozwalają na przegląd aktualnej oferty, znalezienie indywidualnych rozwiązań i zdobycie odpowiedniego know-how. Tworząc praktycznie zorientowaną ofertę targową, udało nam się trafić w samo sedno potrzeb branży. Potwierdzenie tego znajdujemy w wypowiedziach tak wystawców, jak i osób odwiedzających mailingtage”.

Do najgoręcej komentowanych punktów imprezy należał program wykładów prowadzonych przez 130 referentów – specjalistów z branży medialnej. W swoich prezentacjach mówili oni o szansach i zagrożeniach, jakie stoją przez komunikacją cyfrową, jak również o efektywnym połączeniu różnych kanałów marketingowych i aktualnych wymaganiach dotyczących ochrony danych. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się wystąpienia takich sław branży medialnej i komunikacyjnej, jak Malte Hasse (A&B One Digital), Stefan Hentschel (Google), Rudolf Jahns (Jahns and Friends), Ulf-Jost Kossol (T-Systems Multimedia Solutions), Mirko Lange (talkabout communications) czy Torsten Schwarz (Absolit Consulting). Ich inspirujące prezentacje można obejrzeć na stronie internetowej www.mailingtage.de/filme.

„Tendencja, aby indywidualnie dotrzeć do każdego klienta przy wykorzystaniu wielu różnych kanałów przekazu, jest coraz wyraźniejsza” - komentuje Bettina Focke, szefowa projektu mailingtage. „Takie tematy, jak marketing mobilny, geomarketing czy reklama multisensoryczna, cieszą się olbrzymim wzięciem. Właśnie w tym sektorze rynku wiele będzie się działo. Kolejna edycja mailingtage, która odbędzie się w 2013 roku, posłuży do przedstawienia rozwoju branży komunikacyjnej i – miejmy nadzieję – zainicjuje kolejne ciekawe przedsięwzięcia”. Znamy już termin przyszłorocznej wystawy mailingtage – odbędzie się ona w dniach 19-20 lipca w Norymberdze.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

W trybie kryzysowym...

Drodzy Czytelnicy... Czy coś zauważyliście? Tak, przechodzimy od jednego kryzysu do kolejnego... dwa lata temu covid miał Świat całkowicie pod kontrolą, teraz tematem numer jeden jest inwazja wojsk rosyjskich na Ukrainę. Głęboko nieludzki akt próby przejęcia władzy, którego konsekwencje Europa odczuwać będzie przez bardzo długi czas. Stawiane są znów stare mury... a do tego znowu stare lęki. I jak to często bywa, ludność cywilna cierpi… na Ukrainie z powodu skutków ataków, a w Rosji z powodu sankcji. Ubogich zawsze dosięga najbardziej... I niestety, jak widzieliśmy, może się to zdarzyć bardzo szybko.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty