Kalendarium

15-18.03.2018 · Lipskie Targi Książki, Lipsk

19-24.03.2018 · IPEX, Londyn

27.02-02.03.2018 · Embax, Brno

7-9.02.2018. · RemaDays, Nadarzyn

27-30.01.2018 · Paperworld, Frankturt n/Menem

Spotkanie dwóch światów. Mailingtage 2012.

Data publikacji: lipiec 2012

Tegoroczna wystawa mailingtage 2012, zorganizowana przez NürnbergMesse (Norymberskie Centrum Wystawiennicze), była wydarzeniem, które dało wyraźny impuls do dalszego dialogu pomiędzy branżą poligraficzną a rynkiem mediów elektronicznych. Impreza, której hasłem jest crossmedialność, wiąże się z takimi zagadnieniami, jak tworzenie, druk i wysyłka mailingu.

 
Tekst: Michael Seidl
 

Spotkanie druku i mediów elektronicznych rodzi wiele napięć, ale i skutkuje innowacyjnymi rozwiązaniami. 

Na początku lata wystawa mailingtage przyciągnęła do Norymbergi ponad 7 tys. odwiedzających, którzy chcieli zapoznać się z bogatą ofertą 354 wystawców. Organizatorzy przeprowadzili wśród gości ankietę, z której wynika, że aż 92 proc. z nich było bardzo zadowolonych z organizacji, formuły i przebiegu tej fachowej imprezy. Również wystawcy zdają się w pełni podzielać tę opinię. Cieszy ich przede wszystkim to, że mailingtage odwiedzili głównie fachowcy i osoby decyzyjne, co przekładało się na konkretne rozmowy z wystawcami i poskutkowało nawiązaniem licznych, cennych kontaktów. „Rynek marketingu dialogowego staje się w coraz większym stopniu wieloaspektowy, dochodzi do jego wewnętrznego zróżnicowania i wyspecjalizowania”, stwierdził Claus Rättich, członek kadry zarządzającej NürnbergMesse. „Targi mailingtage pozwalają na przegląd aktualnej oferty, znalezienie indywidualnych rozwiązań i zdobycie odpowiedniego know-how. Tworząc praktycznie zorientowaną ofertę targową, udało nam się trafić w samo sedno potrzeb branży. Potwierdzenie tego znajdujemy w wypowiedziach tak wystawców, jak i osób odwiedzających mailingtage”.

Do najgoręcej komentowanych punktów imprezy należał program wykładów prowadzonych przez 130 referentów – specjalistów z branży medialnej. W swoich prezentacjach mówili oni o szansach i zagrożeniach, jakie stoją przez komunikacją cyfrową, jak również o efektywnym połączeniu różnych kanałów marketingowych i aktualnych wymaganiach dotyczących ochrony danych. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się wystąpienia takich sław branży medialnej i komunikacyjnej, jak Malte Hasse (A&B One Digital), Stefan Hentschel (Google), Rudolf Jahns (Jahns and Friends), Ulf-Jost Kossol (T-Systems Multimedia Solutions), Mirko Lange (talkabout communications) czy Torsten Schwarz (Absolit Consulting). Ich inspirujące prezentacje można obejrzeć na stronie internetowej www.mailingtage.de/filme.

„Tendencja, aby indywidualnie dotrzeć do każdego klienta przy wykorzystaniu wielu różnych kanałów przekazu, jest coraz wyraźniejsza” - komentuje Bettina Focke, szefowa projektu mailingtage. „Takie tematy, jak marketing mobilny, geomarketing czy reklama multisensoryczna, cieszą się olbrzymim wzięciem. Właśnie w tym sektorze rynku wiele będzie się działo. Kolejna edycja mailingtage, która odbędzie się w 2013 roku, posłuży do przedstawienia rozwoju branży komunikacyjnej i – miejmy nadzieję – zainicjuje kolejne ciekawe przedsięwzięcia”. Znamy już termin przyszłorocznej wystawy mailingtage – odbędzie się ona w dniach 19-20 lipca w Norymberdze.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Automatyzacja również na fali

Przed nami targi Fespa. W tym roku jeszcze większe niż w poprzednich latach. Daje to wszystkim do myślenia. Skoro około 700 wystawców na targach w Berlinie pokaże nowości i innowacyjne rozwiązania, oznacza to duży rozwój branży reklamowej i poligraficznej albowiem bez druku nie ma reklamy i bez reklamy nie ma druku. Wiele firm przyjedzie aby przyjrzeć się nowym technologiom i ich zastosowaniom w celu podjęcia decyzji inwestycyjnych. Nie ma nawet najmniejszych wątpliwości, że branża druku reklamowego proponuje wiele świetnych rozwiązań, które dają firmom usługowym możliwości rozwoju.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty