Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Silni mimo problemów. Tygodnik „Nie” dalej na rynku

ãTygodnik „Nie”

Na początku października w wieku 68 lat zmarła Małgorzata Daniszewska, właścicielka spółki Urma wydającej tygodnik „Nie”. Była wdową po Jerzym Urbanie, twórcy i redaktorze naczelnym pisma, który odszedł równo rok przed żoną. Jak jednak przekonuje prezeska Urmy i córka Daniszewskiej Marta Miecińska, pomimo przeszkód i niekorzystnej sytuacji, „Nie” będzie w dalszym ciągu ukazywać się na rynku.

 

W ubiegłym roku strata netto spółki Urma pogłębiła się z 619,2 do 675 tysięcy złotych. Wpływy nieznacznie wzrosły, ponieważ firma zarobiła także na sprzedaży dzieł sztuki. Nakład „Nie” w roku ubiegłym wynosił w sumie 2,95 miliona egzemplarzy, a sprzedaż w ujęciu rocznym - 1,11 miliona egzemplarzy. Firma w ostatnim czasie borykała się także z innymi problemami. W marcu jedno z wydań tygodnika zostało wycofane ze sprzedaży w placówkach Poczty Polskiej i na stacjach Orlen. Na okładce numeru widniał Jan Paweł II z krucyfiksem i przybitą do niego lalką. Po tej sytuacji, wydawnictwo złożyło do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zawiadomienie „o podejrzeniu stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przez Orlen i Pocztę Polską”. Urma powiadomiła też prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstw tłumienia krytyki prasowej oraz ograniczenia kolportażu prasy. Śledczy stwierdzili jednak, że działania koncernu i poczty nie nosiły znamion czynu zabronionego.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty