Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Xerox jednak nie kupi HP?

 

Xerox zaproponował na początku listopada przejęcie popularnego producenta sprzętu HP. Firma, według nieoficjalnych doniesień, zaoferowała 23 dolary za akcję HP, zaś łączna kwota oscylować miała w granicach 27 miliardów dolarów. Sam zakup w gotówce byłby sfinansowany z pożyczki, na którą jeden z banków wyraził zgodę. Połączenie miało dać nowy impuls firmom zmagającym się ze zmianami w branży, możliwe byłyby bowiem znaczne oszczędności w obszarach, gdzie pokrywają się oferty firm. Ponadto miałaby to być forma pomocy dla HP, gdyż na początku października producent ogłosił znaczną redukcję zatrudnienia – konieczne było zwolnienie ok. 8 000 osób. Jednakże zarząd HP jednogłośnie odrzucił ofertę przejęcia, stwierdzając, że nie leży w najlepszym interesie akcjonariuszy spółki. Jednocześnie nie wykluczono takiej możliwości w przyszłości, zwracając uwagę na potencjalne korzyści płynące z konsolidacji. HP zwróciło jednak uwagę na spadek przychodów Xerox z 10,2 mld USD do 9,2 mld dolarów, co rodzi poważne pytania dotyczące przyszłych perspektyw firmy.

Łącząc możliwości badawczo-rozwojowe i zasoby finansowe, można przyspieszyć transformację firm i objąć wiodącą rolę na kluczowych rozwijających się rynkach, takich jak: drukowanie 3D, cyfrowe opakowania i etykiety, grafika, drukowanie tekstyliów, oprogramowanie Workflow i usługi z obsługą Internetu Rzeczy. Połączone korporacje miałyby dość mocy sprzedażowej, by rywalizować z Canonem, który jest znaczącym graczem na rynku, zaraz obok Ricoh. Xerox nie skomentował listu odrzucającego HP.

 

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty