Kalendarium

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Spadek 71% w reklamie zewnętrznej

W pierwszym półroczu 2020 roku wartość sprzedaży reklamy zewnętrznej wyniosła 146,8 milionów, czyli o 44,5 procenta mniej niż w roku poprzednim.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej opublikowała raport wielkości sprzedaży reklamy zewnętrznej w Polsce (OOH, DOOH,Tranzyt) w drugim kwartale 2020 roku, która wyniosła 46,5 milionów złotych. Wynik ten oznacza spadek o ponad 71 procent w porównaniu do tego samego okresu w roku 2019. W pierwszym półroczu 2020 roku wartość sprzedaży reklamy zewnętrznej wyniosła 146,8 milionów, czyli o 44,5 procenta mniej niż w roku poprzednim. Raport ten jest dowodem na to, w jak trudnej sytuacji spowodowanej restrykcjami rządowymi znalazła się branża reklamowa, dla której nieczynne galerie handlowe, kina, lokale usługowe, odwołane koncerty i imprezy sportowe a także zamknięte granice i spowolnienie ruchu w przestrzeni publicznej przełożyły się na brak kampanii reklamowych w kwietniu i maju, w szczególnie w sektorach „czas wolny”, „podróże i turystyka”, „żywność” oraz „media”.

Pomimo mało pozytywnych wyników w dwóch pierwszych kwartałach, IGRZ zakłada poprawę sytuacji w trzecim kwartale tego roku. Choć wzrost ten będzie stopniowy, to rozpoczynające się akcje reklamowe wróżą obiecującą perspektywę. Według statystyk, w czwartym kwartale branża reklamowa będzie powoli wracać do normy, na co wskazuje rosnąca oglądalność reklam OOH oraz zwiększona aktywność największych reklamodawców. Szacuje się, że przy dobrych wiatrach, branża Out Of Home uzyska poziom 70 procent sprzedaży z roku 2019.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

W trybie kryzysowym...

Drodzy Czytelnicy... Czy coś zauważyliście? Tak, przechodzimy od jednego kryzysu do kolejnego... dwa lata temu covid miał Świat całkowicie pod kontrolą, teraz tematem numer jeden jest inwazja wojsk rosyjskich na Ukrainę. Głęboko nieludzki akt próby przejęcia władzy, którego konsekwencje Europa odczuwać będzie przez bardzo długi czas. Stawiane są znów stare mury... a do tego znowu stare lęki. I jak to często bywa, ludność cywilna cierpi… na Ukrainie z powodu skutków ataków, a w Rosji z powodu sankcji. Ubogich zawsze dosięga najbardziej... I niestety, jak widzieliśmy, może się to zdarzyć bardzo szybko.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty