Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Wysoka cena strajku

UPM przewiduje, że ceny sprzedaży i koszty zmienne wzrosną w pierwszej połowie 2022 roku w większości obszarów działalności firmy.

© UPM

Firma UPM oszacowała skutki finansowe długotrwałego strajku w swoich fabrykach w Finlandii, który został ostatecznie zakończony 22 kwietnia. Wraz z ogłoszeniem wyników za I kwartał, obejmujących okres trzech miesięcy do 31 marca, fiński producent ujawnił, że strajk może kosztować firmę nawet 220 mln euro. Grupa podała również, że poziom kosztów stałych w porównaniu z IV kwartałem 2021 roku był niższy o 103 mln euro ze względu na przyczyny sezonowe, prace konserwacyjne w celulozowni Kymi oraz strajk, który trwał od 1 stycznia do 22 kwietnia. Łączna sprzedaż w I kwartale wzrosła o 12% rok do roku i wyniosła 2,5 mld euro. Sprzedaż we wszystkich jednostkach biznesowych UPM Fibres wzrosła dzięki wyższym cenom sprzedaży. Ilość papieru dostarczonego przez UPM Communication Papers spadła o 283 tys. ton, czyli o 20,3%, w porównaniu z I kwartałem 2021 roku i wyniosła nieco ponad 1,1 mln ton, natomiast sprzedaż wzrosła o prawie 23% do nieco ponad 1 mld euro, a wartość EBITDA wzrosła ponad dwukrotnie, z 47 mln euro do 106 mln euro. Marża operacyjna grupy wzrosła ponad trzykrotnie, do 8,6% w porównaniu z rokiem 2021 (2,8%). Firma podała także, że popyt na papiery graficzne w Europie w pierwszym kwartale spadł o 2% w porównaniu z rokiem ubiegłym, z kolei popyt na papier czasopismowy spadł o 7%, na papier gazetowy wzrósł o 2%, a na papiery wysokogatunkowe spadł o 1%. W UPM Raflatac, oddziale zajmującym się produkcją samoprzylepnych materiałów etykietowych, pomimo strajku sprzedaż w ujęciu rocznym wzrosła z 391 mln euro do 451 mln euro, ale marża operacyjna zmniejszyła się o ponad połowę, z 15,9% do 7,4%. Firma nie podała informacji na temat wolumenu dostaw papieru etykietowego. W UPM Specialty Papers, która zajmuje się produkcją materiałów podkładowych do etykiet, opakowań, papieru biurowego i drukarskiego, sprzedaż wzrosła z 355 mln euro do 377 mln euro w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dostawy papieru zmniejszyły się o 63 tys. ton i wyniosły 371 tys. ton. Sprzedaż UPM Plywood wzrosła ze 112 mln euro do 164 mln euro, ale oddział odnotował stratę operacyjną w wysokości 20 mln euro, głównie w związku z inwazją Rosji na Ukrainę. Dział UPM Fibres, obejmujący UPM Pulp i UPM Timber, odnotował spadek sprzedaży o 28% do 404 mln euro. Dostawy celulozy spadły z 952 tys. ton do 461 tys. ton. Dwie trzecie produkcji celulozy zostało wstrzymane z powodu strajku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty