Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Performance 2024

Członkowie zarządu firmy Koenig & Bauer odpowiedzialni za program efektywnościowy „Performance 2024” (od lewej: Michael Ulverich, COO, Claus Bolza-Schünemann, CEO, Andreas Pleßke, Członek Zarządu Segmentu).

Ostatnie miesiące są dla firmy Koenig & Bauer dosyć intensywne. Producent nieustannie pracuje nad rozwojem programu efektywnościowego „Performance 2024”, którego głównym zadaniem jest umocnienie jego pozycji na rynku oraz zwiększenie rentowności operacyjnej.

 

Zarząd Grupy Koenig & Bauer na przestrzeni ostatnich miesięcy intensywnie rozszerza program „Performance 2024”, którego zadaniem jest umocnienie pozycji czołowego dostawcy maszyn do druku a także zwiększenie jego rentowności operacyjnej. Oprócz utrzymania i przyspieszenia innowacji, rozwoju procesów oraz produktów, producent planuje także osiągnąć do 2024 roku poziom oszczędności do 100 milionów euro.

Główne segmenty rynku, dla których Koenig & Bauer produkuje maszyny, takie jak branża opakowań i druku przemysłowego, mają się zasadniczo dobrze. Dowodem na to jest obecny poziom wykorzystania mocy produkcyjnych do pakowania żywności, napojów, leków i produktów w dynamicznie rozwijającym się handlu internetowym. Niemniej jednak klienci odkładają w czasie nowe inwestycje ze względu na liczne niepewności związane z pandemią Covid-19.

Czteroletni program ma na celu wzmocnienie długoterminowej konkurencyjności za pomocą szeregu środków. Jednym z nich jest rozwijanie i cyfryzacja maszyn, zgodna z obecnymi potrzebami rynku z jednoczesnym obniżaniem kosztów produkcji.

Firma koncentruje się przede wszystkim na kompleksowych rozwiązaniach systemowych i optymalizacji całkowitego kosztu posiadania (TCO) dla klienta. Inwestycje w rozwój druku na tekturze oraz druk cyfrowy nieustannie posuwają się naprzód, podobnie jak joint venuture z firmą Durst. Trwają również prace nad nowymi rozwiązaniami w zakresie druku zabezpieczającego.

 

Zmiany i negocjacje

Oprócz zwiększania wydajności, program koncentruje się również na skalowaniu działań grupy, ponieważ ze względu na globalną sytuację gospodarczą i ograniczenia w podróżowaniu, w ciągu najbliższych kilku lat firma przewiduje jedynie umiarkowany wzrost sprzedaży, który przez długi czas nie osiągnie poziomu sprzed kryzysu. Efekty działań krótko jak i średnioterminowych mają przynieść efekty w latach 2021-2024.

Rada Nadzorcza była mocno zaangażowana w proces oceny i po szczegółowych konsultacjach zatwierdziła program ten, na posiedzeniu rady w dniu 28 września 2020 roku.

Po zakończeniu realizacji programu Grupa Koenig & Bauer ma osiągnąć sprzedaż w wysokości około 1,3 miliarda euro. Wdrożenie przyjętych korekt kosztowych i strukturalnych ma umożliwić uzyskanie co najmniej siedmioprocentowej stopy zwrotu ze sprzedaży w średnim okresie oraz obniżenia zapotrzebowania na kapitał obrotowy do średniego poziomu 25 procent rocznej sprzedaży.

Oprócz wdrożonych już środków, takich jak zmniejszenie liczby nadgodzin, zamrożenie zatrudnienia i czasowo skrócony czas pracy, w krótkim i średnim okresie działania podjęte w ramach programu będą miały wpływ na 700–900 miejsc pracy w firmie. Zmiany będą omawiane i negocjowane z przedstawicielami pracowników i partnerami społecznymi w nadchodzących miesiącach.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty