Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Trudny rok Heidelberga

Zamówienia, które wpłynęły do Heidelberga w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy osiągnęły wartość 1,9 mld euro. W trzecim kwartale kwota zleceń sięgała 636 mln euro i była wyższa niż w poprzednim roku o 606 mln euro. Wolumen zamówień wzrósł szczególnie w Chinach i USA, podczas gdy działalność w Europie pozostaje stosunkowo niska. Jak wykazuje raport finansowy, sprzedaż w trzecim kwartale bieżącego roku obrotowego była niższa niż oczekiwano i wyniosła 567 mln euro ze względu na uwarunkowania rynkowe. Rozwój sytuacji w trzecim kwartale i oczekiwanie utrzymującej się niskiej skłonności do inwestowania na ważnych rynkach europejskich oznacza, że ​​w tradycyjnie silnym czwartym kwartale roku obrotowego można spodziewać się zysków poniżej poziomu z zeszłego roku, co ma wpływ na prognozę roczną. W związku z tym zarząd Heidelberga przewiduje, że łączna sprzedaż za cały rok będzie nieco poniżej poziomu z poprzedniego roku, wynoszącego około 2,49 miliarda euro. Do tej pory firma zakładała stabilny rozwój sprzedaży. EBITDA bez uwzględnienia kosztów restrukturyzacji i bez dochodu ze sprzedaży powłok hi-tech wynika z niższych prognoz sprzedażowych, malejących marż handlowych oraz niekorzystnego regionu i asortymentu w przedziale od 5,5 do 6,0 procent sprzedaży (wcześniej 6,5 do 7,0 procent). Wynik po opodatkowaniu będzie nieznacznie ujemny.
„Trudne otoczenie gospodarcze uległo dalszemu pogorszeniu w trzecim kwartale roku obrotowego. Mimo że nadal rozwijamy się dobrze w ważnych regionach, takich jak Chiny czy USA, nie mogło to zrekompensować niechęci do inwestowania i presji na marże w Niemczech, Wielkiej Brytanii i pozostałej części Europy Środkowej ”— powiedział prezes Rainer Hundsdörfer. „Aby trwale dostosować Heidelberg do tych zaostrzających się warunków rynkowych, pracujemy nad sfinalizowaniem pakietu środków mających na celu dostosowanie naszych struktur i zrównoważony wzrost rentowności. Jednocześnie konsekwentnie wdrażamy środki, które już podjęliśmy, aby poprawić zyski i wolne przepływy pieniężne.”

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty