Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Orlen przejmuje Polska Press

Grupa Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press i jednocześnie wchodzi w posiadanie 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych, 120 tygodników lokalnych i ponad 500 portali internetowych.

Polski Koncern Naftowy Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press, które jest częścią Verlagsgruppe Passau, niemieckiej grupy medialnej i jednocześnie wchodzi w posiadanie 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. To właśnie do tej grupy wydawniczej, będącej jedną z największych w Polsce, należą tytuły takie jak „Głos Wielkopolski”, „Dziennik Bałtycki”, „Gazeta Krakowska”, „Polska Metropolia Warszawska”, „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Polski”, „Strefa Biznesu”, „Strefa Agro” czy „Nasza Historia”. Wszystkie publikacje będą teraz wydawane przez spółkę państwową. Oprócz tego Orlen przejmie także ponad 500 portali internetowych, uzyskując dostęp do koło 17,5 miliona użytkowników. W 2019 roku wydawca osiągnął przychody na poziomie poand 398,4 milionów złotych.

„Włączenie do portfolio usług podmiotu mediowego w istotny sposób rozszerzy ofertę Grupy Orlen w obszarze reklamy dla klientów zewnętrznych. Akwizycja grupy mediowej, oferującej usługi reklamowe w prasie drukowanej i segmencie online, przyczyni się do wygenerowania dodatkowych oszczędności z tytułu zakupu reklam” - można przeczytać w oficjalnym komunikacie.

Informacje o możliwym przejęciu Polska Press podał w październiku brytyjski tygodnik „The Economist”, twierdząc, że PKN Orlen prowadzi rozmowy z niemieckim wydawnictwem Verlagsgruppe Passau na temat zakupu jego polskiego oddziału, a ewentualny zakup tytułów miałby być częścią działań rządu na rzecz dekoncentracji mediów w Polsce.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty