Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Wyczaruj półkę

Data publikacji: kwiecień 2011

 

Dzięki wspólnym wysiłkom firm EskoArtwork i VTales Graphics, właściciele marek oraz detaliści mogą skorzystać z nowoczesnego oprogramowania, które daje unikatową możliwość wizualizacji produktu w punkcie sprzedaży. Za jego pomocą, na ekranie komputera można sprawdzić, jak będzie wyglądał display w przestrzeni sklepu oraz jak zaprezentuje się konkretne opakowanie wśród innych produktów.

 
 

© EskoArtwork

Esko Store Visualizer to innowacja w projektowaniu opakowań. Komputerowy model można umieścić w wizualizacji punktu sprzedaży i w ten sposób sprawdzić jego wygląd w otoczeniu innych produktów.

Software, opracowany przez obie firmy, nosi nazwę Esko Store Visualizer. Daje możliwość umieszczenia określonego projektu opakowania na modelu sklepowej półki bądź przestrzeni sklepu. Dzięki temu można sprawdzić, jak produkt będzie „zachowywał się” w punkcie sprzedaży i ocenić jego wizualne oddziaływanie na klienta w porównaniu z towarami konkurencji. Wirtualny, trójwymiarowy model opakowania opracowywany jest przy pomocy jednego z dwóch programów stworzonych przez EskoArtwork: ArtiosCAD lub Studio. Następnie, Esko Store Visualizer umieszcza model w wizualizacji sklepowej półki lub display’a.

„Większość decyzji o zakupie podejmowanych jest na miejscu sprzedaży” - wyjaśnia Kris Van Bael, product manager odpowiedzialny w EskoArtwork za rozwiązania do prezentacji 3D i wizualizacji. - „Dlatego dla sprzedawców detalicznych oraz właścicieli marek tak ważne jest, aby jak najwcześniej ocenić wygląd projektu opakowania, display’a lub koncepcji prezentacji towaru w realnym otoczeniu, w którym mają się znaleźć. Jeszcze na etapie tworzenia projektu można się przekonać, w jaki sposób produkt będzie funkcjonował w sklepie. Bez wątpienia jest to olbrzymia oszczędność czasu i pieniędzy”. Wizualne zaprezentowanie modelu opakowania w rzeczywistym punkcie sprzedaży to korzyść również dla badaczy rynku, którzy mogą w ten sposób sprawdzić oddziaływanie różnych koncepcji opakowań czy regału.

Do tej pory ocena wyglądu opakowania na półce sklepowej odbywała się na podstawie fizycznych modeli lub za pomocą odpowiednio wyretuszowanych fotografii, których przygotowanie zajmowało sporo czasu. Pod tym względem, rozwiązanie Esko i VTales Graphics stanowi duże ułatwienie dla projektantów opakowań, drukarń opakowaniowych, grafików i właścicieli marek, podnosząc komfort pracy i jakość wizualizacji. Alexander Heiner, kierownik firmy VTales Graphics, podsumowuje: „Wizualizacja, którą w efekcie otrzymujemy, stanowi znaczącą pomoc w handlu detalicznym i przekłada się na wzrost zysków i udziałów w rynku”.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pozytywne fluidy

Producenci maszyn drukujących informują o pozytywnych widokach na przyszłość. Dodatkowo dwie największe firmy Heidelberg i KBA podają do publicznej wiadomości lepsze wyniki finansowe aniżeli w poprzednich kwartałach i latach. Obie firmy w tym tygodniu opublikowały swoje dane finansowe. Podczas gdy Heidelberg skupia się na urządzeniach cyfrowych, tegoroczny 200 letni jubilat KBA kładzie nacisk na szerokie spektrum urządzeń od offsetu, przez druk cyfrowy po maszyny do druku opakowań.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty