Kalendarium

25-29.09.2018 · Polagra-Tech

1.10.2018 · Art of Color

1-4.10.2018 · Taropak, Poznań

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Zmierzch prześwitów. Innowacja Gmund.

Data publikacji: styczeń 2013

Za każdym razem, gdy ktoś produkuje coś nowego, mamy wrażenie, że tak właściwie, to wszystko już było, że tę „nowość” już skądś znamy. Wśród wynalazków można jednak znaleźć kilka ciekawych wyjątków.

 

Rewolucyjny produkt marki Gmund trzymany przez pracowników firmy: Stephana Treske (kierownika technicznego), Axela Schreinera (dyrektora sprzedaży), Floriana Kohlera (właściciela i prezesa), Gabriele Bellendorf (kierownika marketingu) i Caroline Pastor (kierownika PR).

Przykładem jest marka Red Bull, która została wprowadzona na rynek pod koniec zeszłego stulecia i szybko stała się numerem jeden wśród napojów energetyzujących. Idealnie dopasowała się do potrzeb zapracowanych w ciągu tygodnia i imprezujących przez cały weekend młodych ludzi. Podobny sukces odniósł też iPhone, który został zaprezentowany światu przez Steve’a Jobsa podczas Macworld Expo w 2007 roku. Nie sposób nie zgodzić się ze słowami szefa Apple, który stwierdził wtedy, że jego firma „na nowo wymyśliła telefon”.

Innowacji podobnego kalibru doczekała się także branża papiernicza. Niemiecka frima Gmund, założona jako przedsiębiorstwo rodzinne w Bawarii w 1829 roku, stworzyła papier pod nazwą Blocker. To, co z pozoru wydaje się banalne, w rzeczywistości okazuje się być zupełną nowością. W przypadku zwykłego papieru – mówimy tutaj o papierze niepowlekanym – całe pokolenia projektantów i drukarzy musiały się mierzyć z jego uciążliwą wadą, jaką jest przezroczystość.

Dzięki specjalnej technice próżniowej ekspertom z firmy Gmund udało się umieścić w papierze nowatorskie cząsteczki, tak zwane blokery. Już w przypadku papieru o gramaturze 100 g/m2 producent gwarantuje, że zadruk strony nie będzie prześwitywał, a na przykład koperty nie pozwolą przyjrzeć się ich zawartości bez otwierania.

„Efekt naszej pracy jest niesamowity i pozwala na wykorzystanie papieru w mniejszej gramaturze w produkcji wysokiej jakości broszur czy książek” – wyjaśnia Florian Kohler z firmy Gmund, którego rodzina zajmuje się papiernictwem od czterech pokoleń. „Nasz Blocker jest jak Gore-Tex przemysłu papierniczego” [Gore-Tex to tkanina z półprzepuszalną membraną, stosowana m.in. do produkcji specjalistycznej odzieży outdoorowej – przyp. red.].

Blocker to jedyny taki papier na świecie, dlatego firma Gmund już złożyła wniosek o przyznanie patentu.

Niedawno chiński minister sprawiedliwości – w towarzystwie swojej niemieckiej odpowiedniczki – odwiedził papiernię Gmund. Azjatycki polityk był pod szczególnym wrażeniem innowacyjnego produktu, co nabiera szczególnego znaczenia, jeśli weźmiemy pod uwagę, że papier wynaleziono właśnie w Chinach, w 105 roku naszej ery, za panowania dynastii Han.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Strzelić sobie w cyfrowe kolano…

Cyfrowa transformacja obejmuje również media drukowane i cyfrowe. Media drukowane, a w szczególności magazyny takie jak PRINT & PUBLISHING, żyją z dobrego contentu. Zatem alternatywą dla wersji drukowanej jest wersja cyfrowa lub on-line. Część budżetów z wersji drukowanych przenoszone jest do świata cyfrowych mediów. Jednak kompensacja obrotu jeden do jednego z druku do wersji cyfrowej jest na tą chwilę raczej nierealna. W obliczu tego, rzecz jasna, również i my, prasa drukowana, zmieniamy trend i uzupełniamy portfolio o cyfrowe narzędzia.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty