Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Weilburger Graphics. Nowa aplikacja serwisowa

© Weilburger Graphics

Z początkiem roku 2023 Weilburger Graphics, globalny producent lakierów, farb i klejów dla przemysłu poligraficznego, zmienił dotychczasowy system numeracji produktów. Specjalnie opracowana, inteligentna aplikacja serwisowa, która jest dostępna bezpłatnie, ma ułatwić klientom proces zmian.

Lakiery wodne, farby, kleje i produkty pokrewne producenta zostały przeniesione do nowego systemu numeracji produktów od 1 stycznia tego roku i można je już zamawiać pod nowymi numerami produktów. Transfer produktów z portfolio lakierów do sitodruku Senoscreen nastąpił już w 2022 roku. Wszystkie pozostałe produkty zostaną wdrożone do nowego systemu w najbliższym czasie.

 

Potrzeba zmiany
Według firmy, głównym powodem zmiany był brak elastyczności i pojemności starego, sześciocyfrowego systemu numeracji. "Po wielu latach, a także w związku z nowymi i rozbudowanymi zakładami produkcyjnymi w segmentach lakierów wodnych i UV oraz związanymi z tym rozszerzeniami katalogów produktowych, zdecydowaliśmy się na całkowitą zmianę naszego systemu numeracji produktów. W tym celu dokonaliśmy kompleksowej oceny całego katalogu i opracowaliśmy intuicyjny system numeracji produktów.” skomentował Bastian Pinsenschaum, szef serwisu technicznego firmy.

Czytelne oznakowanie
Nowy system numeracji produktów został opracowany w taki sposób, aby dawać maksymalnie dużo informacji w najprostszej, czytelnej formie. „Z nowych numerów produktów można odczytać na podstawie klucza logicznego zarówno wartość połysku danego produktu, grupę produktów, czyli technologię leżącą u podstaw, a także sposób aplikowania, dla którego dany produkt został opracowany. Należy zauważyć, że zmieniły się tylko numery produktów. Receptury naszych produktów pozostały oczywiście niezmienione, a związane z nimi certyfikaty zostały zachowane.” wyjaśnił Bastian Pinsenschaum, szef serwisu technicznego firmy.

Ułatwić proces zmiany

Wprowadzona specjalnie na potrzeby wdrożenia nowego systemu numeracji produktów aplikacja serwisowa Weilburger ma ułatwić proces zmiany. Oferuje ona również szereg dodatkowych funkcji takich jak ułatwiony proces kalkulacji oraz zamawiania. Aplikacja ma wbudowany konwerter numerów produktów, który automatycznie zamienia stare numery produktów na nowe. „W aplikacji zintegrowaliśmy również nasz popularny kalkulator służący do obliczania ilości lakierów i znacznie rozszerzyliśmy zakres jego funkcji. Oprócz samych obliczeń ilości lakieru, nasi klienci mogą teraz w pełni obliczyć ilości lakierów drukarskich i wymagane ilości pigmentów dla lakierów pigmentowych. W tym zakresie posunęliśmy się nawet do tego, że najpierw skategoryzowaliśmy wszystkie oferowane przez nas pigmenty i możemy teraz również automatycznie określić odpowiednie wałki aniloksowe w zależności od wybranego pigmentu. Nasza nowa aplikacja serwisowa zna oczywiście te dane i ostrzega naszych klientów w procesie kalkulacji, gdy wybrany wałek aniloksowy nie pasuje do wybranego pigmentu. To bardzo upraszcza proces planowania. Teraz, w zależności od posiadanego zapasu wałków aniloksowych, można wybrać odpowiedni wałek podczas procesu planowania i kalkulacji i natychmiast określić właściwe ilości lakieru i pigmentu dla każdego zlecenia. Jednocześnie można zamówić wymagane dokumenty techniczne i certyfikaty, a nawet przykładowo obliczyć ceny." powiedział Arno Dürr, Kierownik Sprzedaży w Weilburger Graphics.

Łatwy kontakt

Nowa aplikacja jest bezpośrednim, inteligentnym interfejsem umożliwiającym bezpośredni kontakt między klientem a jego lokalnym doradcą w zakresie serwisu, wsparcia technicznego, zapytań i zamówień. „Zadbaliśmy również o to, aby wszystkie zapytania mogły być przetwarzane w prosty sposób i zgodnie z RODO za pośrednictwem zwykłego systemu poczty elektronicznej naszych klientów, a tym samym mogły być w każdej chwili przetwarzane i archiwizowane za pośrednictwem odpowiednich wewnętrznych systemów ERP, CRM lub systemów zamówień.”  zapewnia Arno Dürr.


Dodatkowe możliwości

Ponadto nowa aplikacja serwisowa firmy oferuje wiele dodatkowych informacji, przegląd całego katalogu produktów, wyszukiwarkę klas produktów i dużo więcej. „Dzięki regularnym aktualizacjom aplikacja będzie również w pełni odzwierciedlać naszą aktualną ofertę produktową. Mamy naturalnie nadzieję, że zostanie ona przyjęta przez naszych klientów i w ten sposób stanie się centralnym elementem naszej oferty usługowej." podsumowuje Alexander Günzel, Kierownik Produktu w Weilburger Graphics. Nowa aplikacja serwisowa jest obecnie dostępna w języku niemieckim i angielskim jako aplikacja iOS dla iPhonów, iPadów i Silicon Maców firmy Apple, jako aplikacja Android dla smartfonów i tabletów z systemem Android oraz jako aplikacja internetowa i wersja przeglądarkowa. Wkrótce pojawią się inne języki i platformy.

 

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty