Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Healthy Printing

Koenig & Bauer jest pierwszym producentem maszyn drukujących, który dołączył do inicjatywy Healthy Printing Initiative, potwierdzając swoje zaangażowanie w zrównoważone i przyjazne dla środowiska materiały związane z drukiem i produkcją opakowań.

© Koenig & Bauer

Firma Koenig & Bauer dołączyła do inicjatywy Healthy Printing, podkreślając swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Celem inicjatywy jest promowanie stosowania przyjaznych dla środowiska podłoży, farb, powłok i innych materiałów do druku papieru, kartonu, tektury falistej, tworzyw sztucznych i innych produktów, a także skutecznych systemów recyklingu.

Inicjatorem przedsięwzięcia jest Environmental Protection Encouragement Agency (EPEA) oraz fundacja DOEN. Główną ideą tej inicjatywy jest przyspieszenie wdrożenia koncepcji ekoprojektowania w relacjach C2C w branży poligraficznej. Promowane te podłoża, tusze, powłoki i inne materiały eksploatacyjne produkowane w procesie zgodnym z filozofią „zero waste”. Po zużyciu produkty poligraficzne muszą zostać zebrane i poddane recyklingowi. Według głównego założenia Healthy Printing, po zakończeniu procesu recyklingu wszelkie pozostałości po procesie druku powinny trafiać do naturalnego ekosystemu jedynie jako składniki biologiczne, nie stanowiąc obciążenia dla środowiska.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty