Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Wysoki udział biosurowców

Lakier 44HC150 składa się w 25 procentach z substancji bioodnawialnych oraz w 12 procentach z materiałów z recyklingu.

© Sun Chemical

Sun Chemical wprowadził na rynek SunCure 44HC150 - lakier błyszczący UV, składający się w 25 procentach z substancji bioodnawialnych oraz w 12 procentach z materiałów konsumenckich poddanych recyklingowi. Jak podaje producent, lakier uzyskał bardzo pozytywne opinie podczas fazy testowania u wielu aktualnych klientów i jest już dostępny na rynku europejskim. Firma podkreśla przy tym, że jest to rozwiązanie przełomowe, gdyż SunCure 44HC150 to pierwszy produkt w jej ofercie o tak znaczącym udziale biosurowców i materiałów z recyklingu. Wprowadzenie nowego lakieru jest zbieżne z globalnymi celami Sun Chemical w zakresie polityki zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym. Jak zapowiadają przedstawiciele firmy, w ślad za nowym lakierem na rynku pojawią się zatem kolejne, podobne rozwiązania. Znajdą się wśród nich m.in. produkty z certyfikatami w zakresie kompostowalności i/lub odfarbiania (usuwania farby), jak też wspierające procesy recyklingu zadrukowanych papierów i folii.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty