Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Biznes

Zmiany w Manroland Sheetfed. Firma stawia na własne talenty

Niemiecki producent maszyn drukarskich Manroland Sheetfed ogłosił nominację Mirko Kerna na stanowisko nowego dyrektora generalnego. Zastąpi on Rafaela Peñuelę, który obecnie przewodniczy Grupie.

więcej »

Stowarzyszenie IHMA. Rozszerzenie możliwości członkostwa

Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Hologramów (IHMA) rozszerzyło kryteria członkostwa i dostosowało swój statut, aby odzwierciedlić szybko zmieniający się charakter sektora.

więcej »

Miraclon i BOBST. Wzmocnienie strategicznego partnerstwa

Miraclon i BOBST umocniły swoje strategiczne partnerstwo, w ramach którego firma Miraclon została partnerem w dziedzinie technologii płyt w nowym Centrum Kompetencji firmy BOBST w Atlancie. Oficjalnie otwarte w tym tygodniu centrum jest domem dla Flexcel NX System i Flexcel NX Ultra Processing Solution, mającym wspierać cel firmy BOBST, którym jest produkcja płyt maksymalizujących wydajność jej maszyn.

więcej »

Zmiany w Koenig & Bauer Durst. Benjamin Bösch dyrektorem

Benjamin Bösch został powołany na nowo utworzoną funkcję dyrektora sprzedaży w firmie Koenig & Bauer Durst, producenta systemów jednoprzebiegowych i systemów oprogramowania dla przemysłu tektury falistej i kartonów składanych.

więcej »

Ploter Sinajet 1007MT. Zakup w Mirage Studio

Grafmasz wdrożył ploter tnąco-bigujący Sinajet 1007 MT w warszawskiej drukarni Mirage Studio. Inwestycja w nowy sprzęt pozwoli firmie na wykonywanie części prac w sposób cyfrowy, bez konieczności stosowania wykrojników.

więcej »

Rozwój Druk24h. Jakość, szybkość i efektywność

Warszawska drukarnia Druk24h powiększyła swój park maszynowy o nową wysokowydajną maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. „Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” podsumował inwestycję Paweł Grot prezes zarządu Druk24h.

więcej »

Diamenty Forbesa 2024. Europapier Polska w TOP50

Już po raz szesnasty firma Dun & Bradstreet Poland we współpracy z redakcją „Forbes” opracowała zestawienie najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Polsce, które najszybciej zwiększyły swoją wartość w ciągu ostatnich 5 lat działalności.

więcej »

Metsä Board realizuje założenia. Strategiczne decyzje

Metsä Board podjęła decyzję o zaniechaniu inwestycji w fabrykę tektury falistej Kaskinen. Po zakończeniu prac inżynieryjnych, które trwały od września 2023 roku, Metsä Board zdecydowała się nie kontynuować działań.

więcej »

Gazetki sklepowe. Dwucyfrowe wzrosty nakładów

Z analizy blisko 14,5 tys. gazetek promocyjnych wynika, że w biegłym roku sieci handlowe wydały ich o 4,1 procent więcej niż w 2022 roku. Jednak trzy z ośmiu badanych formatów zaliczyły spadki. Autorzy raportu z platformy UCE Research i Grupy Blix uważają, że w obecnej sytuacji ekonomicznej w Polsce liczba gazetek promocyjnych nie tylko powinna utrzymać tendencję wzrostową, ale może nawet jeszcze o kilka procent powiększyć się rok do roku.

więcej »

Koehler Paper i Ravensburger. Standardy jakości gier karcianych

Ravensburger wybrał papier od Koehler Paper do produkcji nowej gry karcianej „Disney Lorcana”. Gry wszelkiego rodzaju przeżywają renesans, a rodzinna firma Ravensburger sprzedaje je na całym świecie, polegając na wysokiej jakości tekturze od Koehler Paper. Firmy są powiązane ze sobą partnerstwem liczącym ponad 60 lat.

więcej »

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty