Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Fujifilm podnosi ceny

Firma zapowiedziała dwucyfrowy procentowy wzrost cen bazowych aluminiowych płyt offsetowych, który będzie obowiązywał od 1 czerwca 2022 roku.

© Fujifilm

Fujifilm wprowadza podwyżki na płyty do druku offsetowego. Podwyżki o dwucyfrowym poziomie wzrostu będą obowiązywały od 1 czerwca 2022 roku. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, przez ostatnie miesiące Fujifilm zmaga się ze wzrostem cen aluminium oraz kosztów związanych z logistyką, innymi surowcami i energią. „Jesteśmy świadkami bezprecedensowego wzrostu kosztów na skalę globalną, szczególnie w zakresie logistyki, energii i surowców. Pomimo pokrycia znacznej części tych kosztów, nie mamy innego wyjścia, jak tylko podnieść bazową cenę naszych aluminiowych płyt drukowych, by móc nadal prowadzić rentowną działalność. Rozumiemy, że przeniesienie tych podwyżek cen na naszych klientów jest dla nich trudnym wyzwaniem, ale bez nich nie jesteśmy w stanie utrzymać działalności.  Będziemy nadal współpracować z naszymi klientami i wspierać ich w tym trudnym okresie” - podkreśla Taku Ueno, starszy wiceprezes w Fujifilm Graphic Systems EMEA. Aby zminimalizować wpływ rosnących cen surowców, energii i procesów logistycznych na klientów oraz w celu poprawy efektywności operacyjnej, producent wprowadził liczne zmiany w swojej działaności. Jednak pomimo wysiłków i dodatkowych dopłat, które zostały nałożone na klientów, dalsze dostawy aluminiowych offsetowych płyt drukowych nie są opłacalne bez wprowadzenia podwyżek cen.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty