Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Z arkuszy na zwoje

Po trzech miesiącach pracy linia zainstalowana w Mazowieckim Centrum Poligrafii została obłożona w 2/3, przy realizacji głównie prac średnionakładowych.

 

Drukarnia cyfrowa Mazowieckie Centrum Poligrafii, zajmująca się produkcją wydawniczą, zainwestowała w linię produkcyjną firmy Hunkeler typu roll to stack. Nowa inwestycja jest przeznaczona przede wszystkim do cięcia zadrukowanych zwojów na arkusze i tworzenia bloków książek gotowych do dalszej obróbki. Rozwiązanie w trybie inline z rolową maszyną inkjetową jest jedynym tego rodzaju wdrożeniem w Polsce.

Firma, działająca od 2012 roku, specjalizuje się w produkcji wydawniczej korzystając z technologii cyfrowej, która obejmuje książki w różnych rodzajach opraw, a także publikacje czasopism, katalogów oraz instrukcji obsługi. Linia od Hunkeler pozwoliła zwiększyć firmie jej potencjał produkcyjny o około 150 procent. Jak twierdzi założyciel firmy, Wojciech Hunkiewicz, rozwiązanie rolowe w porównaniu do maszyn arkuszowych sprawniej i szybciej radzi sobie z dużą ilością zamówień i pozwala zwiększyć wydajność i elastyczność produkcji.

„Zupełnie świadomie postawiliśmy na najwyższą automatyzację tego rozwiązania, dzięki czemu linia może zastąpić kilka maszyn arkuszowych – w kontekście jej możliwości produkcyjnych. Wdrożona na początku lipca, już po trzech miesiącach jest obłożona w 2/3, realizując zarówno prace wcześniej wykonywane na kilku urządzeniach arkuszowych jednocześnie, jak też zupełnie nowe zlecenia, których nakłady sięgają kilku tysięcy egzemplarzy. O jej potencjale niech świadczy przeprowadzona przez nas kalkulacja, która pokazała, że przy nakładzie rzędu 6,5 tys. egzemplarzy i objętości sięgającej 700 stron produkcja we wdrożonej właśnie linii jest bardziej opłacalna niż skierowanie tego samego zlecenia do druku offsetowego” – podkreśla Wojciech Hunkiewicz.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty