Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Performance 2024

Członkowie zarządu firmy Koenig & Bauer odpowiedzialni za program efektywnościowy „Performance 2024” (od lewej: Michael Ulverich, COO, Claus Bolza-Schünemann, CEO, Andreas Pleßke, Członek Zarządu Segmentu).

Ostatnie miesiące są dla firmy Koenig & Bauer dosyć intensywne. Producent nieustannie pracuje nad rozwojem programu efektywnościowego „Performance 2024”, którego głównym zadaniem jest umocnienie jego pozycji na rynku oraz zwiększenie rentowności operacyjnej.

 

Zarząd Grupy Koenig & Bauer na przestrzeni ostatnich miesięcy intensywnie rozszerza program „Performance 2024”, którego zadaniem jest umocnienie pozycji czołowego dostawcy maszyn do druku a także zwiększenie jego rentowności operacyjnej. Oprócz utrzymania i przyspieszenia innowacji, rozwoju procesów oraz produktów, producent planuje także osiągnąć do 2024 roku poziom oszczędności do 100 milionów euro.

Główne segmenty rynku, dla których Koenig & Bauer produkuje maszyny, takie jak branża opakowań i druku przemysłowego, mają się zasadniczo dobrze. Dowodem na to jest obecny poziom wykorzystania mocy produkcyjnych do pakowania żywności, napojów, leków i produktów w dynamicznie rozwijającym się handlu internetowym. Niemniej jednak klienci odkładają w czasie nowe inwestycje ze względu na liczne niepewności związane z pandemią Covid-19.

Czteroletni program ma na celu wzmocnienie długoterminowej konkurencyjności za pomocą szeregu środków. Jednym z nich jest rozwijanie i cyfryzacja maszyn, zgodna z obecnymi potrzebami rynku z jednoczesnym obniżaniem kosztów produkcji.

Firma koncentruje się przede wszystkim na kompleksowych rozwiązaniach systemowych i optymalizacji całkowitego kosztu posiadania (TCO) dla klienta. Inwestycje w rozwój druku na tekturze oraz druk cyfrowy nieustannie posuwają się naprzód, podobnie jak joint venuture z firmą Durst. Trwają również prace nad nowymi rozwiązaniami w zakresie druku zabezpieczającego.

 

Zmiany i negocjacje

Oprócz zwiększania wydajności, program koncentruje się również na skalowaniu działań grupy, ponieważ ze względu na globalną sytuację gospodarczą i ograniczenia w podróżowaniu, w ciągu najbliższych kilku lat firma przewiduje jedynie umiarkowany wzrost sprzedaży, który przez długi czas nie osiągnie poziomu sprzed kryzysu. Efekty działań krótko jak i średnioterminowych mają przynieść efekty w latach 2021-2024.

Rada Nadzorcza była mocno zaangażowana w proces oceny i po szczegółowych konsultacjach zatwierdziła program ten, na posiedzeniu rady w dniu 28 września 2020 roku.

Po zakończeniu realizacji programu Grupa Koenig & Bauer ma osiągnąć sprzedaż w wysokości około 1,3 miliarda euro. Wdrożenie przyjętych korekt kosztowych i strukturalnych ma umożliwić uzyskanie co najmniej siedmioprocentowej stopy zwrotu ze sprzedaży w średnim okresie oraz obniżenia zapotrzebowania na kapitał obrotowy do średniego poziomu 25 procent rocznej sprzedaży.

Oprócz wdrożonych już środków, takich jak zmniejszenie liczby nadgodzin, zamrożenie zatrudnienia i czasowo skrócony czas pracy, w krótkim i średnim okresie działania podjęte w ramach programu będą miały wpływ na 700–900 miejsc pracy w firmie. Zmiany będą omawiane i negocjowane z przedstawicielami pracowników i partnerami społecznymi w nadchodzących miesiącach.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty