Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

3D house wkracza na rynek. Nowa marka Dopaka

© Dopak

Dopak, dystrybutor maszyn i urządzeń do przetwórstwa tworzyw sztucznych poszerza działalność o technologię druku 3D. We współpracy z Polską Fundacją Rozwoju Biznesu (PFRB) firma utworzyła nową markę 3D house, która będzie realizowała projekty druku 3D. Nowa aktywność wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku w zakresie realizacji krótkich serii produktowych i prototypów przy wykorzystaniu technologii druku 3D.

Odbiorcami usług będą zarówno szeroko pojęte firmy przemysłowe, w tym przetwórcy tworzyw sztucznych, jak również startupy, agencje marketingowe, uczelnie wyższe czy też designerzy. Szczególny nacisk 3D house kładzie na rozwój i poszerzanie obszarów, w których technologia druku 3D może zostać zastosowana, a jest jeszcze nieznana. Druki 3D będą realizowane między innymi przy wykorzystaniu technologii selektywnej SLS (Selective Laser Sintering) oraz addytywnej FDM (Fused Deposition Modeling). Oprócz prototypowania firma będzie wspierać klientów również w zakresie skanowania, projektowania i modelowania 3D. Będą również realizowane szkolenia z inżynierii odwrotnej, trójwymiarowego skanowania, technologii druku 3D i szybkiego prototypowania. Magdalena Kazimierczuk, dyrektor Centrum Badawczo-Rozwojowego firmy Dopak podkreśla, że rynek druku 3D to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin, która ma szansę stać się powszechnym sposobem wytwarzania produktów końcowych na szeroką skalę, ponieważ jest wszechstronna, co daje możliwość wykorzystania w wielu dziedzinach takicj jak np. produkcja części zamiennych i prototypów w przemyśle, personalizowane gadżety, repliki przedmiotów historycznych, czy designerskie przedmioty użytkowe i biżuteria  kończąc. 

 


« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty