Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Green Dot Award 2022. Koenig & Bauer nagradza wizjonerów

Zwycięzcom pierwszej nagrody Green Dot Award pogratulował dyrektor generalny Koenig & Bauer, dr Andreas Pleßke. 

© Koenig & Bauer

Podczas Executive Summit 30 września 2022 w Würzburgu firma Koenig & Bauer po raz pierwszy przyznała Green Dot Award. Firma ufundowała nagrodę w celu wyróżnienia i promocji innowacyjnego wkładu w zrównoważony druk. Tegorocznym zwycięzcą został Andres Kull, dyrektor generalny Kroonpress w Tartu, w Estonii. Na podium znaleźli się również Frauke Oeding-Blumenberg, dyrektor zarządzający oeding print z Brunszwiku w Niemczech, oraz Fabrice Peltier, ekspert w dziedzinie ekoprojektowania opakowań z Combloux we Francji.

Strategia „Exceeding Print” 

Jako jeden z trzech filarów strategii korporacyjnej „Exceeding Print”, Koenig & Bauer stawia zrównoważony rozwój jako szczególne wyzwanie obecnych czasów i wspieranie klientów w tych działaniach. Nagrodą Green Dot Award firma pragnie uhonorować wizjonerskiego lidera, który wnosi innowacyjny wkład w zrównoważony druk. Zwycięzca Green Dot otrzymuje 10 000 euro nagrody pieniężnej i kolejne 10 000 euro na wybrany przez siebie projekt zrównoważonego rozwoju. 

 

Droga do zwycięstwa 

Ponad 1000 osób z sieci sprzedaży i serwisu Koenig & Bauer na całym świecie zostało poproszonych o przedstawienie przykładów najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju. Komisja nominacyjna składająca się z członków zespołu ds. Strategii i Rozwoju Korporacji oraz Odpowiedzialności Biznesu oceniła zgłoszone propozycje według kryteriów stopnia innowacyjności, zrównoważenia i efektu mnożnikowego. Ostatecznego wyboru w anonimowym głosowaniu online dokonało kierownictwo Koenig & Bauer na całym świecie. 

 

Andres Kull, dyrektor generalny Kroonpress 

Jako wiodąca drukarnia offsetowa w krajach bałtyckich, Kroonpress opracował Greenline Print, platformę CO2 do obliczania i klasyfikowania emisji gazów cieplarnianych z drukowanych produktów w całym ich cyklu życia. Jako pionier w dziedzinie raportowania zrównoważonego rozwoju, firma uzyskała liczne certyfikaty potwierdzające proekologiczne nastawienie do biznesu, wyznacza roczne cele zrównoważonego rozwoju i pozyskuje 100% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. 

 

Frauke Oeding-Blumenberg, dyrektor zarządzający oeding print 

Firma oeding print jest jednym z najbardziej zrównoważonych dostawców usług poligraficznych w Niemczech i wykorzystuje w 100% ekologiczną energię elektryczną (do 25% energii wytwarzane jest bezpośrednio na miejscu), aby proaktywnie chronić środowisko i klimat. Drukarnia ma certyfikaty potwierdzające zaangażowanie w rozwój technologii i materiałów przyjaznych dla środowiska. Udział certyfikowanych papierów wzrósł w produkcji drukarni z 30 procent w 2011 roku do ponad 80 procent obecnie. W tym samym okresie zużycie energii na tonę zadrukowanego papieru spadło o 63 procent. 

 

Fabrice Peltier, ekspert ds. ekoprojektowania opakowań Combloux 

Znany projektant opakowań i pionier w dziedzinie ekoprojektowania zaangażował się w bardziej odpowiedzialne, bardziej przyjazne dla środowiska opakowania. Jako ekspert w zakresie projektowania opakowań jest uczestnikiem ONUDI (Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju Przemysłowego) oraz doradcą producentów opakowań w krajach rozwijających się. 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty