Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Healthy Printing

Koenig & Bauer jest pierwszym producentem maszyn drukujących, który dołączył do inicjatywy Healthy Printing Initiative, potwierdzając swoje zaangażowanie w zrównoważone i przyjazne dla środowiska materiały związane z drukiem i produkcją opakowań.

© Koenig & Bauer

Firma Koenig & Bauer dołączyła do inicjatywy Healthy Printing, podkreślając swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Celem inicjatywy jest promowanie stosowania przyjaznych dla środowiska podłoży, farb, powłok i innych materiałów do druku papieru, kartonu, tektury falistej, tworzyw sztucznych i innych produktów, a także skutecznych systemów recyklingu.

Inicjatorem przedsięwzięcia jest Environmental Protection Encouragement Agency (EPEA) oraz fundacja DOEN. Główną ideą tej inicjatywy jest przyspieszenie wdrożenia koncepcji ekoprojektowania w relacjach C2C w branży poligraficznej. Promowane te podłoża, tusze, powłoki i inne materiały eksploatacyjne produkowane w procesie zgodnym z filozofią „zero waste”. Po zużyciu produkty poligraficzne muszą zostać zebrane i poddane recyklingowi. Według głównego założenia Healthy Printing, po zakończeniu procesu recyklingu wszelkie pozostałości po procesie druku powinny trafiać do naturalnego ekosystemu jedynie jako składniki biologiczne, nie stanowiąc obciążenia dla środowiska.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty