Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Pierwsza sztanca RDC 106 w Polsce

 

Marcel Topolski, współwłaściciel firmy Top-Pol (z lewej) i Adam Śliżyński, regionalny szef sprzedaży Koenig & Bauer (CEE) stojący przy sztancy rotacyjnej RDC 106.

Drukarnia Top-Pol ze Zbrosławic jako pierwsza firma w Polsce zainwestowała w sztancę rotacyjną RDC 106 producenta Koenig & Bauer. Urządzenie to zostało zakupione w związku z nowym projektem technologicznym firmy, związanym z wdrożeniem produkcji etykiet IML, bazujących na druku offsetowym. Nowa sztanca ma zapewnić drukarni stabilność i prędkość wykrawanych etykiet, jak również zredukować czas przezbrojenia między zleceniami.

Top-Pol to firma rodzinna, od 1989 roku działająca na rynku usług poligraficznych, która od końca lat 90. specjalizuje się w produkcji etykiet na materiałach niewsiąkliwych, przede wszystkim z tworzyw sztucznych. Główny asortyment stanowią etykiety IML, tj. aplikowane metodą wtrysku bezpośrednio w opakowania na etapie ich wytwarzania. Obecnie stanowią one około 80 procent produkcji drukarni. Odbiorcami końcowymi są głównie firmy z branży spożywczej i budowlanej.

Maszyna sztancuje podłoża drukowe o grubości z zakresu 0,03-0,6 mm, a jej maksymalna prędkość mechaniczna to 15 tysięcy arkuszy na godzinę. Koenig & Bauer oparł jej konstrukcje o kilka rozwiązań znanych z maszyn arkuszowych Rapida 106, takich jak samonakładak DriveTronic z niezależnymi napędami, sensoryczny system nakładania bez marki bocznej SIS, jak również system kamer do kontroli prowadzenia arkuszy w samonadkładaku i na wykładaniu. Urządzenie oferuje czas narządzania kompletnej pracy niższy o nawet 40 procent.

Sztanca została włączona w nowy projekt firmy w pierwszym kwartale tego roku. Jej funkcjonalność w zakresie wyższej stabilności procesu wytwórczego oraz dwa razy szybszej prędkości od stosowanego dotychczas rozwiązania doceniają przede wszystkim operatorzy firmy.

„Nasi klienci z branży spożywczej, ale nie tylko, oczekują etykiet najwyższej jakości, stąd też rozwiązania, jakie stosujemy w codziennej produkcji, muszą reprezentować najwyższy światowy poziom i wysoką wydajność. Niedawna inwestycja w sztancę RDC 106 odpowiada na to zapotrzebowanie i oczekiwania, które stale rosną, wraz z zachodzącymi na rynku zmianami i upodobaniami konsumentów. Aspekty te są tym bardziej istotne w obecnej sytuacji globalnej, która wpłynęła też rzecz jasna na wolumen realizowanych przez nas zamówień” – podsumowuje Marcel Topolski, współwłaściciel firmy Top-Pol.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty