Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Targi Książki Empiku. Kupionych prawie pół miliona

© Empik

Targi Książki Empiku z każdą kolejną odsłoną przyciągają coraz więcej uczestników. W październikowej edycji wydarzenia wzięło udział – online i stacjonarnie w salonach – aż 3,6 mln czytelników. Transmisje spotkań autorskich obejrzało aż 1,7 mln internautów – to o 40% więcej niż przed rokiem. Uczestnicy jesiennych Targów kupili łącznie niemal 470 tys. książek, czyli aż o 100 tys. egzemplarzy więcej niż rok temu.

Targi Książki Empiku nieustannie ewoluują. Każda edycja przynosi nowe atrakcje i niespodzianki, a program dostosowywany jest do bieżących trendów na rynku wydawniczym oraz do zainteresowań czytelników. W niedawno zakończonej, jesiennej odsłonie do czterech stałych Scen – Głównej, Apostrof, Przecinek i Kropka oraz branżowego Forum – dołączono zupełnie nową Scenę Young Adults, poświęconą tak popularnej teraz literaturze młodzieżowej.

Scena Young Adults

O premierowych książkach opowiadali na niej autorzy tytułów, które przez długie tygodnie okupowały tegoroczne zestawienia TOP Empiku. To właśnie dwa spotkania w ramach tej sekcji odnotowały najwyższą frekwencję. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyła się też targowa nowość – możliwość rozmowy telefonicznej z gośćmi spotkań autorskich. Podczas wydarzenia z udziałem Marty Łabęckiej, autorki przebojowej serii Flawless, młodzi fani dzwonili do studia nie tylko w trakcie streamingu, ale jeszcze długo po jego zakończeniu.


Wirtualny podpis autora

Prawdziwą niespodzianką tej edycji okazał się robot, który precyzyjnie przenosi wirtualny podpis autora na papier. Amerykański pisarz Tobly McSmith, który łączył się studiem Empiku zdalnie, złożył w ten sposób autograf ze specjalną dedykacją na egzemplarzu swojej książki w Warszawie. Takie rozwiązanie zastosowano w Polsce po raz pierwszy.

 

Spotkania autorskie

Spotkania autorskie w ramach 6. edycji targów przyciągnęły widownię o pół miliona większą niż przed rokiem. Internauci nie tylko śledzili transmisje, lecz także chętnie dzielili się wrażeniami. Streamingi wydarzeń w mediach społecznościowych uzyskały ponad 70 tys. interakcji w postaci komentarzy, polubień i udostępnień. Najwięcej osób – niemal 67 tysięcy – obejrzało spotkanie z udziałem Yuvala Noah Harariego. Izraelski filozof i pisarz opowiedział polskim czytelnikom o swojej pierwszej książce dla młodzieży „Niepowstrzymani” (Wyd. Literackie). Niewiele mniejszą widownię, liczącą prawie 65 tys. osób, zgromadziła wspomniana już Marta Łabęcka, która na Targach zaprezentowała finałową część trylogii Flawless: „Despite Your (im)perfections. Dotrzymaj złożonej mi obietnicy” (BeYA). W TOP najpopularniejszych uplasowały się także wydarzenia z udziałem: Michała Kempy („Ostatni rok lekkiego życia”, Wyd. W.A.B.), Nicholasa Sparksa („Kraina marzeń”, Wyd. Albatros) oraz Marii Peszek („Naku*wiam zen”, Wyd. Marginesy).

 

Bestsellery jesieni w Empiku
Podczas 6. edycji Targów Książki Empiku padł też rekord kupionych książek – uczestnicy wydarzenia kupili prawie pół miliona egzemplarzy. Po raz pierwszy od 2020 roku to nie książka dziecięca okazała się najpopularniejszym gatunkiem. Tym razem największym powodzeniem cieszyła się literatura młodzieżowa. Aż trzy z pięciu najlepiej sprzedających się targowych tytułów to książki dla nastolatków: „Despite Your (im)perfections” Marty Łabęckiej (BeYA), „Rodzina Monet. Skarb” Weroniki Marczak (You&YA) oraz „Burn the Hell. Runda trzecia” P.S. Herytiery „pizgacz” (BeYA). W TOP5 znalazła się także najnowsza, szesnasta już część kultowej serii Remigiusza Mroza o mecenas Chyłce – „Werdykt” (Czwarta Strona). Tytuł najpopularniejszej pozycji jesiennych Targów Książki należy jednak do powieści Colleen Hoover „It Starts with Us” (Wyd. Otwarte).

 

Targi Książki Empiku powrócą wiosną 2023 roku.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty