Statuetki Golden Pixel są bardzo estetycznie zaprojektowane – stanowią zasłużoną nagrodę dla zwycięzcy. |
Lokomotywy i stare pojazdy stanowiły inspirujące tło dla wręczenia nagród Golden Pixel w ramach 19 już edycji konkursu. Goście przybyli do Muzeum Techniki, by obejrzeć najlepsze drukowane projekty powstałe przez ostatni rok. Gościem honorowym była dyrektorka targów drupa 2020 – Sabine Geldermann.
Nie ma innej takiej lokalizacji w Austrii, gdzie wiedza na temat technologii byłaby przekazywana w tak przystępny sposób, jak w Muzeum Techniki w Wiedniu, które jednocześnie jest jednym z najstarszych i największych muzeów technicznych. 20 czerwca 1909 r. cesarz Franciszek Józef I położył kamień węgielny pod budowę obiektu, który od pokoleń zachwyca gości. Było to zatem idealne miejsce na organizację tegorocznej gali Golden Pixel, w ramach której nagradzane są projekty, które łączą kreatywność z najnowszymi technologiami.
Muzeum Techniki w Wiedniu stanowiło idealne miejsce na ceremonię rozdania nagród dla najlepszych w branży opakowań i druku. |
Poszukiwanie najlepszych
Organizator Golden Pixel został (jak co roku) zasypany wspaniałymi zgłoszeniami. Prace nominowane zostały zaprezentowane w formie wystawy przed ceremonią wręczenia nagród. Nagroda Golden Pixel powstała, aby pokazać możliwości i wartość druku. Zostało to dobitnie pokazane poprzez tegoroczne zgłoszenia. W niektórych Kategoriach, a łącznie było ich 16, wybranie zwycięzcy z dużej liczby świetnych prac było naprawdę trudne. Wiele imponujących zgłoszeń pojawiło się również w nowo utworzonej kategorii POS. Nagroda przede wszystkim bowiem ma na celu podkreślenie roli i wartości druku. Będzie tak również w nadchodzącym roku, kiedy Golden Pixel Award będzie obchodzić swoją 20. rocznicę.
Trofeum Golden Pixel
Spośród wszystkich zwycięzców kategorii wybrano też głównego zwycięzcę. Golden Pixel Trophy, które corocznie przekazywane jest niczym znicz olimpijski nowemu zwycięzcy, w tym roku trafił do projektu „Römerquelle Recycling Hero”, przesłanego przez firmę reklamową Gewista we współpracy z Römerquelle Trading, agencją Mediacom i producentem Plakativ Werbetechnik. Jury, uzasadniając swoją decyzję, powiedziało, że projekt ten naprawdę przyciąga wzrok, poprzez swój zabawny charakter i angażowanie konsumentów w recykling.
Golden Pixel Award 2019 – zwycięzcy
Kategoria: Ekologia i przyjazność dla środowiska
Moments
Zgłaszający i producent: Gerin Druck
Użytkownik: Arcotel Hotels & Resorts
Projektant: Tina Grafik Studio
Kategoria: Akcydensy
AUSTRIALPIN Workbook 2019
Zgłaszający: Gutenberg-Werbering
Użytkownik: AUSTRIALPIN
Projektant: Bureau Rabensteiner
Producent: Gutenberg-Werbering, Hernegger Offsetdruck
Kategoria: Raporty firmowe
Integrierter Geschäftsbericht 2018 Umdasch Group
Zgłaszający i użytkownik Umdasch Group
Projektant: Seite Zwei
Producent: Queiser
Kategoria: Plakat & Komunikacja wizualna
Römerquelle Recycling-Held
Zgłaszający: Gewista Werbegesellschaft
Użytkownik: Römerquelle Trading
Projektant: Mediacom
Producent: Plakativ Werbetechnik
Kategoria: Książka & książka ilustrowana
Getzner Textil / Flatz
Zgłaszający i producent: Buchdruckerei Lustenau
Użytkownik: Getzner Textil
Kategoria: Direct mail & TransPromo
ÖBf Direct Mailing „Fischerei“
Zgłaszający i projektant: Roland Radschopf
Użytkownik: Österreichische Bundesforste
Producent: Gugler
Kategoria: Projekty Cross Media
Cross-Media als Legal Tech Turbo
Zgłaszający i producent: grellWeiss digitaldruck | Copy Zwei
Użytkownik i projektant: Canon Austria
Kategoria: Magazyny
The Smart Traveller
Zgłaszający i producent: Samson Druck
Użytkownik: GlobeAir
Projektant: Egger & Lerch Corporate Publishing - velcom
Producent: Samson Druck
Kategoria: Printer’s Best
Unmögliche Formen
Zgłaszający, użytkownik i producent: Grafische Manufaktur
Projektant: Michael Holzer
Kategoria: Projekty studenckie
CocoaPack – Innovative Schokoladenverpackungen aus Kakaopapier
Zgłaszający: Johannes Novak
Użytkownik: Höhere Graphische Bundes-Lehr- und Versuchsanstalt
Projektant: Dominik Koc, Nadine Lang, Johannes Novak
Kategoria: Opakowania
Arctic Paper – Give away
Zgłaszający, projektant i producent: deroberhammer
Użytkownik: Arctic Paper Papierhandels
Kategoria: Etykiety
STK
Zgłaszający i producent: Marzek Etiketten+Packaging
Użytkownik: Steirische Terroir- und Klassikweingüter
Projektant: moodley brand identity
Kategoria: Tektura falista – projekty cyfrowe i analogowe
Fireland Foods Chili Adventkalender 2019
Zgłaszający i producent: Ing. H. Gradwohl
Użytkownik: Fireland Foods
Kategoria: Displaye POS
Think Schuhwerk POS-Produktbühne
Zgłaszający i producent: Ing. H. Gradwohl
Użytkownik: Think Schuhwerk
Projektant: Jung von Matt / Donau Werbeagentur
Kategoria: Projekty sensoryczne
Poems in Black
Zgłaszający i użytkownik : Mondi Paper Sales
Projektant: Bazzoka Creative
Producent: 08/16 Printproduktion
Wyróżnienie
Kategoria: Innowacyjne modele biznesowe
Lass dich drucken on Tour
Zgłaszający: Schiner 3D Repro
Reklama
Ankieta
Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?
Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.
Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.