Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Biznes

Zmiany w strukturach Xerox

Xerox do końca 2016 roku podzieli się na dwa niezależne przedsiębiorstwa. W przeciągu kolejnych trzech lat zapowiedziano wprowadzenie zmian w samych strukturach.

więcej »

Biznesowa dojrzałość, czyli finansowanie maszyn

Która forma finansowania jest najlepsza? Kredyt, leasing, a może fundusze europejskie? Z pewnością każdy przedsiębiorca chcący założyć firmę poligraficzną, unowocześnić park maszynowy czy rozszerzyć swoją działalność zadawał sobie to pytanie. Zastanówmy się więc, w jaki sposób zaplanować wydatki i optymalnie sfinansować zakup nowoczesnego sprzętu.

więcej »

Znowu na plus. Roczny bilans Heidelberga.

maj 2014

Po pięciu latach strat koncern Heidelberg znów odnotowuje zyski. Według wstępnych obliczeń w zamkniętym z końcem marca roku finansowym firma zyskała nadwyżkę roczną w wysokości 4 mln euro. W porównaniu z zeszłorocznymi stratami na poziomie 117 euro jest to z pewnością niebywały wynik. Tym samym Heidelberg osiągnął swoje cele finansowe wyznaczone na miniony rok finansowy.

więcej »

Cyfrowy filar. Heidelberg rozbudowuje dział Digital.

kwiecień 2014

Heidelberg rozbudowuje swoje portfolio rozwiązań do druku cyfrowego oraz oprogramowania i łączy działania w tym sektorze w spójnym dziale Digital. W ten sposób firma chce się przygotować do przyszłych wymagań rynku poligraficznego. Cyfrowe portfolio Heidelberga już teraz obejmuje maszyny drukujące, materiały eksploatacyjne, oprogramowanie i usługi serwisowe dla wielu segmentów rynku. Obecnie trwają prace nad kolejnymi rozwiązaniami.

więcej »

Nowa strategia KBA

marzec 2014

KBA musi przeprowadzić gruntowną reorganizację działalności, aby podnieść swoją rentowność. Niemiecka spółka giełdowa z siedzibą w Würzburgu planuje zredukować zatrudnienie o 1500 osób; niewykluczone także, że zostaną zamknięte niektóre oddziały. Przeniesienie produkcji i zmniejszenie personelu będzie dotyczyć pięciu europejskich zakładów KBA w: Würzburgu, Radebeul, Frankenthal (Niemcy), Mödling (Austria) i Dobrušce (Czechy).

więcej »

Nowy początek. Kodak otwiera centralę w Szwajcarii.

styczeń 2014

W połowie października Kodak świętował otwarcie swojej nowej siedziby w szwajcarskim Eysins. Na oficjalną uroczystość zaproszono klientów, partnerów i pracowników firmy. W jednym budynku połączono europejską centralę Kodaka, centrum demonstracyjne dla druku inkjetowego oraz centrum technologiczne dla regionu EAMER.

więcej »

Zwycięstwo wymaga odwagi. Przyszłościowe rynki.

czerwiec 2013

Handel, jako centralna grupa docelowa przemysłu poligraficznego i medialnego, stoi przed dużymi zmianami zarówno w odniesieniu do swojej struktury, jak i marketingu. Cyfryzacja zagościła na dobre w komunikacji, a marketing wielokanałowy stał się wiodącym tematem. Dlatego zmieniają się też wymagania stawiane dostawcom mediów i rynkom przyszłości.

więcej »

Przebudować piramidę. Rynek komunikacji.

maj 2013

W sytuacji, gdy media wciąż są istotne, ale znaczenia nabiera również kompetencja cyfrowa w wytwarzaniu i dystrybucji produktów medialnych, zauważalny staje się błąd, który rozprzestrzenił się na rynku komunikacyjnym, a który trzeba naprawić. Można by, niesłusznie, pomyśleć, że technologie się ze sobą zderzają, cyfrowe koliduje z analogowym. Przecież Apple walczy z Google, Microsoftem, Nokią i HP o najlepszą, dominującą na rynku, technologię, a druk ściera się z Internetem. 

więcej »

Dobra mina do złej gry. Ipex 2014.

kwiecień 2013

W ostatnim czasie Canon, największy wystawca Ipex 2014, zrezygnował z udziału w wystawie. Firma dołączyła tym samym do rosnącego grona przedsiębiorstw z branży druku cyfrowego, które postanowiły wycofać się z targów: HP, Agfa Graphics, Kodak, Landa, Xerox i Roland DG.

więcej »

Ból przemian. Druk 2050.

luty 2013

Nowo powstałe media elektroniczne zyskały na znaczeniu w wymiarze ekonomicznym i kulturowym, co doprowadziło do sytuacji, w której media tradycyjne stanęły przed koniecznością zmian i dostosowania się do nowej sytuacji. Rozkwit nowych mediów spowodował powstanie globalnej, niezależnej od lokalizacji sieci medialnej.  

więcej »

Komentarz miesiąca

Pozytywne fluidy

Producenci maszyn drukujących informują o pozytywnych widokach na przyszłość. Dodatkowo dwie największe firmy Heidelberg i KBA podają do publicznej wiadomości lepsze wyniki finansowe aniżeli w poprzednich kwartałach i latach. Obie firmy w tym tygodniu opublikowały swoje dane finansowe. Podczas gdy Heidelberg skupia się na urządzeniach cyfrowych, tegoroczny 200 letni jubilat KBA kładzie nacisk na szerokie spektrum urządzeń od offsetu, przez druk cyfrowy po maszyny do druku opakowań.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty