Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Papier i materiały

Neon meets UV

Firma swissQprint wprowadziła na rynek neonowe farby do druku UV, rozszerzając tym samym zakres stosowania tych fluorescencyjnych kolorów. Aby uzyskać więcej opcji kolorystycznych, Neon Pink i Neon Yellow można łaczyć z kolorami Neon Green oraz Neon Orange. Atramenty są dostępne dla wszystkich modeli maszyn drukujących firmy, zarówno ploterów płaskich jak i rolowych z technologią utwardzania UV-LED.

więcej »

Asahi AWP CleanFlat

Asahi Photoproducts, jeden z wiodących producentów fleksograficznych płyt fotopolimerowych, zaprezentował nową płytę fleksograficzną AWP CleanFlat z technologią CleanPrint oraz pełną gamę płyt CleanPrint, które zapewniają wysokiej jakości druk w harmonii ze środowiskiem. Jak podkreśla producent, wodowymywalna płyta z płaskim punktem zapewnia wysoką jakość oraz ulepsza konsystencje i nakładanie farby.

więcej »

Arctic Paper rozszerza ofertę

Firma Arctic Paper rozszerza ofertę papierów opakowaniowych o jednostronnie powlekany, matowy papier G-Flexmatt oraz papier bez dodatku wybielaczy optycznych Munken Kraft Natural WS.

więcej »

W jedności z naturą

Siegwerk, jeden z wiodących dostawców farb drukarskich i powłok do zastosowań opakowaniowych i etykiet, wprowadził na rynek nową generację zrównoważonych farb na bazie wody do zastosowań w przemyśle papierniczym i kartonowym o nazwie UniNature. Nowa gama produktów została opracowana na bazie składników odnawialnych i naturalnych, stanowiąc przyjazną dla środowiska alternatywę dla tradycyjnych atramentów.

więcej »

SunVisto AquaGreen

Firma VPK France, będąca filią VPK Group, podjęła decyzję o wdrożeniu w 10 należących do niej drukarniach odnawialnych farb SunChemical o nazwie SunVisto AquaGreen. Obecnie korzysta z nich już pierwszy z zakładów w Lille. Pozostałe drukarnie będą stopniowo przechodzić na SunVisto AquaGreen, a cały proces konwersji ma zakończyć się w połowie 2021 roku.

więcej »

Pierwszy owoc współpracy

Niemieccy producenci farb drukarskich - Epple Druckfarben i Zeller+Gmelin - rozpoczęli współpracę na rzecz rozwoju farb UV. Producenci zaprezentowali pierwszy owoc wspólnej pracy, jakim jest gama farb UV LE/LED dla offsetu arkuszowego LED UV, LE-UV oraz H-UV.

więcej »

Wysoki udział biosurowców

Sun Chemical wprowadził na rynek SunCure 44HC150 - lakier błyszczący UV, składający się w 25 procentach z substancji bioodnawialnych oraz w 12 procentach z materiałów konsumenckich poddanych recyklingowi. Jak podaje producent, lakier uzyskał bardzo pozytywne opinie podczas fazy testowania u wielu aktualnych klientów i jest już dostępny na rynku europejskim.

więcej »

SunWave Lumina LED UV

Firma Sun Chemical wprowadziła na rynek europejski ulepszoną serię offsetowych farb arkuszowych SunWave Lumina UV LED. W ten sposób firma chce podkreślić swoje zaangażowanie w tworzenie rozwiązań zgodnych z polityką zrównoważonego rozwoju.

więcej »

Bufor All Star Fount

Drukarnia Kuman-Art z Kielc, specjalizująca się w produkcji reklamowej, zainwestowała w bezalkoholowy bufor All Star Fount z oferty ABC/Allied Pressroom Products Europe. To kolejny środek chemiczny marki ABC/Allied wdrożony przez producenta.

więcej »

Nowy katalog od Mewy

Firma Mewa, produkująca dla drukarń czyściwa wielokrotnego użytku, opublikowała najnowszy katalog swoich produktów ochronnych. Producent zaprezentował w nim zaktualizowaną ofertę wysokiej jakości ubrań oraz artykułów bhp, które stanowią uzupełnienie produktów do wynajęcia.

więcej »

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty