Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Końca nie widać

Powodem wzrostów cen tego jest ciągły wzrost kosztów gazu, surowców chemicznych i usług logistycznych. Nie zapowiada się także, by w najbliższym czasie sytuacja zmieniła się na lepsze - dlatego producenci ostrzegają przed kolejnymi podwyżkami.

© Photogenica

Wzrost cen i ograniczona dostępność surowców, a także rosnące koszty produkcji i transportu odbijają się na branży poligraficznej. Kolejne podwyżki zapowiedziały firmy Arctic Paper, Flint Group, Mitsubishi HiTec Paper, Sun Chemical oraz Lecta. Ze względu na rosnące koszty produkcji i logistyki firma Arctic Paper podnosi ceny wszystkich swoich produktów w ofercie o 8 do 12%. Podwyżki obowiązują od 1 marca 2022 roku. Od 1 marca będą również obowiązywać większe dopłaty za gramatury 200, 250 i 300 gsm w papierach powlekanych. Z kolei firma Flint Group, w tym działy Offset Packaging Solutions i Commercial Publication Web, zapowiadają dalsze podwyżki cen farb, mediów transferowych i środków chemicznych.
Od 1 marca 2022 roku ceny podniesie także firma Mitsubishi HiTec Paper. Podwyżka dotyczyć będzie wszystkich papierów specjalistycznych (thermoscript, jetscript, giroform, supercote, barricote) i wyniesie 10%. Firma Sun Chemical podniesie ceny w całym swoim portfolio farb do zastosowań opakowaniowych, farb arkuszowych i sitodrukowych, powłok, materiałów eksploatacyjnych i klejów w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Lecta ogłosiła nową podwyżkę cen z 8% do 15% na wszystkie swoje gatunki papieru specjalistycznego.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty