Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Komori podnosi zyski

Poprawiające się kursy walut przyczyniły się do poprawy wyniku finansowego. Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 4,4 miliarda jenów w porównaniu do straty 105 milionów jenów w zeszłym roku, dzięki - jak twierdzi Komori - sprzedaży aktywów trwałych, która pomogła usprawnić działalność.

© Komori

Firma Komori odnotowała poprawę sytuacji finansowej w pierwszych sześciu miesiącach roku obrotowego 2021/22, osiągając dochód operacyjny w wysokości 509 milionów jenów w porównaniu z ubiegłoroczną stratą w wysokości 1 119 milionów jenów. Sprzedaż firmy wzrosła o 18,4 procent do 40,1 miliardów jenów. Poprawa koniunktury na całym świecie przyczyniła się do wzrostu liczby zamówień, które odnotowały wzrost o 60 procent w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku i były o 10 procent wyższe niż przewidywano. Wynik ten został osiągnięty pomimo spadku sprzedaży w Japonii, co było wynikiem spadku zamówień na maszyny arkuszowe na początku roku finansowego. Sprzedaż maszyn rolowych również spadła w porównaniu z poprzednim rokiem. Wzrosła natomiast sprzedaż w Ameryce Północnej - o 162,5 procent do 3,8 miliardów jenów. Według firmy to dzięki rządowemu wsparciu firmy podejmowały decyzje o nowych inwestycjach, czego kontynuację można było zauważyć w drugim kwartale. Sprzedaż w Europie również wzrosła. Do wzrostu przychodów Komori przyczyniło się również uwzględnienie przychodów z MBO - w porównaniu z poprzednim rokiem sprzedaż firmy wzrosła o 69 procent do 9,8 miliardów jenów. Podobna sytuacja miała miejsce w Chinach, gdzie wpływ targów Print China i silny wzrost gospodarczy w kraju przyniosły wzrost sprzedaży o ponad 106 procent do 11,2 miliardów jenów. Wzrost był również widoczny w napływających zamówieniach. W Chinach one ponad dwukrotnie wyższe niż w ubiegłym roku, w Europie o 58 procent, w Ameryce Północnej o 30 procent, a w Japonii o 34 procent.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty