Kalendarium

24-26.09.2019 · FACHPACK, Norymberga

30.09-03.10.2019 · 4PrintWeek, Poznań

30.09-03.10.2019 · Taropak, Poznań

08-09.10.2019 · IFRA World Publishing Expo, Berlin

24-27.10.2019 · Międzynarodowe Targi Książki, Kraków

Dominacja podróbek

Firma HP przedstawiła wnioski bardzo ciekawego sondażu, który zleciła agencji badawczej Harris Interactive. Zgodnie z wynikami analizy, ryzyko zakupu podrobionych materiałów eksploatacyjnych do drukarek jest dziś wyższe niż kiedykolwiek przedtem. Organizacja Imaging Supplies Coalition, wskutek obrotu podróbkami każdego roku światowa gospodarka traci blisko trzech miliardów dolarów. Przyczyny to przede wszystkim: coraz więcej dostawców, brak pewności nabywców co do oryginalności i pochodzenia produktów oraz niska świadomość zagrożeń związanych z kupowaniem i użytkowaniem nielegalnych zamienników. Z perspektywy firm takich jak HP podrobione materiały niweczą dekady badań oraz testów, których celem jest tworzenie najlepszych atramentów i tonerów oraz niezawodnych wkładów wysokiej jakości. Dla użytkowników oznaczają one niższą wydajność i jakość druku, większą liczbę nieudanych kopii, problem z wyciekaniem tuszu oraz zatykaniem się dysz, aż wreszcie w przypadku awarii ryzyko unieważnienia gwarancji na urządzenie drukujące. Jak wskazują wyniki sondażu Harris Interactive, w ciągu czterech ostatnich lat aż o trzydzieści procent spadła liczba przedsiębiorstw, które współpracują na co dzień z zaufanym, sprawdzonym dostawcą. Jednocześnie o dwadzieścia siedem procent wzrosła grupa kupujących dokonujących wyboru materiałów eksploatacyjnych wyłącznie na podstawie dostępności produktu.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Przyszłość druku

We wrześniu zebrał się zespół ekspertów drupy, składający się z osobistości świata poligrafii: właścicieli firm, naukowców i analityków. Centralnym punktem rozmów było zagadnienie „PRINT 2030 – 2.0”. Określono dziesięć trendów, które będą miały wpływ na branżę. Analizowano również jak wdrożyć te zdefiniowane i precyzyjnie określone procesy w życie drukarń, tak aby firmy podążały drogą druku przyszłości.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty