Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Komori podnosi zyski

Poprawiające się kursy walut przyczyniły się do poprawy wyniku finansowego. Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 4,4 miliarda jenów w porównaniu do straty 105 milionów jenów w zeszłym roku, dzięki - jak twierdzi Komori - sprzedaży aktywów trwałych, która pomogła usprawnić działalność.

© Komori

Firma Komori odnotowała poprawę sytuacji finansowej w pierwszych sześciu miesiącach roku obrotowego 2021/22, osiągając dochód operacyjny w wysokości 509 milionów jenów w porównaniu z ubiegłoroczną stratą w wysokości 1 119 milionów jenów. Sprzedaż firmy wzrosła o 18,4 procent do 40,1 miliardów jenów. Poprawa koniunktury na całym świecie przyczyniła się do wzrostu liczby zamówień, które odnotowały wzrost o 60 procent w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku i były o 10 procent wyższe niż przewidywano. Wynik ten został osiągnięty pomimo spadku sprzedaży w Japonii, co było wynikiem spadku zamówień na maszyny arkuszowe na początku roku finansowego. Sprzedaż maszyn rolowych również spadła w porównaniu z poprzednim rokiem. Wzrosła natomiast sprzedaż w Ameryce Północnej - o 162,5 procent do 3,8 miliardów jenów. Według firmy to dzięki rządowemu wsparciu firmy podejmowały decyzje o nowych inwestycjach, czego kontynuację można było zauważyć w drugim kwartale. Sprzedaż w Europie również wzrosła. Do wzrostu przychodów Komori przyczyniło się również uwzględnienie przychodów z MBO - w porównaniu z poprzednim rokiem sprzedaż firmy wzrosła o 69 procent do 9,8 miliardów jenów. Podobna sytuacja miała miejsce w Chinach, gdzie wpływ targów Print China i silny wzrost gospodarczy w kraju przyniosły wzrost sprzedaży o ponad 106 procent do 11,2 miliardów jenów. Wzrost był również widoczny w napływających zamówieniach. W Chinach one ponad dwukrotnie wyższe niż w ubiegłym roku, w Europie o 58 procent, w Ameryce Północnej o 30 procent, a w Japonii o 34 procent.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty