Kalendarium

13-15.11.2024 · TAROPAK, Poznań

04-06.12.2024 · Labeling-Tech Poland

28-31.01.2025 · RemaDays, Nadarzyn

06-09.05.2025 · Fespa, Berlin

Koenig & Bauer. Pozytywny bilans targów drupa

Koenig & Bauer prezentowało swoją szeroką gamę produktów i liczne innowacje cyfrowe na targach durpa w Düsseldorfie. Dyrektor generalny dr Andreas Pleßke, który jest również przewodniczącym komitetu targów drupa, wyjaśnił: "Po ośmiu latach zarówno wystawcy, jak i odwiedzający przybyli z ogromnym zaangażowaniem i entuzjazmem. Widać, jak głęboko zmieniła się cała branża w ostatnich latach. Tematy takie jak zrównoważony rozwój i cyfryzacja były kluczowymi kwestiami, których rozwiązania coraz częściej domagają się odwiedzający".

 

Stoisko Koenig & Bauer zajmowało powierzchnie ponad 4000 metrów kwadratowych.

© Koenig & Bauer

Cyfrowa inteligencja Kyana ożyła na oczach odwiedzających i osobiście przedstawiła się zainteresowanej publiczności jako wirtualny współgospodarz. Portal myKyana zaprezentował się jako centralny element świata produktów cyfrowych i w imponujący sposób podkreślił, w jaki sposób cyfryzacja może zwiększyć wydajność, produktywność i zrównoważony rozwój firm. Kyana Assist wywołała spore poruszenie wśród odwiedzających targi. Pierwszy chatbot AI w branży poligraficznej umożliwił klientom Koenig & Bauer bezpośrednią interakcję z Kyana i otrzymanie bezpośredniego wsparcia bez czasu oczekiwania.

Podczas indywidualnych demonstracji na żywo, odwiedzający mogli uzyskać szczegółowy wgląd w korzyści płynące z kompleksowego ekosystemu myKyana bezpośrednio na stoisku targowym. "Na targach drupa pokazaliśmy, jak połączenie tradycyjnej sztuki druku z najnowocześniejszymi technologiami opartymi na sztucznej inteligencji i danych kształtuje przyszłość branży poligraficznej. Niezliczone dyskusje z klientami potwierdzają, że cyfrowe narzędzia zwiększające produktywność stają się decydującym kryterium przy inwestowaniu w nasze technologie druku i wykańczania" podkreśliła Sandra Wagner, wiceprezes ds. cyfryzacji w Koenig & Bauer. Nowe rozwiązanie Follow spotkało się ze szczególnym zainteresowaniem ze strony właścicieli marek i producentów opakowań. Innowacyjna platforma przekształca produkty w kompleksowe, multimedialne kanały komunikacji i przenosi całe doświadczenie konsumenta na nowy poziom. Dzięki funkcjom rozszerzonej rzeczywistości i elementom grywalizacji, Follow zapewnia zapierające dech w piersiach doświadczenie produktu. Ponadto platforma spełnia przyszłe przepisy, takie jak cyfrowy paszport produktu, a tym samym przyczynia się do zrównoważonego rozwoju i identyfikowalności produktów.

 

Zainteresowanie offsetem arkuszowym

Z prędkością druku do 22 000 arkuszy na godzinę, Rapida 106 X jest najszybszą na świecie średnioformatową arkuszową maszyną offsetową.

© Koenig & Bauer

Dzięki dużemu napływowi zamówień firma Koenig & Bauer z nawiązką osiągnęła wyznaczone cele, w szczególności w dziale arkuszowego druku offsetowego. Większość zamówień pochodziła z Chin, Hiszpanii i Brazylii. Jednak zamówienia napłynęły również z regionu DACH, wielu innych krajów Europy Środkowej, Azji oraz Ameryki Północnej i Południowej. Zamówienia dotyczyły wszystkich klas formatów, a także obszaru post-press, który był prezentowany na targach jako część kompleksowego przepływu pracy związanej z pakowaniem. Dużym zainteresowaniem cieszyły się wykrawarki rotacyjne z serii CutPRO X 106, sztance płaskie i składarko-sklejarki.

 

Jakość i elastyczność w druku cyfrowym

Cyfrowa maszyna do druku składanych kartonów VariJET 106 spółki joint venture Koenig & Bauer Durst została po raz pierwszy zaprezentowana na targach branżowych. Podczas demonstracji produktu zachwyciła wysoką jakością druku i elastycznością całej konfiguracji. W szczególności opcja

Pionierskie innowacje cyfrowe, prezentowane w ekscytujących pokazach na żywo, przyciągnęły tłumy.

© Koenig & Bauer

dodania kilku jednostek powlekających i konwencjonalnych jednostek drukujących wywołała duży entuzjazm wśród odwiedzających targi. Koenig & Bauer Durst, wraz z Highcon, zademonstrowali możliwości w pełni cyfrowego przepływu pracy od druku do wykańczania. Spółka joint venture potwierdziła również dwóch klientów beta dla VariJET 106 oraz planowaną instalację VariJET u jednego z europejskich klientów w lipcu. Na targach można było zobaczyć nowość w branży jaką jest druk cyfrowy na bazie wody w kolorze białym na podłożach z tektury falistej w pierwotnych opakowaniach żywności. Testy terenowe Delta SPC 130 planowane są na drugą połowę roku, a instalacje komercyjne na początek 2025 roku.

 

Innowacje w segmencie Digital & Webfed

18-metrowa dekoracja, która rozciągała się na stoisku Koenig & Bauer, natychmiast przyciągnęła wzrok odwiedzających targi. Każdy centymetr dekoracji wygenerowanej przez sztuczną inteligencję był wyjątkowy i podkreślał innowacyjność oraz pozycję technologiczną, jaką zajmuje Koenig & Bauer w cyfrowym druku dekoracyjnym dzięki RotaJET. Składane kartony i produkty z warstwą pokryciową top-liner były również w centrum prezentacji RotaJET. Na szczególną uwagę zasługiwały produkty, które łączą wysokonakładowy cyfrowy druk opakowań z rozwiązaniem rozszerzonej rzeczywistości Follow i rozwiązaniem bezpieczeństwa marki ValiPACK. Specjalnie na targi drupa firma Koenig & Bauer wydrukowała na maszynie RotaJET 15 000 opakowań TetraPak, które były dostępne dla odwiedzających stoisko. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również strefy informacyjne dotyczące tektury falistej i druku fleksograficznego CI. Skupiono się tu na druku na podłożach pochodzenia naturalnego i biodegradowalnych, a także na wysoce wydajnych maszynach ChromaCUT X Pro i Chroma HighTech 2S do dwustronnego druku na tekturze falistej.

 

Duży napływ zamówień

Dyrektor finansowy Stephen Kimmich podkreślił, że ogromne zainteresowanie i niezwykłe sukcesy sprzedażowe potwierdziły, że Koenig & Bauer po raz kolejny spełnił swoje zobowiązanie do opracowywania pionierskich technologii dla przemysłu poligraficznego od ponad 200 lat. Od końca maja 2024 r. Koenig & Bauer otrzymał zamówienia o łącznej wartości 250 mln euro, z czego około 200 mln euro to wiążące zamówienia. Firma potwierdza swoją prognozę osiągnięcia marży EBIT w bieżącym roku obrotowym i poziomu sprzedaży na stabilnym poziomie z poprzedniego roku. Droga do osiągnięcia marży EBIT w wysokości od sześciu do siedmiu procent przy sprzedaży Grupy w wysokości 1,5 miliarda euro najpóźniej do roku obrotowego 2026 jest również wspierana przez program "Spotlight".

Po jedenastu dniach spędzonych na stoisku Koenig & Bauer, stało się jasne, że drupa to prawdziwe targi branżowe, które pozostały wierne swoim założeniom po ośmiu latach przerwy.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

drupa zaprasza do Düsseldorfu

My wszyscy kreujemy właśnie 2024 rok. W niekończących się obszarach branży poligraficznej i medialnej znajduje się magiczne miejsce, które przyciąga wszystkich przedstawicieli i reprezentantów branży. Miejsce to nazywa się Düsseldorf gdzie od 28 maja do 7 czerwca odbędzie się centrum Galaktyki Gutenberga. Po długich ośmiu latach spotykamy się ponownie na drupie, żadna pandemia nie zakłóci tego wydarzenia tak, jak cztery lata temu… tym razem drupa się odbędzie!

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty