Kalendarium

24-26.11.2020 · InPrint Munich, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

25.02-03.03.2021 · Interpack, Düsseldorf

20-30.04.2021 · drupa, Düsseldorf

Pesymistyczne prognozy

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, najnowsze prognozy dla polskiego rynku reklamowego nie są optymistyczne. Już w tej chwili spowolnienie wzrostu gospodarczego przynosi duże straty w turystyce, transporcie czy handlu (oprócz branży spożywczej). Ograniczenia spowodowane zaistniałą sytuacją zmieniają nawyki konsumentów, z których zysk i rozwój możliwy jest tylko dla branży e-commerce. Menadżerowie z firm reklamowych nie mają już złudzeń, że mniejsza konsumpcja odbije się na rynku marketingowym. Spowolnienie gospodarcze oznacza spowolnienie popytu na szereg dóbr, co zmusza międzynarodowe koncerny do szukania oszczędności, w pierwszej kolejności na polu inwestycji marketingowych, jak reklama. Pod koniec grudnia wzrost wydatków reklamowych wynosił około 4,5 procent, epidemia doprowadzi do zdecydowanego obniżenia wyniku, który podyktowany będzie rozwojem sytuacji, zarówno tej epidemiologicznej, jak i mentalnej, rozgrywanej w głowach konsumentów.

 

Komentarz miesiąca

List do Covid-19

Szanowny Panie,

 

od jakiegoś czasu szaleje Pan w całej Polsce i na Świecie. Zaatakował Pan wprawdzie tylko niespełna 1 procent populacji, ale aż 99,9 procent nagłówków w gazetach. Założę się, że z pewnością wolałby Pan, by sytuacja była odwrotna. Wkradł się Pan bowiem na każdy możliwy obszar, na stronach gazet znaleźć można nagłówki z tak postawionymi pytaniami: „Co koronawirus oznacza dla organizacji Mistrzostw Świata w 2021 roku w Salt Lake City?”, a także „Czy dozwolone jest przytulanie się w snach?” – co tylko dowodzi najgorszego…

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty