Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Drupa 2016 - Dotyk przyszłości

 

Tegoroczna edycja odbywających się co 4 lata targów drupa zbliża się wielkimi krokami. Wiodące międzynarodowe przedsięwzięcie, zrzeszające przedstawicieli przemysłu poligraficznego i cross-mediów z całego świata, w tym roku odbywa się pod hasłem „touch the future” („dotknij przyszłości”). Tegoroczna odsłona targów, które potrwają od 31 maja do 10 czerwca w Düsseldorfie, skupiać się będzie na rozwiązaniach nowej generacji oraz tematyce multichannel, produkcji opakowań, druku 3D, druku funkcjonalnego i druku ekologicznego.


W zbliżającej się edycji ma wziąć udział aż 1650 wystawców z ponad 50 krajów. „Globalni gracze i liderzy rynku zaprezentują się obok ambitnych nowicjuszy, przedstawiając innowacyjne kreacje z całego świata i reprezentując kompletne spektrum rozwiązań dla branży poligraficznej i cross-mediów” – komentuje Werner M. Dornscheidt, prezes Messe Düsseldorf. „Tak kompleksowe spojrzenie na cały przemysł zapewnia tylko drupa” – podkreśla. Program targów obfituje nie tylko w interesujące rozwiązania prezentowane na stoiskach poszczególnych firm, ale także w wydarzenia towarzyszące. Park innowacji, drupa cube czy strefa „touchpoint packaging” to jedynie nieliczne z wielu nowinek, które dla zwiedzających i uczestników przygotowali organizatorzy.

 

Opakowanie w centrum uwagi

Jednym z najistotniejszych obszarów tematycznych targów drupa 2016 będzie produkcja opakowań. Rynek ten nieustannie się rozwija, a według obecnych prognoz jego wartość ma jeszcze wzrosnąć, do 2018 roku osiągając wartość 985 mld dolarów. Na tegoroczną edycję targów drupa organizatorzy zaplanowali specjany sektor, „touchpoint packaging”, dedykowany właśnie opakowaniom. W hali 12 na stoisku B53 około 20 wystawców – przedstawicieli firm zajmujących się produkcją opakowań – przedstawi swoje rozwiązania. Strefa „touchpoint packaging” została zaprojektowana i zorganizowana w bliskiej współpracy z Europejskim Stowarzyszeniem Projektowania Opakowań (EPDA), wiodącym w Europie ugrupowaniu skupiającym marki i agencje zajmujące się designem opakowań. By jak najlepiej spełnić oczekiwania uczestników i odwiedzających, strefa „touchpoint packaging” podzielona jest na cztery sektory: żywność i napoje, produkty niespożywcze, produkty farmaceutyczne i kosmetyki.

 

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty